Test Drive Nissan X-Trail 1.6 dCi Tekna

Am fost, sunt și voi fi un fan al celei de a doua generații Nissan X-Trail. O mașină uriașă la interior, robustă, poate ceva cam pătrățoasă pentru anumiți ochi, dar nu și pentru ai mei.

Când am văzut ce a devenit Nissan X-Trail am fost destul de dezamăgit. Înțeleg febra asta cu SUV-uri care sunt îmbrăcate în niște haine de crossover pentru a le îndulci puțin asprimea. Totuși, poate mai mult nostalgic, anumite modele le-aș vedea conservând valorile care le-au impus… așa că parcă mi-aș fi dorit un X-Trail mai pătrățos.

În mica mea revoltă probabil stă ascuns și ecoul unui urlet care vine de acum ceva ani când din oferta Nissan a dispărut și legendarul Patrol.Noul X-Trail îți lasă impresia unui mariaj dintre un SUV și un Crossover, cu ceva mai multe tușe din zona crossover.

La prima vedere emană un ușor aer de vulnerabilitate. Dar asta doar dacă te raportezi la vechea generație. Oricum vorbim despre o caroserie frumoasă, într-un final designerii de la Nissan au reușit să coaguleze o identitate apetisantă pentru actualele și viitoarele modele nipone. Dacă la exterior poți spune că sunt suficiente detalii care să îți permită a nu confunda X-Trail cu Qashqai… parcă aș fi preferat ceva mai multă individualizare la interior.

În ciuda unei planșe de bord mai masive, mai impunătoare decât în cazul crossover-ului compact, avem același tablou de bors și aceeași sistem infotainment și panou de control pentru sistemul de climatizare. Simți pe undeva nevoia unei individualizări suplimentar, în special în cazul unui model superior clasei compacte.

Și… cam atât aș avea de reproșat noului X-Trail. Din punct de vedere al spațiului interior, noua generație stabilește noi standarde, spațiul pentru picioare pe bancheta mediană este colosal, uriaș, vast.

Lucru valabil și la nivelul capului și umerilor. Dacă optați pentru versiunea cu 5 locuri veți primi și 550 litri portbagaj, pentru cea cu 7 locuri, în cazul în care le utilizați pe toate, veți mai avea la dispoziție doar 195 litri.

Noul X-Trail este construit pe platforma Common Module Family (CMF), aceeași cu cea de la Qashqai sau noua generație Espace. Deși la prima vedere ai fi tentat să crezi că ești într-o mașină mai ușoară, realitatea este puțin altfel. Noua generație este cu 50-100 kg mai grea decât cea veche. Totuși, noua generație este mult mai vie din spatele volanului.

Vechiul X-trail era o mașină masculină, o direcție ceva mai grea, un pedalier ceva mai ferm… nimic din toate acestea nu se regăsesc pe noua generație. Este la fel de ușor ”de operat” precum o Micra. Un tren de rulare ce nu îți mai induce aceeași senzație de robustețe, dar luat la bani mărunți la o sesiune de offroad, bălți și noroaie ne-a făcut să tragem concluzia că noul X-Trail nu își trădează originile.

Este un model care în ciuda unui aer urban nu strâmbă din nas atunci când găsește în cale altceva decât asfalt. Totuși nu mai devorează cu aceeași dezinvoltură un macadam, confortul la interior este ușor afectat. Este un compromis ce trebuie plătit pentru o ținută de drum mai bună, un ruliu redus. Propulsorul 1.6 dci este unul dintre cele mai bune din segment, dacă nu cel mai bun.

Livrează putere consistent de pe la 1.600 rpm, ceea ce contribuie la o relaxare a celui de la volan care mai poate face ceva economii la capitolul schimbat trepte de viteză. În testul nostru consumul mediu a fost de 6,8 litri, în condițiile în care am avut și urban si 200 km de autostradă, vreo 200 km de extraurban plus o sesiune de vreo 3 ore de joacă prin nămol și bălți. Știind în ce regim am utilizat modelul, ne declarăm mulțumiți de această valoare. 

Consola față ceva cam lungă este predispusă la mici atingeri cu relieful în offroad, dar o abordare grijulie a traseului te poate feri de mici incidente. Sistemul ALL MODE 4X4 lucrează bine atât în modul 4×4 auto cât și în LOCK, oferind, în funcție de pneuri, suficientă tracțiune pentru a depăși orice obstacol imaginabil de un șofer obișnuit.

Nissan X-Trail 1.6 dCi Tekna

Preț 26.990 € ; Preț model testat: 35.640 € cu TAV inclus ; 0-100 km/h 11 sec; Viteză maximă 186 km/h; Consum mediu în test 7,2 litri/ 100 km; CO2 139/km; Masă 1.655 kg ; Motor L4, turbo diesel, 1.598 cmc; Putere 131 CP la 4.000 rpm; Cuplu motor 320 Nm de la 1.750 rpm; Cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.