Prim contact cu BMW Seria 4

M-am întâlnit cu noul BMW Seria 4 acum aproape două săptămâni, dar libertatea de a povesti a fost descătușată astăzi. Așadar, despre un surprinzător BMW 430i degustat pe circuitul Motorpark.

Am plecat spre circuit la volanul unui nou BMW Seria 5. Nou, adică facelift-ul actualei generații. Dar despre acest model voi povesti într-un alt material, acum despre BMW Seria 4.

Evident, eram extrem de curios, nerăbdător… să dau ochii cu noul model, cu noua parte frontală atât de controversată. Prima reacție când am văzut noua grilă… surprinzător de indiferentă. Nicio urmă de revoltă, nicio urmă de îmbujorare adolescentină…

  • BMW 430i
  • BMW 430i
  • BMW 430i
  • BMW 430i

Știu că indiferența este mult mai dureroasă decât ura, dar noul BMW Seria 4 este compus din multe alte detalii care categoric induc acea îmbujorare. Un coupe care împrumută ceva din eleganța coupe-urilor BMW de clasă superioară, la care mai adaugă puțină voluptate cu o conturare mai accentuată a șoldurilor. Și gata cu designul.

Destul de repede am sărit la volan, mai precis primul din seria mea, și asta pentru a putea alege modelul pe care doream să-l torturez. Pentru a descoperi potențialul nativ al șasiului am optat pentru o propulsie, un 430i. Un clasic BMW cu tracțiune spate.

  • BMW 430i
  • BMW 430i
  • BMW 430i

Pentru cei care adună argumente necesare în dueluri inutile pe facebook, mai pot adăuga lângă noua grilă față și faptul că 430i înseamnă un propulsor supraalimentat de 2 litri sub capotă.

Un 2 litri care trimit la puntea spate via o cutie automată cu 8 trepte 258 CP de la 5.000 până la 6.500 rpm și 400 Nm între 1.550 și 4.400 rpm. Resurse capabile să teleporteze cele 1.620 kg ale mașinii în 5,8 secunde la 100 km/h. Viteza maximă – 250 km/h.

Familiarizarea s-a realizat pe o probă de manevrabilitate compus din o secțiune de jaloane, câteva schimbări de direcție care au dorit să simuleze evitarea unui obstacol apărut brusc pe calea de rulare și o secțiune unde am avut ocazia să explorăm stabilitatea, și în special stabilitatea pe traiectorie la frânare puternic, chiar dacă asta însemna frânarea pe viraj. În toată această ecuație un aport important l-au avut și pneurile Michelin Pilot Sport 4S, producătorul francez fiind partenerul BMW în această aventură pe circuit.

În primul rând, din punct de vedere ergonomic, poziția la volan este foarte bună. Nu ai nevoie de perioade de acomodare, posibilitățile de reglare îți permit o poziție foarte bună de condus, ceea ce îți permite din start să te concentrezi pe explorarea performanțelor dinamice.

După prima probă… frâne ok, direcție ok, mai aveam nevoie de calibrat feedback-ul primit de la puntea față și adulmecat momentul în care subvirarea alterează trasa.

Au urmat multe tururi de circuit, aproape la liber, rolul de cenzor, dar și de catalizator avândul un 340i xDrive condus de niște băieți extrem de calificați în uniformă BMW.

Un doi litri de la care nu așteptam atât de mult caracter. Inițial am crezut că va fi nevoie de ceva mai multă insistență pentru a trezi ludicul din acest coupe elegant. Cu alte cuvinte, motorul a fost una dintre surprizele plăcute. Nu ai nevoie de un 3 litri, acest patru cilindri în linie de 258 CP sunt suficienți pentru un condus sportiv.

În plus, te educă atât să vânezi puterea cât și să menții momentul, să nu te virusezi de comoditatea oferită de un 3 litri care livrează putere mult mai consistent indiferent de regim. În același timp, acest 2 litri, atunci când renunți la ajutorul sistemelor electronice, nu induce acel caracter agresiv și ușor surprinzător punții spate. Frânele impecabile, nici urmă de oboseală, deși nici urmă de amabilitatea din partea mea vis-a-vis de ele.

O suspensie suficient de maleabilă pentru a păstra parfum de GT, adică acel cocktail de confort pe care-l dorești la drum lung și acel procent de ruliu care să-ți permită adulmecarea cânt te apropii de limitele aderenței. Un 430i care în mod cert va bucura și un șofer cu experiență. Nu știu dacă aș fi fost la fel de încântat de noul 4 dacă aș fi fost la volanul unui 420d xDrive. După acest prim contact, categoric 430i este o opțiune matură. Pentru artificii… evident există 440i … și M4.

Finalul întâlnirii a însemnat resetarea simțurilor la bordul unui Cessna 172RG Cutlass RG. Zborul rămâne ceva magic pentru Homo Sapiens Sapiens.

  • Cessna 172RG Cutlass RG
  • Cessna 172RG Cutlass RG
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Renault Clio E-Tech Hybrid este disponibil în România

Renault Clio E-Tech Hybrid îți face debutul în gama constructorului francez. Noul model vine în 4 versiuni de echipare: ZEN, INTENS, Seria Limitată E-TECH și RS LINE, iar prețul de pornire este 18.750 euro, TVA inclus.

Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Test Drive Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

La volanul celei de a treia generații Dacia Logan. Nu am acoperit mulți kilometri, un test de prim contact, dar suficient pentru a înțelege dacă vorbim despre o revoluție sau nu. Să detaliem.

Oferte mai bune după Black Friday?

Black Friday este un fel de loterie, poți găsi oferte foarte bune, dar această ”sărbătoare” nu m-a convins până acum cu avalanșa de chilipiruri. Oferte cu adevărat bune am observat că apar după.

Plăcuțe de frână premium pentru camionul tău de la Textar

Să produci plăcuțe de frână pentru Bugatti Veyron este o certificare a expertizei pe care o ai în domeniul produselor de fricțiune. Să produci produse similare pentru vehicule comerciale, aici începe cu adevărat provocareapentru Textar.

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.

Ford E-Transit: primul model Transit 100% electric

Ford anunță E-Transit, pregătit pentru a fi lansat în primăvara anului 2022. Ford E-transit esteversiunea 100% electrică a celei mai vândute autoutilitare pentru transportul mărfurilor din lume beneficiază de tehnologii și servicii de conectivitate avansate, alături de capabilitățile specifice Transit.

Actualități

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.