Test Drive Nissan X-Trail 1.6 dCi Tekna

Am fost, sunt și voi fi un fan al celei de a doua generații Nissan X-Trail. O mașină uriașă la interior, robustă, poate ceva cam pătrățoasă pentru anumiți ochi, dar nu și pentru ai mei.

Când am văzut ce a devenit Nissan X-Trail am fost destul de dezamăgit. Înțeleg febra asta cu SUV-uri care sunt îmbrăcate în niște haine de crossover pentru a le îndulci puțin asprimea. Totuși, poate mai mult nostalgic, anumite modele le-aș vedea conservând valorile care le-au impus… așa că parcă mi-aș fi dorit un X-Trail mai pătrățos.

În mica mea revoltă probabil stă ascuns și ecoul unui urlet care vine de acum ceva ani când din oferta Nissan a dispărut și legendarul Patrol.Noul X-Trail îți lasă impresia unui mariaj dintre un SUV și un Crossover, cu ceva mai multe tușe din zona crossover.

La prima vedere emană un ușor aer de vulnerabilitate. Dar asta doar dacă te raportezi la vechea generație. Oricum vorbim despre o caroserie frumoasă, într-un final designerii de la Nissan au reușit să coaguleze o identitate apetisantă pentru actualele și viitoarele modele nipone. Dacă la exterior poți spune că sunt suficiente detalii care să îți permită a nu confunda X-Trail cu Qashqai… parcă aș fi preferat ceva mai multă individualizare la interior.

În ciuda unei planșe de bord mai masive, mai impunătoare decât în cazul crossover-ului compact, avem același tablou de bors și aceeași sistem infotainment și panou de control pentru sistemul de climatizare. Simți pe undeva nevoia unei individualizări suplimentar, în special în cazul unui model superior clasei compacte.

Și… cam atât aș avea de reproșat noului X-Trail. Din punct de vedere al spațiului interior, noua generație stabilește noi standarde, spațiul pentru picioare pe bancheta mediană este colosal, uriaș, vast.

Lucru valabil și la nivelul capului și umerilor. Dacă optați pentru versiunea cu 5 locuri veți primi și 550 litri portbagaj, pentru cea cu 7 locuri, în cazul în care le utilizați pe toate, veți mai avea la dispoziție doar 195 litri.

Noul X-Trail este construit pe platforma Common Module Family (CMF), aceeași cu cea de la Qashqai sau noua generație Espace. Deși la prima vedere ai fi tentat să crezi că ești într-o mașină mai ușoară, realitatea este puțin altfel. Noua generație este cu 50-100 kg mai grea decât cea veche. Totuși, noua generație este mult mai vie din spatele volanului.

Vechiul X-trail era o mașină masculină, o direcție ceva mai grea, un pedalier ceva mai ferm… nimic din toate acestea nu se regăsesc pe noua generație. Este la fel de ușor ”de operat” precum o Micra. Un tren de rulare ce nu îți mai induce aceeași senzație de robustețe, dar luat la bani mărunți la o sesiune de offroad, bălți și noroaie ne-a făcut să tragem concluzia că noul X-Trail nu își trădează originile.

Este un model care în ciuda unui aer urban nu strâmbă din nas atunci când găsește în cale altceva decât asfalt. Totuși nu mai devorează cu aceeași dezinvoltură un macadam, confortul la interior este ușor afectat. Este un compromis ce trebuie plătit pentru o ținută de drum mai bună, un ruliu redus. Propulsorul 1.6 dci este unul dintre cele mai bune din segment, dacă nu cel mai bun.

Livrează putere consistent de pe la 1.600 rpm, ceea ce contribuie la o relaxare a celui de la volan care mai poate face ceva economii la capitolul schimbat trepte de viteză. În testul nostru consumul mediu a fost de 6,8 litri, în condițiile în care am avut și urban si 200 km de autostradă, vreo 200 km de extraurban plus o sesiune de vreo 3 ore de joacă prin nămol și bălți. Știind în ce regim am utilizat modelul, ne declarăm mulțumiți de această valoare. 

Consola față ceva cam lungă este predispusă la mici atingeri cu relieful în offroad, dar o abordare grijulie a traseului te poate feri de mici incidente. Sistemul ALL MODE 4X4 lucrează bine atât în modul 4×4 auto cât și în LOCK, oferind, în funcție de pneuri, suficientă tracțiune pentru a depăși orice obstacol imaginabil de un șofer obișnuit.

Nissan X-Trail 1.6 dCi Tekna

Preț 26.990 € ; Preț model testat: 35.640 € cu TAV inclus ; 0-100 km/h 11 sec; Viteză maximă 186 km/h; Consum mediu în test 7,2 litri/ 100 km; CO2 139/km; Masă 1.655 kg ; Motor L4, turbo diesel, 1.598 cmc; Putere 131 CP la 4.000 rpm; Cuplu motor 320 Nm de la 1.750 rpm; Cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.