Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC
Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

Într-o piață în care tot mai mulți cumpărători se îndreaptă spre SUV-uri, indiferent de mărimea lor, este normal să încerci să îți construiești o generație nouă cât mai mult pentru a atinge aceste valori. Pe scurt, este rețeta pe care Mercedes-Benz a aplicat-o la trecerea de la prima generație a lui GLA la cea de-a doua. Noul GLA este mai curat în ceea ce privește designul, aproape fără nicio muchie și fără prea multe elemente îndrăznețe, însă este o mașină atractivă vizual.

Însă marea schimbarea este polivalența pe care o propune acum GLA, fiind un SUV de clasă compactă care oferă o gardă la sol mai mare, mai mult spațiu interior și un nivel de confort la rulare care a crescut extrem de mult. În plus, așa cum era de așteptat, GLA este un exemplu când vine vorba de conectivitate, în special grație noului sistem multimedia MBUX, care face experiența de a interacționa digital nu doar mai ușoară, ci o transformă într-o plăcere vizuală de nivel ridicat.

Cele două ecrane de 10,25 inchi se completează excelent prin informații și grafică, iar multiplele posibilități de a alege o temă dedicată fac posibilă personalizarea în cele mai mici detalii, totul cu o simplitate a comenzilor care nu te poate lăsa indiferent în ceea ce privește excelenta ergonomie, indiferent că vorbim despre control de pe comenzile de pe volan sau de pe suprafața tactilă de pe consola centrală.

Mercedes GLA 200d 4MATIC – diesel de 150 CP foarte eficient

Din punct de vedere tehnologie, așa cum o spune și numele, GLA are la bază platforma pe care o vedem și la Clasa A, evident ajustată pentru a face față rigorilor impuse de un SUV, dar gama de motorizări este similară. Modelul testat de noi a fost echipat cu dieselul de nouă generație, cu o cilindree de 2,0 litri, care dezvoltă 150 CP. Din punct de vedere al rafinamentului nu prea sunt lucruri de reproșat, poate un nivel de zgomot ușor prea ridicat în sarcină mare, dar în rest vibrațiile sunt minime, la fel cum este și zgomotul la viteze de croazieră.

Noua cutie de viteze automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj asigură un nivel ridicat de ușurință în utilizare și își face treaba aproape fără să-și facă simțită prezența, singurul minus fiind faptul că este ușor indecisă în anumite momente, mai ales la accelerațiile rapide unde trebuie să schimbe mai multe trepte rapid. Din punct de vedere dinamic, propulsor este potrivit pentru GLA, fiind destul de rapid chiar și atunci când mașina este încărcată.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Practic, alegerea dieselului de 150 CP, cuplat la transmisia cu 8 trepte asigură un confort bun la utilizarea de zi cu zi, o mașină suficient de rapidă pentru drumurile din România, dar și o valoare foarte bună pentru consum, care poate fi menținut la cote excelente aproape indiferent de modul de exploatare. Evident, tracțiune integrală disponibilă pentru această versiune, dar și multiplele moduri de mers sunt elemente care asigură un nivel ridicat de polivalență, indiferent de situație.

Noua generație a lui GLA a făcut un progres enorm în ceea ce privește confortul la rulare, amortizarea fiind acum mult mai elastică și totul mai bine izolat la interior, ceea ce face ca deplasările pe drumuri prost asfaltate să nu fie inconfortabile, așa cum se întâmpla de cele mai multe ori la vechea generație.

În plus, nivelul de spațiu interior a crescut, astfel încât pasagerii din spate pot călătorii relaxați pe distanțe lungi, iar volumul portbagajului de 425 litri acoperă cele mai multe nevoi, chiar și dacă ne raportăm la vacanțele mai lungi.

Poate că direcția în care a evoluat noul GLA nu este pe placul tuturor, dar plusul de calități care au survenit o dată cu aceste schimbări este unul mult prea important pentru a fi ignorat. Motorizarea diesel este economică și rafinată, spațiul interior este generos, iar confortul a crescut foarte-foarte mult, în timp ce conectivitatea și sistemele de asistență active sunt inteligent integrate pentru a-ți face pe plac zi de zi. Iar de acum, ai și o altă opțiune în hainele noului Mercedes-Benz GLB (test în link).

interior Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Fișă tehnică

Motor – diesel, turbo, L4, 1950 cmc, 150 [email protected] rpm, 320 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte cu dublu ambreiaj, tracţiune integrală / Performanţe – 205 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,9 secunde / Portbagaj – 425-1420 litri / Rezervor – 51 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4410/1834/1611, ampatament – 2729 / Consum mediu declarat – 5,6 l/100 km / Preţ model – de la 40.390 euro

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

Actualități

Noul Mercedes-Benz Clasa S în cifre

Pentru a vă scuti de efortul de a lectura muuuulte cuvinte despre W223, noua generație Mercedes-Benz Clasa S, iată un rezumat în cifre ale acestui automobile.