Mercedes-Benz GLB 250 4Matic – o sportivă în haine de SUV

Mercedes-Benz și-a propus să aibă un răspuns pentru fiecare cerere a unui potențial client, iar acest GLB 250 4Matic este o propunere extrem de articulată.

Nu pot spune că sunt un fan al acestor SUV-uri compacte care doresc a fi regele junglei, fie ea și urbană. În curtea Mercedes-Benz există un singur leu, G Class, și nu este recomandat să-l provoci.

Revenind la GLB 250 4Matic, vorbim despre o declinare a platformei MFA2, cea care stă la baza lui A Class, cu amendamentul că în acest caz vorbim despre un ampatament mărit cu 10 cm. Acestea fiind spuse, GLB se bucură din punct de vedere tehnic, de același layout precum compacta germană – tracțiune față sau 4Matic și aceeași gamă de propulsoare. Vorbim despre un model care este poziționat între noul GLA și GLC.

Vorbeam de faptul că Mercedes-Benz își propune să aibă un răspuns pentru fiecare solicitare a unui potențial client… ei bine, acest GLB are o lungime de 4,63 metri, adică cu 2,2 cm mai scurt decât un GLC, dar poate fi comandat cu 7 locuri.

Din punct de vedere al designului, GLB 250 4Matic conservă ceva din masculinitatea GLK, un model care a adunat destulă simpatie din partea clienților cât timp a fost în oferta Mercedes-Benz. Dar împrumută și din eleganța noului GLS.

Mai zăbovim puțin la exterior pentru a nota și gradele de libertate oferite de acest SUV compact în offroad. GLB 250 4Matic dispune de un unghi de atac de 18 grade, un unghi de degajare de 18,3 grade și un unghi de rampă de 13,9 grade.

La volan găsești un tablou familiar, asta dacă te-ai intersectat cu noua generație A Class. Chiar dacă vorbim despre un SUV, poziția la volan este joasă, surprinzător de joasă, chiar sportivă aș putea spune. Evident, dacă dorești o perspectivă mai înaltă de la volan, poți folosi reglajele scaunului. Forma paralelipipedică a caroseriei în zona habitaclului are beneficiile ei.

GLB 250 4Matic surprinde plăcut la nivelul spațiului oferit pentru cap și umeri atât în față, dar mai ales pe locurile spate. Cu un ampatament de 2.829 mm, spațiul la nivelul picioarelor în spate este foarte bun. Nu ne putem pronunța la gradul de confort oferit de versiunea cu 7 locuri, dar mai putem spune că versiunea cu 5 locuri oferă un portbagaj cu un volum de 570 litri, iar acesta poate ajunge până la 1.805 litri prin rabatarea banchetei spate.

Sistemul MBUX s-a eliberat de micile nesincronizări specifice unui sistem nou de operare atât de complex. Totuși, ne-am dori o integrare mai elegantă a interfeței Apple CarPlay, grafica fiind afișată doar pe aproximativ jumătate din suprafața display-ului central, restul rămânând negru, fără nicio informație afișată, deși ar fi loc pentru afișarea unor scurtături pentru restul meniului MBUX.

Versiunea avută la test, GLB 250 4Matic îmbracă cu succes o altă haină decât ai fi tentat să crezi la prima vedere… privind caroseria. Cu un propulsor de 2 litri turbo, capabil să dezvolte 224 CP la 5.800 rpm și un cuplu motor de 350 Nm între 1.800 și 4.000 rpm, compactul SUV premium german migrează spre o zonă sportivă. Cu un sprint până la 100 km/h în 6,9 secunde și o viteză maximă de 236 km/h, GLB 250 are mai mult un aer de warm hatch.

Puterea ajunge la cele două punți via o cutie automată cu dublu ambreiaj și 8 rapoarte – 8G-DGT, produsă la Sebeș. Dacă în trecut am mai criticat mariajul dintre propulsoare și cutiile de viteză la Mercedes-Benz, de această dată am găsit un pachet extrem de coerent. Cutia răspunde excelent, fie că este vorba de retrogradări sau urcări de treaptă, dar mai important, este intuitivă și nu te penalizează cu un răspuns lent.

Nu știm dacă merită suspensia pneumatică, dar cea mecanică cu o punte față McPherson și paralelogram deformabil pe cea spate este excelent calibrată. Oferă atât confort la trecerea peste denivelări cât și un foarte bun control al volumelor caroseriei în cazul unui condus sportiv.

Mercedes-Benz GLB 250 4Matic
Mercedes-Benz GLB 250 4Matic

Sincer, am realizat sesiunea foto pe un drum de macadam pentru a încerca să ne convingem pe noi că suntem la volanul unui SUV, pentru că am fi dat o fugă cu GLB 250 4Matic pe un circuit. Aici adăugăm și un soundtrack destul de viril oferit de propulsorul de doi litri, atunci când este pus la muncă.

Pentru cei care vor să pună la muncă GLB 250 4Matic în offroad, display-ul tabloului de bord poate fi configurat pentru a afișa informații utile precum modul în care este trimis cuplul la cele două punți, înclinarea laterală, viteza setată pentru sistemul HDC care poate varia între 2 și 18 km/h.

Există și 4 setări predefinite pentru modul de lucru al sistemului 4Matic, al cutiei 8G-DGT, direcției și pentru maparea motorului – Sport, Comfort, Eco și Off-Road, și modul Individual unde cel de la volan își poate crea propria configurație.

Ne-am dori un sistem de menținere a benzii de rulare care să te avertizeze discret sau să intervină ceva mai timpuriu pentru a corecta traiectoria, pentru că actuala calibrare îți crește semnificativ pulsul în momentul în care virează brusc spre banda de rulare concomitent cu un moment scurt de frânare serioasă.

Consumul este pe măsura celor 224 CP. Nu este de speriat, urban veți fi în jurul unui 12-13 litri, la drum lung, cu un stil pașnic veți putea ajunge sub 9 litri. Noi, pe un traseu București – Timișoara-București, cu un stil ușor sportiv, și profitat de toate segmentele de autostradă am obținut 9,8 litri consum mediu.

Mercedes-Benz GLB 250 4Matic s-a dovedit o surpriză plăcută. Am apreciat spațiul și ținuta de drum, dar marea bucurie a fost generată de faptul că am întâlnit, în sfârșit, un mariaj fericit între motor și cutia de viteze la Mercedes-Benz.

Fișă tehnică – Mercedes-Benz GLB 250 4Matic

Motor – turbo, benzină, L4, 1.991 cmc, 224 CP@5.800 rpm, 350 Nm@1.800-4.000 .rpm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj cu 8 trepte, tracțiune integral permanentă / Performanțe – 236 km/h v. max, 0-100 km/h în 86,9 secunde / Portbagaj – 570 litri / Rezervor – 60 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.634/1.834/1.659, ampatament (mm) – 2.829 / Consum mediu declarat – 7,9 l/100 km / Preț model testat (euro cu TVA) – de la 61.206

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.