Test Drive BMW 850i xDrive Cabrio

Este halucinant câtă performanță este ascunsă în această caroserie. Da, este vorba doar despre un BMW 850i xDrive Cabrio... mai este mult până la BMW M8.

Nu știu de unde să încep acest text, nu știu de unde să apuc mașina asta… Mi-ar fi extrem de ușor să alunec într-un extaz ce l-ar face invidios pe ”cumătrul” Bacchus, hrănit de invidia unor priviri care m-au zărit la volanul lui BMW 850i Cabrio… dar nu aș fi sincer cu mine, și BMW merită mai mult decât o falsă bezea.

BMW nu este, pentru moment, în nicio alianță. Nu poți spune că identitatea BMW este diluată de vreun buton care are parfum de ”volum”. Da, există și MINI alături de BMW, dar este tot acolo.

De la momentul anunțării acestui upgrade de ”două etaje”, de la 6 la 8… au tot fost voci care erau puțin ofensate sau pe alocuri mai mult, de lipsa de pedigree al noii Serii 8. Pe fiecare în parte i-aș fi întrebat, dar o fac aici… pe voi ”Cine vă recomandă?”.

În istoria BMW a existat un 6, un E24 despre care nu pot spune că a intrat cu adevărat în mitologie. A mai existat și un 8, și da, mă refer la E31… nici aici nu pot spune că lucrurile diferă cu mult de E24. Prin urmare de unde atâta tortură pe sinapse?

Este Seria 8 o apariție?

Categoric!!! Doar dacă luăm în calcul înălțimea de doar 1.345 mm și ai în față un model care este cu 38 mm mai scund decât un Ferrari GTC4Lusso. Caroseria are acel factor WOW! Acel ceva care să califice Seria 8 pentru rolul principal din posterul unui adolescent.

O caroserie fluidă, cu un mixt bine proporționat de eleganță și agresivitate… mai puțin când ajungi să privești mașina din spate. Ciudat de extrovertit spatele, asta pentru a păstra o decență în exprimare și nu a acuza pe cineva de prin departamentul de design BMW că ar avea dublă personalitate. Dar… este doar o opinie personală.

BMW 850i xDrive Cabrio

Partea ciudată, dar și distractivă este legat de faptul că deși versiunea BMW 850i vine în serie cu jante de 20 inch, acestea par mici, și nu sunt vreun apostol al jantelor cât mai mari.

 

Să vorbim puțin despre interior

Am auzit, iară, destule voci care spun că interiorul lui 8 nu este pe atât de special pe cât ar trebui, asta doar dacă arunci o privire pe lista de preț. Un punct de vedere care poate fi acceptat când te gândești că banii tăi sunt mai bani decât banii altui client BMW, fie el și o Seria 3.

Politica BMW de a oferi aceeași temă la nivelul planșei de bord pentru Seria 1, Seria 3… X7 sau Seria 8 îmi spune mie că germanii își respectă în egală măsură clientul de compactă cu tracțiune față sau pe cel de cabrio cu motor V8 de 530 CP. Sau cu alte cuvinte, BMW refuză o politică a ”dublului standard”. Obiectiv, nu prea am ce reproșa interiorului. Impecabil din punct de vedere al materialelor și calității asamblării. Vrei mai mult? Poți apela la ajutorul BMW Individual pentru o experiență unică… li da, este genul de mașină care merită acest tratament.

Totuși, după ani și ani în care butonul de start/stop s-a odihnit în dreapta volanului, încă nu am reușit și să accept poziționarea lui pe tunelul median. Singurul minus real vine la nivelul centurii de siguranță. În cazul în care rulezi cu geamul coborât sau decapotat cu geamurile coborâte, peste un 50-60 km/h curentul de aer va interacționa cu centura în zona în care acesta iese din montant și va flutura.

Este un detaliu ușor deranjant în condițiile în care interiorul este bine izolat de curenții de aer chiar și în cazul unui rulaj cabrio, curenții de aer nu sunt gălăgioși. Aerodinamica este atât de elaborată încât ai impresia că aerul, atunci când vede mașina, se dă la o parte… face o reverență și apoi privește și el de la distanță liniile mașinii. În rest sonorizare superbă, fie că vorbim de sistemul audio sau de V8 care în modul sport și sport plus aduce în meniu și detonații la nivelul finalelor sistemului de evacuare.

