Optimistul – Kia Niro 1.6 GDI HEV

Kia Niro, o mașină pe care scria... 3,8 litri consum urban...sigur?

Când vezi astfel de afirmații, simți o provocare. Kia Niro Hibrid este identică din punct de vedere tehnic cu Hyundai Ioniq hibrid. Cum numărul trecut ne-am convins de eficiența soluției tehnice dezvoltate de grupul coreean, acum am ales să vedem dacă funcționează și sub altă declinare.

Kia Niro are un parfum de SUV/ crossover, nu propune acel design de trilogie științifico-fantastic afișat de Ioniq. Așadar o caroserie ceva mai durdulie care îmbracă același propulsor 1.6 GDI care dezvoltă 105 CP la 5.700 rpm.

Un propulsor care funcționează în ciclu Atkinson și are o eficiență termică extrem de mare. Cuplu motor al propulsorului termic este de 147 Nm disponibil la 4.000 rpm, iar al sistemului hibrid de 265 Nm.

Un rulaj pe autostradă ne-a evidențiat sensibilitatea unui astfel de sistem. Cu vânt puternic din față, la 130 km/h consumul mediu era undeva la 10,5 litri. Același traseu, aceeași viteză, vânt din spate, consumul scade cu 3 litri. Dacă până la 120 km/h, sistemul hibrid poate, uneori să ruleze doar electric, după această viteză motorul termic este tot timpul pornit.

În mediu urban însă Kia Niro hibrid strălucește… și da, am obținut într-un trafic lejer un consum de 3,8 litri. În altă ordine de idei, Niro are și unele mici carențe. Cruciada pentru salvarea kilogramelor a condus la un interior relativ zgomotos la rularea pe autostradă.

Vorbim atât de zgomot aerodinamic cât și la rulare. Și am remarcat și o oarecare sensibilitate la vânt, uneori fiind nevoie să facem mici corecții pentru a menține direcția. Un model care te obligă puțin să-ți ajustezi anumite obiceiuri la volan. Dacă optezi pentru un hibrid, categoric nu vei avea pretenții de hot hatch de la el.

Fișă tehnică Kia Niro 1.6 GDI HEV

Motor – Hibrid de 141 CP, Termic – L4, 1.580 cmc, 105 CP@5.700 rpm, 147 Nm@4.000 rpm. Electric – 43,5 CP și 170 Nm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj 6 trepte, tracțiune față / Transmisie – cutie automată 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 162 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,5 secunde / Portbagaj – 401 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.355/ 1.805/ 1.535, ampatament – 2.700/ Consum mediu declarat – 3,8 litri/ 100 km / Consum în test – 5,2 litri/ 100 km / Preț model de la – 23.788 – euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.