Mercedes-Benz G Class – Experience

Mercedes-Benz G Class – Experience
Am concediat pentru două zile jurnalistul auto pentru a participa la o experiență rezervată clienților Mercedes-Benz, un G-Experience.

A fost o altfel de lansare pentru Mercedes-Benz G 350 d. Cu noua generație G Class m-am întâlnit acum aproape doi ani, în configurația G 500. Cum G Class este un fel de totem, categoric nu face parte din categoria automobilelor, totul se rezumă la a-l accepta așa cum este sau nu.

Interacționând pe firul epic al carierei de jurnalist și cu vechea generație, chiar în două declinări ale acesteia, contactul cu W463 a fost similară cu mutarea într-un cartier rezidențial de pe Saturn, atât de mare este saltul adus de actualul model.

  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience

Și deși nu pot spune că sunt vreo domnișoară pudică deranjată de câteva sute de cai putere, versiunea G 500 am găsit-o ușor obositoare. Ceva cam nărăvașă, ușor cam vocală… consumul urban de +20 litri l-am trecut la și altele. De aceea am vânat această întâlnire cu un G 350 d.

Traseul aventurii G-Experience a fost desenat de băieții de la 100 Tracks și a inclus inclusiv pasaje destul de aprige în offroad.

Revenind la G 350 d, trebuie menționat că sub capotă are noul propulsor diesel Mercedes- Benz de 2.925 cmc, cu șase cilindri în linie, un motor pe care l-am întâlnit prima dată pe noua generație CLS. Nu știu de ce, dar anticipam un ușor parfum de submotorizare de la acest motor raportat la cele 2.489 kg ale mașinii. Și m-am înșelat, chiar amarnic.

  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience

Un șase în linie extrem de silențios, cei fără ureche muzicală riscă să-l alimenteze cu benzină, care dezvoltă 286 CP între 3.400 și 4.600 rpm și un cuplu motor de 600 Nm de la 1.200 până la 3.200 rpm. Acest cuplu motor colosal disponibil de la 1200 rpm contribuie la un confort senzațional în utilizare.

 Nu trebuie să apeși pedala de accelerație, trebuie doar să te gândești că ai dori să faci acest lucru, adică cea mai fină apăsare se transformă în km/h oră câștigați cu o dezinvoltură dezarmantă. Și face acest lucru fluid, fără a fi violent în reacții, și totul asociat cu o prezență sonoră discretă a motorului.

Un prim șoc a fost acela că la drum lung poți rula cu un consum mediu de 8 litri, ceea ce în trecut era ceva imposibil. Abia pe secțiunile offroad unde am blocat diferențiale și selectat modul redus via cutia de transfer am reușit să ajungem la un consum de 20 litri, dar în acest caz vorbim despre un consum la oră ținând cont de modul de rulare.

Mercedes-Benz anunță un consum mediu combinat de 10,8 litri, ceea ce este o valoare absolut normală și ușor de atins. Pentru a înțelege câte resurse oferă acest propulsor, mașina are nevoie de 7,4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, ceea ce este impresionant pentru ceva de 2,5 tone. Iar viteza maximă este de 199 km/h. iar cu un rezervor de 100 litri poți paria oricând pe o autonomie de 1.000 km la drum lung, ceea ce este iarăși impresionant.

Dacă în off-road, G Class rămâne un model care în versiunea de serie, doar echipat cu niște pneuri dedicate, poate fi considerat poate cel mai bun off-roader, impresionat este onroad. Un bloc de granit care oferă un rafinament impresionant și o ținută de drum surprinzător de bună.

  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience
  • Mercedes-Benz G Class – Experience

Pentru Mercedes-Benz, G Class este un Cross-Country Vehicle, și cam acest lucru l-am trăit în G-Experience. Categoric, nimic din ceea ce numim SUV nu ar fi fost capabil să depășească obstacolele întâlnite pe traseul gândit de cei de la 100tracks. Iar lucrul cel mai impresionat este acela că mașina a depășit secțiuni care au crescut nivelul de adrenalină fără vreun efort vizibil, ceea ce ne-a dat de înțeles că limitele sunt ceva mai sus, iar la final… când a întâlnit asfalt, a redevenit un model extrem de confortabil pe care l-ai alege pentru un drum de 1.000 km. Această polivalență nu este ieftină, iar dacă te aventurezi pe lista de opționale, riști să sari bine de 100.000 euro la final.

Foto – Andrei Toboșaru

Fişă tehnică – Mercedes-Benz G 350d

Motor –turbo, diesel, L6, 2.925 cmc, 286 CP@3.400-4.600 rpm, 600 Nm@1.200-3.200 rpm / Transmisie – cutie automată cu 9 trepte, tracţiune integral permanentă / Performanţe – 199 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,4 secunde / Portbagaj – 454 litri / Rezervor – 100 litri, AdBlue – 15 litri/ Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.817/1.931/1.969, ampatament (mm) – 2.890 / Consum mediu declarat – 10,8 l/100 km / Preţ de bază model testat (euro cu TVA) –109.600Mercedes-Benz G Class – Experience

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.