Conectivitate wireless pentru Apple CarPlay, aplicații care îți oferă acces la știri sau starea vremii… universul deja banal BMW Connected Drive, dar atât de omogen, ergonomic și aducător de satisfacții.

La drum

Acest BMW 850i xDrive, fie el și Cabrio, deși la prima vedere pare o mașină de rivieră, în realitate este puțin mai mult decât un Gran Tourismo.

Să purcedem la drum de la cele 2.090 kg ale mașini, să nu uităm acest detaliu. BMW știe să facă o mașină care să stea pe drum, dacă îmi este permisă această exprimare prozaică, dar ceea ce a reușit cu acest 850i… și cabrio… este alchimie curată.

În primul rând cred că este primul cabriolet pe care îl testez și nu pot vorbi de o scădere a rigidității structurale. Mașina asta este asemeni unui bloc de granit, nu simți nicio componentă că ar avea vreo dispută cu vecina și vrea să pună ceva distanță, nu simți volumele mașinii… impresionant. Ai impresia că ești la volanul unui supercar cu structură integrală de carbon, nu doar cu un miez, cum este cazul acestui BMW 850i.

La capitolul propulsor-cutie lucrurile stau senzațional. Deja sunt de părere că BMW ar trebui să organizeze niște workshop-uri cu restul constructorilor pentru a explica cum se poate realiza un mariaj aproape de perfecțiuni între aceste două ”piese”. Un V8 de 4.395 cmc supraalimentat care dezvoltă 530 CP între 5.500 și 6.000 rpm și cu cuplu motor de 750 Nm de la 1.800 rpm și până la 4.600 rpm.

Dacă ești un consumator de online și clipuri de pe yotube… cei 530 CP nu spun multe când pe piață ai o compactă cu propulsor de 2 litri și 415 CP. Și totuși… 3,9 secunde până la 100 km/h reprezintă o valoare impresionantă… când ai de urnit kilogramele menționate mai sus. Reprizele sunt și ele impresionate.

Dar, absolut magic este sistemul de direcție care permite și roților spate să vireze cu până la 2,5 grade. Direcții integrale sunt deja pe piață, dar la BMW 850i xDrive combinația dintre tracțiunea integrală cu trimitere preponderentă a puterii pe puntea spate și direcția integrală este excelent calibrată. Nu ai niciun moment senzația că puntea spate ar fi un cărucior de supermarket.

Faptul că virează și puntea spate, pe secțiuni puternic virajate, totul se traduce printr-o reducere a ampatamentului. Practic vorbim despre o mașină de 4.84 metri, cu un ampatament de 2,82 metri care se simte la fel de agilă ca un hot hatch subcompact. Aici mai adăugăm și faptul că sistemul xDrive este altă bijuterie tehnică… și descoperi că acest BMW 850i xDrive pune pe masă un cocktail excepțional tehnic și cu o calibrare ce poate fi considerată etalon.

Și după ce am săvârșit această laudatio…să vă spun că nu mi-a trezit nicio emoție această mașină? Mă crede cineva? Sincer, nu sunt din aceeași peliculă cu acest 8, poate peste 10 ani… mă voi regăsi în mesajul acestui model, sau a următorului 8. Astăzi la puțin peste 40 de ani… sunt mai aproape, mult mai aproape de un Z4 M40i.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Fișă tehnică – BMW 850i xDrive Cabriolet

Motor – twin-turbo twinscroll, V8, 4.395 cmc, 530 CP @ 5.500-6.000 rpm, 750 Nm@1.800-4.600 rpm. / Transmisie – cutie automată, 8 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 250 km/h v.max, 0-100 km/h în 3,9 secunde / Portbagaj – 350 litri / Rezervor – 68 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.851/ 1.902/ 1.345, ampatament – 2.822 / Consum mediu declarat – 10 litri/ 100 km / Consum în test – 14 litri/ 100 km / Preț de bază – 136.315 euro TVA inclus

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.