Noul Ford Mustang – Muscle car sau gadget?

Ford Mustang, un obiect de cult, un ceva ce aparține deja umanității... și care nu are nevoie de nimic, decât simpla prezență pentru a atrage atenția.

Ford Mustang a fost un model destul de arhaic, din punct de vedere tehnic. Și poate din acest arhaic a izvorât o bună parte din șarmul său. Dar în 2018, arhaicul nu mai face casă bună cu decizia de cumpărare. Mustang a evoluat, a evoluat masiv. Și uite că am ajuns la punctul în care vorbim despre un upgrade masiv al celei de a șasea generații.

La prima vedere, nu prea sunt multe lucruri de remarcat la nivelul designului, doar o parte frontală care parcă a pierdut ceva din aerul clasic Ford Mustang. Cum am mai spus, frumusețea este în ochi privitorului, așa că sunt mari șanse ca oricine altcineva să găsească agreabilă evoluția stilistică. Multe lucruri noi sunt sub capotă, la nivelul șasiului, la interior… un upgrade atât de semnificativ încât mă mir că nu este considerată generație nouă.

Din punct de vedere tehnic, noul Ford Mustang poate fi trecut în categoria ”cu mâinile curate”.

Propulsorul 2.3 Ecoboost este oferit acum cu 290 CP, spre deosebire de 317 CP cât avea la debarcarea pe meleagurile mioritice, iar emisiile sunt la nivelul de 199 g dioxid de carbon/ km, de la 179 g inițial. Dar vine cu un plus de 6 Nm, acum oferind 440 Nm. Consumul urban declarat este de 12,2 litri, inițial era de 10,1, cel mixt de 9 litri și nu de 8 ca până acum.

Dar performanțele nu au avut de suferit. Viteză maximă de 233 km/h pentru Ecoboostul de 2.3 litri și 0-100 km/h în 5,8 secunde.

Despre Ford Mustang GT… numai de bine. Același V8 de 5 litri, dar acum cu un plus de 28 CP și 5 Nm, adică 450 CP și 529 Nm. Motorizarea asta a fost puternic revizuită, urcă mai mult în ture, iar un V8 la peste 7.000 rpm sună senzațional. Au scăzut emisiile, 277 g comparativ cu 299 înainte de upgrade, consum mediu declarat de 12,4 litri, în trecut fiind de 13,5 litri.

Înainte de a pleca la testul internațional, mașina perfectă era un Ford Mustang GT cu o cutie manuală. Dar la fața locului mi-am schimbat puțin opinia. Propulsorul V8 aspirat devine isteric sus, după 4.500 rpm și până spre 7.400 rpm. Dacă vrei să îți corectezi vreun timp pe turul de circuit, lucrurile sunt simple… trebuie să ții V8-ul sus în ture.

Dacă vrei un regim sportiv moderat, ai mici dificultăți. Sunt momente cânt o urcare în treaptă te aruncă într-o zonă de turație nu la fel de virilă. Cu alte cuvinte, cutia parcă este o idee cam lung etajată, cel puțin în zona primelor 4 rapoarte. Cu treapta a doua se ajunge mai sus de 135 km/h.

În schimb, Ford oferă o nouă cutie de viteze automată cu 10 rapoarte, mda 10 trepte!!! Și aceasta funcționează aproape impecabil. Schimbări rapide, în funcție de setări, acestea pot fi imperceptibile sau brutale ca o palmă de dascăl aplicată peste ceafă, iritat că școlarul este distrat la oră.

Ușor inutil am găsit padelele montate pe volan. 10 trepte sunt multe, ai nevoie de o perioadă de acomodare cu idea de a retrograda două/ trei trepte comparativ cu nevoia de a retrograda doar o treapta în cazul unei unități clasice cu 6 sau 7 trepte. Idea de bază? Lasă cutia în modul auto, alege unul din modurile – normal, sport, race, drag sau snow… și savurează experiența.

Noul sistem opțional de suspensii MagneRide Damping System poate oferi un răspuns fulgerător la schimbările condițiilor de rulare. Fluidul special din amortizoare poate fi stimulat electronic pentru a oferi rezistență ridicată sau scăzută în funcție de context. Senzorii monitorizează condițiile de rulare de 1.000 de ori pe secundă pentru a asigura performanțe optime la nivelul direcției.

Ford Mustang oferă două noi moduri de rulare – Drag Strip și My Mode – selectabile prin sistemul Drive Modes pentru a-i ajuta pe șoferi să asorteze cu scenariul de moment controlul electronic al stabilității, răspunsul accelerației, schimbările de trepte ale cutiei automate, direcția și setările sistemului de evacuare cu supape active.

Aceste două moduri se adaugă deja existentelor Normal, Sport, Track și Snow/Wet:
Drag Strip Mode optimizează performanțele pentru o accelerație rapidă la startul de pe loc și pentru timpi de top în concursurile de drag pe sfertul de milă.
My Mode le oferă șoferilor posibilitatea de a selecta setările preferate în ceea ce privește performanțele, dinamica și sunetul evacuării.

Noua tehnologie de evacuare cu supape active (Active Valve Performance Exhaust) le oferă în premieră celor de la volan posibilitatea de a ajusta notele sistemului de evacuare pentru a se asorta cu starea de moment sau cu contextul exterior. Inovatorul Good Neighbour Mode („Bunul vecin”) poate fi programat să limiteze automat sunetul evacuării în segmente pre-programate ale zilei pentru a nu-i deranja pe vecini în momentul pornirii legendarului V8 de 5.0 litri la ore matinale.

Și uite așa, Ford Mustang, dintr-o mașină în care urcai la volan pentru a savura bolborositul unui V8… s-a transformat într-un gadget.

Versiunea GT vine în echiparea de fabrică cu pneuri Michelin Pilot Sport 4S. Pneuri care le-am degustat și pe Insignia GSi. Sunt senzaționale, și contribuie semnificativ la ținuta de drum foarte bună a modelului American.

Ford Mustang este un model sport, un GT veritabil, indiferent dacă sub capotă aveți patru în linie sau V8. Noi vă recomandăm pachetul compus din propulsorul 2.3 EcoBoost și cutia automată cu 10 rapoarte.

Fișă tehnică – Ford Mustang 2.3 EcoBoost Selectshift 10

Motor – turbo, L4, 2.261 cmc, 290 CP @ 5.400 rpm, 440 Nm@3.000 rpm. / Transmisie – cutie automată, 10 trepte, tracțiune spate / Performanțe – 233 km/h v.max, 0-100 km/h în 5,7 secunde / Portbagaj – 332 litri / Rezervor – 59 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.789/ 1.916/ 1.387, ampatament – 2.720 / Consum mediu urban declarat – 13,4 litri/ 100 km / Preț de bază – 42.800 euro cu TVA inclus

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.