Porsche Macan Turbo – Sfidând legile fizicii

Porsche Macan Turbo
Povestea de iubirea dintre SUV-uri și Porsche este una rațională, pentru că Macan și Cayenne reprezintă pilonii financiari care fac ca 911 să fie atât de spectaculos. Însă, dacă vorbim de Macan Turbo, alăturarea lui cu imaginea unui sportiv pur-sânge nu este una fără sens. Iată de ce.

Acum mai bine de 20 de ani părea aproape imposibil să credem că un SUV poate fi rapid. Nici măcar nu puteam crede că vom vedem vreodată un SUV Porsche. Dar totuși… Astăzi avem pe piață două SUV-uri Porsche, ambele extrem de bine vândute și performanțe tipice pentru supercar-urile din perioada de mai sus. La cea de-a doua iterație a lui Macan, survenită sub forma unui facelift destul de intens, cifrele sunt pur și simplu uluitoare pentru valorile de performanță.

Porsche Macan Turbo

Porsche Macan Turbo – motor V6 cu 440 CP

Motorul V6 biturbo de 2,9 litri produce nu mai puțin de 440 CP, cu 40 mai mult față de vechiul V6 de 3,6 litri, iar greutatea de aproape 2,0 tone pare doar o figură de stil când vorbim de accelerația 0-100 km/h, realizată în doar 4,3 secunde. Însă, pentru Macan Turbo, Porsche pare că a făcut minuni și când vine vorba de comportamentul dinamic, pentru că pare că SUV-ul de clasă medie are patru gheare în loc de anvelope și nu renunță la aderență indiferent de modul în care treci printr-un viraj. Uneori pare atât de ireal să poți conduce atât de rapid un SUV, chiar dacă el poartă sigla Porsche pe capotă.

Cuplul motorului este evident transmis către sistemul de tracțiune integrală prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj și 7 trepte, iar aceasta are un rol esențial pentru Macan Turbo. În primul rând este extrem de rapidă la orice accelerație și poate retrograda rapid chiar și mai multe trepte atunci când este nevoie. În plus, cutia de viteze asigură un nivel de rafinament ridicat, pe care îl vei resimți în orice situație de trafic normal, dar mai ales în oraș unde totul se întâmplă liniar, fără bruscări și fără ezitări.

Porsche Macan Turbo interior

La fel ca și în trecut, Porsche Macan Turbo este disponibil cu suspensia pneumatică PASM (Porsche Active Suspension Management) care permite alegerea a unuia dintre cele trei moduri de rulare, în funcție de preferințele șoferului, astfel că mașina trece în doar câteva milisecunde de la un SUV confortabil de zi cu zi, la unul pregătit să devoreze orice drum de munte sau chiar ture de circuit, mai ales că sistemul de frânare a fost modificat pentru performanțe mai ridicate. Porsche Surface Coated Brake (PSCB) este oferit standard și permite o uzură mai mică a componentelor sistemului de frânare, un răspuns mai rapid la apăsare pedalei de frână, dar și cu 90% mai puține reziduuri comparabil cu un sistem convențional.

Cu un preț care pornește de la 94.537 de euro, Porsche Macan Turbo nu este pentru oricine, dar el garantează un pachet tehnologic de excepție, un comportament dinamic spectaculos pentru un SUV și face cinste, în spiritul tipologiei unui SUV, siglei Porsche de pe capotă.

Fișă tehnică – Porsche Macan Turbo

Motor – biturbo, benzină, V6, 2894 cmc, 440 CP@5700-6600 rpm, 550 Nm@1800-5600 rpm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 270 km/h v. max, 0-100 km/h în 4,3 secunde / Portbagaj – 488-1503 litri / Rezervor – 75 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4684/1926/1624, ampatament (mm) – 2807 / Consum mediu declarat – 9,8 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 94.537 (configurator Porsche Macan Turbo)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.