Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC
Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

Într-o piață în care tot mai mulți cumpărători se îndreaptă spre SUV-uri, indiferent de mărimea lor, este normal să încerci să îți construiești o generație nouă cât mai mult pentru a atinge aceste valori. Pe scurt, este rețeta pe care Mercedes-Benz a aplicat-o la trecerea de la prima generație a lui GLA la cea de-a doua. Noul GLA este mai curat în ceea ce privește designul, aproape fără nicio muchie și fără prea multe elemente îndrăznețe, însă este o mașină atractivă vizual.

Însă marea schimbarea este polivalența pe care o propune acum GLA, fiind un SUV de clasă compactă care oferă o gardă la sol mai mare, mai mult spațiu interior și un nivel de confort la rulare care a crescut extrem de mult. În plus, așa cum era de așteptat, GLA este un exemplu când vine vorba de conectivitate, în special grație noului sistem multimedia MBUX, care face experiența de a interacționa digital nu doar mai ușoară, ci o transformă într-o plăcere vizuală de nivel ridicat.

Cele două ecrane de 10,25 inchi se completează excelent prin informații și grafică, iar multiplele posibilități de a alege o temă dedicată fac posibilă personalizarea în cele mai mici detalii, totul cu o simplitate a comenzilor care nu te poate lăsa indiferent în ceea ce privește excelenta ergonomie, indiferent că vorbim despre control de pe comenzile de pe volan sau de pe suprafața tactilă de pe consola centrală.

Mercedes GLA 200d 4MATIC – diesel de 150 CP foarte eficient

Din punct de vedere tehnologie, așa cum o spune și numele, GLA are la bază platforma pe care o vedem și la Clasa A, evident ajustată pentru a face față rigorilor impuse de un SUV, dar gama de motorizări este similară. Modelul testat de noi a fost echipat cu dieselul de nouă generație, cu o cilindree de 2,0 litri, care dezvoltă 150 CP. Din punct de vedere al rafinamentului nu prea sunt lucruri de reproșat, poate un nivel de zgomot ușor prea ridicat în sarcină mare, dar în rest vibrațiile sunt minime, la fel cum este și zgomotul la viteze de croazieră.

Noua cutie de viteze automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj asigură un nivel ridicat de ușurință în utilizare și își face treaba aproape fără să-și facă simțită prezența, singurul minus fiind faptul că este ușor indecisă în anumite momente, mai ales la accelerațiile rapide unde trebuie să schimbe mai multe trepte rapid. Din punct de vedere dinamic, propulsor este potrivit pentru GLA, fiind destul de rapid chiar și atunci când mașina este încărcată.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Practic, alegerea dieselului de 150 CP, cuplat la transmisia cu 8 trepte asigură un confort bun la utilizarea de zi cu zi, o mașină suficient de rapidă pentru drumurile din România, dar și o valoare foarte bună pentru consum, care poate fi menținut la cote excelente aproape indiferent de modul de exploatare. Evident, tracțiune integrală disponibilă pentru această versiune, dar și multiplele moduri de mers sunt elemente care asigură un nivel ridicat de polivalență, indiferent de situație.

Noua generație a lui GLA a făcut un progres enorm în ceea ce privește confortul la rulare, amortizarea fiind acum mult mai elastică și totul mai bine izolat la interior, ceea ce face ca deplasările pe drumuri prost asfaltate să nu fie inconfortabile, așa cum se întâmpla de cele mai multe ori la vechea generație.

În plus, nivelul de spațiu interior a crescut, astfel încât pasagerii din spate pot călătorii relaxați pe distanțe lungi, iar volumul portbagajului de 425 litri acoperă cele mai multe nevoi, chiar și dacă ne raportăm la vacanțele mai lungi.

Poate că direcția în care a evoluat noul GLA nu este pe placul tuturor, dar plusul de calități care au survenit o dată cu aceste schimbări este unul mult prea important pentru a fi ignorat. Motorizarea diesel este economică și rafinată, spațiul interior este generos, iar confortul a crescut foarte-foarte mult, în timp ce conectivitatea și sistemele de asistență active sunt inteligent integrate pentru a-ți face pe plac zi de zi. Iar de acum, ai și o altă opțiune în hainele noului Mercedes-Benz GLB (test în link).

interior Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Fișă tehnică

Motor – diesel, turbo, L4, 1950 cmc, 150 [email protected] rpm, 320 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte cu dublu ambreiaj, tracţiune integrală / Performanţe – 205 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,9 secunde / Portbagaj – 425-1420 litri / Rezervor – 51 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4410/1834/1611, ampatament – 2729 / Consum mediu declarat – 5,6 l/100 km / Preţ model – de la 40.390 euro

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Dacia Logan 1.0 TCe GPL

Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100 – Revoluția românească

Despre Dacia Logan se pot scrie cărți de istorie pentru că povestea din jurul acestui model este una fascinantă și practic a dus la reinventarea mărcii românești. Acum, Logan se află în fața unui nou capitol, unul pornit de la o coală albă pentru că totul este nou, de la platformă, la motorizări și tehnologie. Am testat versiunea cu cel mai puternic motor, cu GPL din fabrică – Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100.

BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Actualități