Când vezi astfel de afirmații, simți o provocare. Kia Niro Hibrid este identică din punct de vedere tehnic cu Hyundai Ioniq hibrid. Cum numărul trecut ne-am convins de eficiența soluției tehnice dezvoltate de grupul coreean, acum am ales să vedem dacă funcționează și sub altă declinare.
Kia Niro are un parfum de SUV/ crossover, nu propune acel design de trilogie științifico-fantastic afișat de Ioniq. Așadar o caroserie ceva mai durdulie care îmbracă același propulsor 1.6 GDI care dezvoltă 105 CP la 5.700 rpm.
Un propulsor care funcționează în ciclu Atkinson și are o eficiență termică extrem de mare. Cuplu motor al propulsorului termic este de 147 Nm disponibil la 4.000 rpm, iar al sistemului hibrid de 265 Nm.
Un rulaj pe autostradă ne-a evidențiat sensibilitatea unui astfel de sistem. Cu vânt puternic din față, la 130 km/h consumul mediu era undeva la 10,5 litri. Același traseu, aceeași viteză, vânt din spate, consumul scade cu 3 litri. Dacă până la 120 km/h, sistemul hibrid poate, uneori să ruleze doar electric, după această viteză motorul termic este tot timpul pornit.
În mediu urban însă Kia Niro hibrid strălucește… și da, am obținut într-un trafic lejer un consum de 3,8 litri. În altă ordine de idei, Niro are și unele mici carențe. Cruciada pentru salvarea kilogramelor a condus la un interior relativ zgomotos la rularea pe autostradă.
Vorbim atât de zgomot aerodinamic cât și la rulare. Și am remarcat și o oarecare sensibilitate la vânt, uneori fiind nevoie să facem mici corecții pentru a menține direcția. Un model care te obligă puțin să-ți ajustezi anumite obiceiuri la volan. Dacă optezi pentru un hibrid, categoric nu vei avea pretenții de hot hatch de la el.
Fișă tehnică Kia Niro 1.6 GDI HEV
Motor – Hibrid de 141 CP, Termic – L4, 1.580 cmc, 105 CP@5.700 rpm, 147 Nm@4.000 rpm. Electric – 43,5 CP și 170 Nm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj 6 trepte, tracțiune față / Transmisie – cutie automată 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 162 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,5 secunde / Portbagaj – 401 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.355/ 1.805/ 1.535, ampatament – 2.700/ Consum mediu declarat – 3,8 litri/ 100 km / Consum în test – 5,2 litri/ 100 km / Preț model de la – 23.788 – euro cu TVA inclus