Optimistul – Kia Niro 1.6 GDI HEV

Kia Niro, o mașină pe care scria... 3,8 litri consum urban...sigur?

Când vezi astfel de afirmații, simți o provocare. Kia Niro Hibrid este identică din punct de vedere tehnic cu Hyundai Ioniq hibrid. Cum numărul trecut ne-am convins de eficiența soluției tehnice dezvoltate de grupul coreean, acum am ales să vedem dacă funcționează și sub altă declinare.

Kia Niro are un parfum de SUV/ crossover, nu propune acel design de trilogie științifico-fantastic afișat de Ioniq. Așadar o caroserie ceva mai durdulie care îmbracă același propulsor 1.6 GDI care dezvoltă 105 CP la 5.700 rpm.

Un propulsor care funcționează în ciclu Atkinson și are o eficiență termică extrem de mare. Cuplu motor al propulsorului termic este de 147 Nm disponibil la 4.000 rpm, iar al sistemului hibrid de 265 Nm.

Un rulaj pe autostradă ne-a evidențiat sensibilitatea unui astfel de sistem. Cu vânt puternic din față, la 130 km/h consumul mediu era undeva la 10,5 litri. Același traseu, aceeași viteză, vânt din spate, consumul scade cu 3 litri. Dacă până la 120 km/h, sistemul hibrid poate, uneori să ruleze doar electric, după această viteză motorul termic este tot timpul pornit.

În mediu urban însă Kia Niro hibrid strălucește… și da, am obținut într-un trafic lejer un consum de 3,8 litri. În altă ordine de idei, Niro are și unele mici carențe. Cruciada pentru salvarea kilogramelor a condus la un interior relativ zgomotos la rularea pe autostradă.

Vorbim atât de zgomot aerodinamic cât și la rulare. Și am remarcat și o oarecare sensibilitate la vânt, uneori fiind nevoie să facem mici corecții pentru a menține direcția. Un model care te obligă puțin să-ți ajustezi anumite obiceiuri la volan. Dacă optezi pentru un hibrid, categoric nu vei avea pretenții de hot hatch de la el.

Fișă tehnică Kia Niro 1.6 GDI HEV

Motor – Hibrid de 141 CP, Termic – L4, 1.580 cmc, 105 [email protected] rpm, 147 [email protected] rpm. Electric – 43,5 CP și 170 Nm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj 6 trepte, tracțiune față / Transmisie – cutie automată 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 162 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,5 secunde / Portbagaj – 401 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.355/ 1.805/ 1.535, ampatament – 2.700/ Consum mediu declarat – 3,8 litri/ 100 km / Consum în test – 5,2 litri/ 100 km / Preț model de la – 23.788 – euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.