Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC
Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

Într-o piață în care tot mai mulți cumpărători se îndreaptă spre SUV-uri, indiferent de mărimea lor, este normal să încerci să îți construiești o generație nouă cât mai mult pentru a atinge aceste valori. Pe scurt, este rețeta pe care Mercedes-Benz a aplicat-o la trecerea de la prima generație a lui GLA la cea de-a doua. Noul GLA este mai curat în ceea ce privește designul, aproape fără nicio muchie și fără prea multe elemente îndrăznețe, însă este o mașină atractivă vizual.

Însă marea schimbarea este polivalența pe care o propune acum GLA, fiind un SUV de clasă compactă care oferă o gardă la sol mai mare, mai mult spațiu interior și un nivel de confort la rulare care a crescut extrem de mult. În plus, așa cum era de așteptat, GLA este un exemplu când vine vorba de conectivitate, în special grație noului sistem multimedia MBUX, care face experiența de a interacționa digital nu doar mai ușoară, ci o transformă într-o plăcere vizuală de nivel ridicat.

Cele două ecrane de 10,25 inchi se completează excelent prin informații și grafică, iar multiplele posibilități de a alege o temă dedicată fac posibilă personalizarea în cele mai mici detalii, totul cu o simplitate a comenzilor care nu te poate lăsa indiferent în ceea ce privește excelenta ergonomie, indiferent că vorbim despre control de pe comenzile de pe volan sau de pe suprafața tactilă de pe consola centrală.

Mercedes GLA 200d 4MATIC – diesel de 150 CP foarte eficient

Din punct de vedere tehnologie, așa cum o spune și numele, GLA are la bază platforma pe care o vedem și la Clasa A, evident ajustată pentru a face față rigorilor impuse de un SUV, dar gama de motorizări este similară. Modelul testat de noi a fost echipat cu dieselul de nouă generație, cu o cilindree de 2,0 litri, care dezvoltă 150 CP. Din punct de vedere al rafinamentului nu prea sunt lucruri de reproșat, poate un nivel de zgomot ușor prea ridicat în sarcină mare, dar în rest vibrațiile sunt minime, la fel cum este și zgomotul la viteze de croazieră.

Noua cutie de viteze automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj asigură un nivel ridicat de ușurință în utilizare și își face treaba aproape fără să-și facă simțită prezența, singurul minus fiind faptul că este ușor indecisă în anumite momente, mai ales la accelerațiile rapide unde trebuie să schimbe mai multe trepte rapid. Din punct de vedere dinamic, propulsor este potrivit pentru GLA, fiind destul de rapid chiar și atunci când mașina este încărcată.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Practic, alegerea dieselului de 150 CP, cuplat la transmisia cu 8 trepte asigură un confort bun la utilizarea de zi cu zi, o mașină suficient de rapidă pentru drumurile din România, dar și o valoare foarte bună pentru consum, care poate fi menținut la cote excelente aproape indiferent de modul de exploatare. Evident, tracțiune integrală disponibilă pentru această versiune, dar și multiplele moduri de mers sunt elemente care asigură un nivel ridicat de polivalență, indiferent de situație.

Noua generație a lui GLA a făcut un progres enorm în ceea ce privește confortul la rulare, amortizarea fiind acum mult mai elastică și totul mai bine izolat la interior, ceea ce face ca deplasările pe drumuri prost asfaltate să nu fie inconfortabile, așa cum se întâmpla de cele mai multe ori la vechea generație.

În plus, nivelul de spațiu interior a crescut, astfel încât pasagerii din spate pot călătorii relaxați pe distanțe lungi, iar volumul portbagajului de 425 litri acoperă cele mai multe nevoi, chiar și dacă ne raportăm la vacanțele mai lungi.

Poate că direcția în care a evoluat noul GLA nu este pe placul tuturor, dar plusul de calități care au survenit o dată cu aceste schimbări este unul mult prea important pentru a fi ignorat. Motorizarea diesel este economică și rafinată, spațiul interior este generos, iar confortul a crescut foarte-foarte mult, în timp ce conectivitatea și sistemele de asistență active sunt inteligent integrate pentru a-ți face pe plac zi de zi. Iar de acum, ai și o altă opțiune în hainele noului Mercedes-Benz GLB (test în link).

interior Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Fișă tehnică

Motor – diesel, turbo, L4, 1950 cmc, 150 CP@3400-4440 rpm, 320 Nm@1400-3200 rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte cu dublu ambreiaj, tracţiune integrală / Performanţe – 205 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,9 secunde / Portbagaj – 425-1420 litri / Rezervor – 51 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4410/1834/1611, ampatament – 2729 / Consum mediu declarat – 5,6 l/100 km / Preţ model – de la 40.390 euro

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.