Test Drive Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM

Sunt șanse, ca uneori, filtrul obiectivității să fie zgâriat de subiectivism. Alfa Romeo Giulia are puterea de a îndoi rigla de măsurare.

Trei ani a durat geneza platformei pe care este construită Alfa Romeo Giulia, una care vine cu tracțiune spate sau integrală. Dar a meritat! Când iubești mașinile, când iubești condusul… nu ai nevoie de mult pentru a te lămuri cum stau lucrurile.

Alfa Romeo Giulia este o mașină vie, care comunică cu cel de la volan, care se adresează celor care iubesc condusul… și poate de aici unul din minusuri. Dar să mă organizez și să livrez impresiile structurat.

Avem un șasiu senzațional, mâna celor de la Ferrari se simte din plin. O suspensie corect setată pentru ceea ce se dorește a fi Alfa Romeo Giulia – un model care să joace în liga premium alături de Seria 3, C Class sau Jaguar XE.

Probabil singurul reproș ar fi faptul că este ceva mai vocală la interior, zgomotele de lucru ale suspensiei sunt mai prezente în habitaclu decât la rivali. Se prea poate să fie o calibrare intenționată, pentru a oferi feedback, o conexiune mai puternică cu mediul pe care se rulează… dar ne-am obișnuit cu altceva de la ceilalți.

Un sistem de frânare care dă încredere, extrem de andurant, care aduce ca noutate lipsa clasicei lovituri în pedală la intervenția ABS-ului. Un sistem de frânare, Integrated Brake System (IBS), dezvoltat de Continental și care este utilizat în premieră de Alfa Romeo Giulia.

Direcția este precisă, extrem de directă, asta și datorită demultiplicării scurte, dar poate o idee cam ușoară ca asistare. Aș fi apreciat un volan mai ”tare„. Un propulsor diesel care nu este nou, agregatul 2.2 JTDM în versiunea de 180 CP și 450 Nm are tot ce-i trebuie pentru a întregi imagina dinamică a lui Alfa Romeo Giulia.

Marea surpriză este mariajul dintre acest propulsor și cutia automată ZF cu 8 trepte. Pot spune că se apropie extrem de mult de etalonul BMW. Cutia schimbă extrem de repede, în modul manual poți retrograda extrem de repede 4-5 rapoarte.

Una dintre marile surprize plăcute ale acestui nou model. Unii vor găsi propulsorul o idee cam zgomotos, cel puțin în cazul unui condus mai sportiv. Consum? În mediu urban, cu o bună doză de exuberanță… am gravitat în jurul valorii de 11 litri.

Interiorul este și el un punct de cotitură pentru Alfa Romeo. Materiale mai bune, o asamblare mai atentă, mai îngrijită. Tușe sobre dar pline de emoție, elemente care au fost preluate din grup, dar din zona elitistă… Maserati – joystick-ul cutiei de viteze, Ferrari – padelele din spatele volanului.

În echipările inferioare sistemul infotainment vine cu un display cu o rezoluție care nu prea are ce căuta în segment. Un post de conducere ergonomic, cu un control și o navigare intuitivă în meniurile computerului de bord sau sistemului infotainment.

Alfa Romeo Giulia este un pas uriaș făcut de italieni spre bine. Evident mai sunt detalii care mai pot fi șlefuite, vorbim de chestii de finețe… dar trebuie să vină și feedback-ul de la clienți.

Fișă tehnică – Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM Super             

Motor – turbo diesel, L4, 2.143 cmc, 180 [email protected] rpm, 450 [email protected] rpm. Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracțiune spate Performanțe – 230 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,1 secunde Portbagaj – 480 litri Rezervor – 52 litri Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.643/ 1.860/ 1.436, ampatament – 2.820 Consum urban declarat – 5,3 litri/ 100 km Consum urban în test – 11 litri/ 100 km Preț de bază – 47.990 euro Preț model testat – 27.900 euro / ofertă specială

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Test drive Porsche 718 Cayman GTS 4.0

În viață trebuie să ai răbdare, lucrurile la care visezi îți pot bate la ușă. Cam așa au stat lucrurile și în cazul întâlnirea cu Porsche 718 Cayman GTS 4.0!

Renault Clio E-Tech Hybrid este disponibil în România

Renault Clio E-Tech Hybrid îți face debutul în gama constructorului francez. Noul model vine în 4 versiuni de echipare: ZEN, INTENS, Seria Limitată E-TECH și RS LINE, iar prețul de pornire este 18.750 euro, TVA inclus.

Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Test Drive Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

La volanul celei de a treia generații Dacia Logan. Nu am acoperit mulți kilometri, un test de prim contact, dar suficient pentru a înțelege dacă vorbim despre o revoluție sau nu. Să detaliem.

Oferte mai bune după Black Friday?

Black Friday este un fel de loterie, poți găsi oferte foarte bune, dar această ”sărbătoare” nu m-a convins până acum cu avalanșa de chilipiruri. Oferte cu adevărat bune am observat că apar după.

Plăcuțe de frână premium pentru camionul tău de la Textar

Să produci plăcuțe de frână pentru Bugatti Veyron este o certificare a expertizei pe care o ai în domeniul produselor de fricțiune. Să produci produse similare pentru vehicule comerciale, aici începe cu adevărat provocareapentru Textar.

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.

Ford E-Transit: primul model Transit 100% electric

Ford anunță E-Transit, pregătit pentru a fi lansat în primăvara anului 2022. Ford E-transit esteversiunea 100% electrică a celei mai vândute autoutilitare pentru transportul mărfurilor din lume beneficiază de tehnologii și servicii de conectivitate avansate, alături de capabilitățile specifice Transit.

Actualități

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.