Optimistul – Kia Niro 1.6 GDI HEV

Kia Niro, o mașină pe care scria... 3,8 litri consum urban...sigur?

Când vezi astfel de afirmații, simți o provocare. Kia Niro Hibrid este identică din punct de vedere tehnic cu Hyundai Ioniq hibrid. Cum numărul trecut ne-am convins de eficiența soluției tehnice dezvoltate de grupul coreean, acum am ales să vedem dacă funcționează și sub altă declinare.

Kia Niro are un parfum de SUV/ crossover, nu propune acel design de trilogie științifico-fantastic afișat de Ioniq. Așadar o caroserie ceva mai durdulie care îmbracă același propulsor 1.6 GDI care dezvoltă 105 CP la 5.700 rpm.

Un propulsor care funcționează în ciclu Atkinson și are o eficiență termică extrem de mare. Cuplu motor al propulsorului termic este de 147 Nm disponibil la 4.000 rpm, iar al sistemului hibrid de 265 Nm.

Un rulaj pe autostradă ne-a evidențiat sensibilitatea unui astfel de sistem. Cu vânt puternic din față, la 130 km/h consumul mediu era undeva la 10,5 litri. Același traseu, aceeași viteză, vânt din spate, consumul scade cu 3 litri. Dacă până la 120 km/h, sistemul hibrid poate, uneori să ruleze doar electric, după această viteză motorul termic este tot timpul pornit.

În mediu urban însă Kia Niro hibrid strălucește… și da, am obținut într-un trafic lejer un consum de 3,8 litri. În altă ordine de idei, Niro are și unele mici carențe. Cruciada pentru salvarea kilogramelor a condus la un interior relativ zgomotos la rularea pe autostradă.

Vorbim atât de zgomot aerodinamic cât și la rulare. Și am remarcat și o oarecare sensibilitate la vânt, uneori fiind nevoie să facem mici corecții pentru a menține direcția. Un model care te obligă puțin să-ți ajustezi anumite obiceiuri la volan. Dacă optezi pentru un hibrid, categoric nu vei avea pretenții de hot hatch de la el.

Fișă tehnică Kia Niro 1.6 GDI HEV

Motor – Hibrid de 141 CP, Termic – L4, 1.580 cmc, 105 CP@5.700 rpm, 147 Nm@4.000 rpm. Electric – 43,5 CP și 170 Nm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj 6 trepte, tracțiune față / Transmisie – cutie automată 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 162 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,5 secunde / Portbagaj – 401 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.355/ 1.805/ 1.535, ampatament – 2.700/ Consum mediu declarat – 3,8 litri/ 100 km / Consum în test – 5,2 litri/ 100 km / Preț model de la – 23.788 – euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.