Noul Ford Mustang – Muscle car sau gadget?

Ford Mustang, un obiect de cult, un ceva ce aparține deja umanității... și care nu are nevoie de nimic, decât simpla prezență pentru a atrage atenția.

Ford Mustang a fost un model destul de arhaic, din punct de vedere tehnic. Și poate din acest arhaic a izvorât o bună parte din șarmul său. Dar în 2018, arhaicul nu mai face casă bună cu decizia de cumpărare. Mustang a evoluat, a evoluat masiv. Și uite că am ajuns la punctul în care vorbim despre un upgrade masiv al celei de a șasea generații.

La prima vedere, nu prea sunt multe lucruri de remarcat la nivelul designului, doar o parte frontală care parcă a pierdut ceva din aerul clasic Ford Mustang. Cum am mai spus, frumusețea este în ochi privitorului, așa că sunt mari șanse ca oricine altcineva să găsească agreabilă evoluția stilistică. Multe lucruri noi sunt sub capotă, la nivelul șasiului, la interior… un upgrade atât de semnificativ încât mă mir că nu este considerată generație nouă.

Din punct de vedere tehnic, noul Ford Mustang poate fi trecut în categoria ”cu mâinile curate”.

Propulsorul 2.3 Ecoboost este oferit acum cu 290 CP, spre deosebire de 317 CP cât avea la debarcarea pe meleagurile mioritice, iar emisiile sunt la nivelul de 199 g dioxid de carbon/ km, de la 179 g inițial. Dar vine cu un plus de 6 Nm, acum oferind 440 Nm. Consumul urban declarat este de 12,2 litri, inițial era de 10,1, cel mixt de 9 litri și nu de 8 ca până acum.

Dar performanțele nu au avut de suferit. Viteză maximă de 233 km/h pentru Ecoboostul de 2.3 litri și 0-100 km/h în 5,8 secunde.

Despre Ford Mustang GT… numai de bine. Același V8 de 5 litri, dar acum cu un plus de 28 CP și 5 Nm, adică 450 CP și 529 Nm. Motorizarea asta a fost puternic revizuită, urcă mai mult în ture, iar un V8 la peste 7.000 rpm sună senzațional. Au scăzut emisiile, 277 g comparativ cu 299 înainte de upgrade, consum mediu declarat de 12,4 litri, în trecut fiind de 13,5 litri.

Înainte de a pleca la testul internațional, mașina perfectă era un Ford Mustang GT cu o cutie manuală. Dar la fața locului mi-am schimbat puțin opinia. Propulsorul V8 aspirat devine isteric sus, după 4.500 rpm și până spre 7.400 rpm. Dacă vrei să îți corectezi vreun timp pe turul de circuit, lucrurile sunt simple… trebuie să ții V8-ul sus în ture.

Dacă vrei un regim sportiv moderat, ai mici dificultăți. Sunt momente cânt o urcare în treaptă te aruncă într-o zonă de turație nu la fel de virilă. Cu alte cuvinte, cutia parcă este o idee cam lung etajată, cel puțin în zona primelor 4 rapoarte. Cu treapta a doua se ajunge mai sus de 135 km/h.

În schimb, Ford oferă o nouă cutie de viteze automată cu 10 rapoarte, mda 10 trepte!!! Și aceasta funcționează aproape impecabil. Schimbări rapide, în funcție de setări, acestea pot fi imperceptibile sau brutale ca o palmă de dascăl aplicată peste ceafă, iritat că școlarul este distrat la oră.

Ușor inutil am găsit padelele montate pe volan. 10 trepte sunt multe, ai nevoie de o perioadă de acomodare cu idea de a retrograda două/ trei trepte comparativ cu nevoia de a retrograda doar o treapta în cazul unei unități clasice cu 6 sau 7 trepte. Idea de bază? Lasă cutia în modul auto, alege unul din modurile – normal, sport, race, drag sau snow… și savurează experiența.

Noul sistem opțional de suspensii MagneRide Damping System poate oferi un răspuns fulgerător la schimbările condițiilor de rulare. Fluidul special din amortizoare poate fi stimulat electronic pentru a oferi rezistență ridicată sau scăzută în funcție de context. Senzorii monitorizează condițiile de rulare de 1.000 de ori pe secundă pentru a asigura performanțe optime la nivelul direcției.

Ford Mustang oferă două noi moduri de rulare – Drag Strip și My Mode – selectabile prin sistemul Drive Modes pentru a-i ajuta pe șoferi să asorteze cu scenariul de moment controlul electronic al stabilității, răspunsul accelerației, schimbările de trepte ale cutiei automate, direcția și setările sistemului de evacuare cu supape active.

Aceste două moduri se adaugă deja existentelor Normal, Sport, Track și Snow/Wet:
Drag Strip Mode optimizează performanțele pentru o accelerație rapidă la startul de pe loc și pentru timpi de top în concursurile de drag pe sfertul de milă.
My Mode le oferă șoferilor posibilitatea de a selecta setările preferate în ceea ce privește performanțele, dinamica și sunetul evacuării.

Noua tehnologie de evacuare cu supape active (Active Valve Performance Exhaust) le oferă în premieră celor de la volan posibilitatea de a ajusta notele sistemului de evacuare pentru a se asorta cu starea de moment sau cu contextul exterior. Inovatorul Good Neighbour Mode („Bunul vecin”) poate fi programat să limiteze automat sunetul evacuării în segmente pre-programate ale zilei pentru a nu-i deranja pe vecini în momentul pornirii legendarului V8 de 5.0 litri la ore matinale.

Și uite așa, Ford Mustang, dintr-o mașină în care urcai la volan pentru a savura bolborositul unui V8… s-a transformat într-un gadget.

Versiunea GT vine în echiparea de fabrică cu pneuri Michelin Pilot Sport 4S. Pneuri care le-am degustat și pe Insignia GSi. Sunt senzaționale, și contribuie semnificativ la ținuta de drum foarte bună a modelului American.

Ford Mustang este un model sport, un GT veritabil, indiferent dacă sub capotă aveți patru în linie sau V8. Noi vă recomandăm pachetul compus din propulsorul 2.3 EcoBoost și cutia automată cu 10 rapoarte.

Fișă tehnică – Ford Mustang 2.3 EcoBoost Selectshift 10

Motor – turbo, L4, 2.261 cmc, 290 CP @ 5.400 rpm, 440 Nm@3.000 rpm. / Transmisie – cutie automată, 10 trepte, tracțiune spate / Performanțe – 233 km/h v.max, 0-100 km/h în 5,7 secunde / Portbagaj – 332 litri / Rezervor – 59 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.789/ 1.916/ 1.387, ampatament – 2.720 / Consum mediu urban declarat – 13,4 litri/ 100 km / Preț de bază – 42.800 euro cu TVA inclus

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.