Optimistul – Kia Niro 1.6 GDI HEV

Kia Niro, o mașină pe care scria... 3,8 litri consum urban...sigur?

Când vezi astfel de afirmații, simți o provocare. Kia Niro Hibrid este identică din punct de vedere tehnic cu Hyundai Ioniq hibrid. Cum numărul trecut ne-am convins de eficiența soluției tehnice dezvoltate de grupul coreean, acum am ales să vedem dacă funcționează și sub altă declinare.

Kia Niro are un parfum de SUV/ crossover, nu propune acel design de trilogie științifico-fantastic afișat de Ioniq. Așadar o caroserie ceva mai durdulie care îmbracă același propulsor 1.6 GDI care dezvoltă 105 CP la 5.700 rpm.

Un propulsor care funcționează în ciclu Atkinson și are o eficiență termică extrem de mare. Cuplu motor al propulsorului termic este de 147 Nm disponibil la 4.000 rpm, iar al sistemului hibrid de 265 Nm.

Un rulaj pe autostradă ne-a evidențiat sensibilitatea unui astfel de sistem. Cu vânt puternic din față, la 130 km/h consumul mediu era undeva la 10,5 litri. Același traseu, aceeași viteză, vânt din spate, consumul scade cu 3 litri. Dacă până la 120 km/h, sistemul hibrid poate, uneori să ruleze doar electric, după această viteză motorul termic este tot timpul pornit.

În mediu urban însă Kia Niro hibrid strălucește… și da, am obținut într-un trafic lejer un consum de 3,8 litri. În altă ordine de idei, Niro are și unele mici carențe. Cruciada pentru salvarea kilogramelor a condus la un interior relativ zgomotos la rularea pe autostradă.

Vorbim atât de zgomot aerodinamic cât și la rulare. Și am remarcat și o oarecare sensibilitate la vânt, uneori fiind nevoie să facem mici corecții pentru a menține direcția. Un model care te obligă puțin să-ți ajustezi anumite obiceiuri la volan. Dacă optezi pentru un hibrid, categoric nu vei avea pretenții de hot hatch de la el.

Fișă tehnică Kia Niro 1.6 GDI HEV

Motor – Hibrid de 141 CP, Termic – L4, 1.580 cmc, 105 [email protected] rpm, 147 [email protected] rpm. Electric – 43,5 CP și 170 Nm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj 6 trepte, tracțiune față / Transmisie – cutie automată 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 162 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,5 secunde / Portbagaj – 401 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.355/ 1.805/ 1.535, ampatament – 2.700/ Consum mediu declarat – 3,8 litri/ 100 km / Consum în test – 5,2 litri/ 100 km / Preț model de la – 23.788 – euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Probleme tehnice pentru Emanuel Gyenes în etapa a treia

Etapa a treia a Raliului Dakar 2021 i-a dus pe concurenți în bucla Wadi Ad-Dawasir, 226 km de legătură, 403 km de probă specială. O specială rapidă, cu piatră, dune moi, nisip, canioane, râuri secate, în care Emanuel Gyenes a avut ghinion.

Mercedes-Benz G Class – Experience

Mercedes-Benz G Class – Experience

Am concediat pentru două zile jurnalistul auto pentru a participa la o experiență rezervată clienților Mercedes-Benz, un G-Experience.

Enel X a semnat un acord strategic cu Weltmeister

Enel X, linia de business a Grupului Enel dedicată serviciilor și produselor energetice avansate, a semnat un acord cu Weltmeister, brandul de vehicule electrice (EV) care face parte din WM Motor Technology Co Ltd.

Test drive Porsche 718 Cayman GTS 4.0

În viață trebuie să ai răbdare, lucrurile la care visezi îți pot bate la ușă. Cam așa au stat lucrurile și în cazul întâlnirea cu Porsche 718 Cayman GTS 4.0!

Renault Clio E-Tech Hybrid este disponibil în România

Renault Clio E-Tech Hybrid îți face debutul în gama constructorului francez. Noul model vine în 4 versiuni de echipare: ZEN, INTENS, Seria Limitată E-TECH și RS LINE, iar prețul de pornire este 18.750 euro, TVA inclus.

Actualități