Porsche Macan Turbo – Sfidând legile fizicii

Porsche Macan Turbo
Povestea de iubirea dintre SUV-uri și Porsche este una rațională, pentru că Macan și Cayenne reprezintă pilonii financiari care fac ca 911 să fie atât de spectaculos. Însă, dacă vorbim de Macan Turbo, alăturarea lui cu imaginea unui sportiv pur-sânge nu este una fără sens. Iată de ce.

Acum mai bine de 20 de ani părea aproape imposibil să credem că un SUV poate fi rapid. Nici măcar nu puteam crede că vom vedem vreodată un SUV Porsche. Dar totuși… Astăzi avem pe piață două SUV-uri Porsche, ambele extrem de bine vândute și performanțe tipice pentru supercar-urile din perioada de mai sus. La cea de-a doua iterație a lui Macan, survenită sub forma unui facelift destul de intens, cifrele sunt pur și simplu uluitoare pentru valorile de performanță.

Porsche Macan Turbo

Porsche Macan Turbo – motor V6 cu 440 CP

Motorul V6 biturbo de 2,9 litri produce nu mai puțin de 440 CP, cu 40 mai mult față de vechiul V6 de 3,6 litri, iar greutatea de aproape 2,0 tone pare doar o figură de stil când vorbim de accelerația 0-100 km/h, realizată în doar 4,3 secunde. Însă, pentru Macan Turbo, Porsche pare că a făcut minuni și când vine vorba de comportamentul dinamic, pentru că pare că SUV-ul de clasă medie are patru gheare în loc de anvelope și nu renunță la aderență indiferent de modul în care treci printr-un viraj. Uneori pare atât de ireal să poți conduce atât de rapid un SUV, chiar dacă el poartă sigla Porsche pe capotă.

Cuplul motorului este evident transmis către sistemul de tracțiune integrală prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj și 7 trepte, iar aceasta are un rol esențial pentru Macan Turbo. În primul rând este extrem de rapidă la orice accelerație și poate retrograda rapid chiar și mai multe trepte atunci când este nevoie. În plus, cutia de viteze asigură un nivel de rafinament ridicat, pe care îl vei resimți în orice situație de trafic normal, dar mai ales în oraș unde totul se întâmplă liniar, fără bruscări și fără ezitări.

Porsche Macan Turbo interior

La fel ca și în trecut, Porsche Macan Turbo este disponibil cu suspensia pneumatică PASM (Porsche Active Suspension Management) care permite alegerea a unuia dintre cele trei moduri de rulare, în funcție de preferințele șoferului, astfel că mașina trece în doar câteva milisecunde de la un SUV confortabil de zi cu zi, la unul pregătit să devoreze orice drum de munte sau chiar ture de circuit, mai ales că sistemul de frânare a fost modificat pentru performanțe mai ridicate. Porsche Surface Coated Brake (PSCB) este oferit standard și permite o uzură mai mică a componentelor sistemului de frânare, un răspuns mai rapid la apăsare pedalei de frână, dar și cu 90% mai puține reziduuri comparabil cu un sistem convențional.

Cu un preț care pornește de la 94.537 de euro, Porsche Macan Turbo nu este pentru oricine, dar el garantează un pachet tehnologic de excepție, un comportament dinamic spectaculos pentru un SUV și face cinste, în spiritul tipologiei unui SUV, siglei Porsche de pe capotă.

Fișă tehnică – Porsche Macan Turbo

Motor – biturbo, benzină, V6, 2894 cmc, 440 CP@5700-6600 rpm, 550 Nm@1800-5600 rpm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 270 km/h v. max, 0-100 km/h în 4,3 secunde / Portbagaj – 488-1503 litri / Rezervor – 75 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4684/1926/1624, ampatament (mm) – 2807 / Consum mediu declarat – 9,8 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 94.537 (configurator Porsche Macan Turbo)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.