Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Mercedes-Benz E 200 4MATIC
Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

În primul rând dacă este să vorbim despre exterior vom constata că principalele schimbări sunt la nivelul blocurilor optice, atât la faruri, cât și la stopuri, care au un design modificat, dar și la nivelul grilei. De asemenea, capota a primit două muchii proeminente, care schimbă destul de mult imaginea generală în partea din față. Dacă la exterior, schimbările aduc o notă distinctă față de versiunea fără facelift, la interior, modificările sunt și mai importante.

Trebuie menționat faptul că niciun Mercedes-Benz Clasa E, indiferent de echipare sau opționale, nu va mai putea fi echipat cu un instrumentar de bord analog, pentru că încă de la versiunea de bază, Clasa E vine echipată cu două ecrane digitale de 10,25 inchi, iar opțional sunt oferite unele de 12,3 inchi.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Foarte important este și faptul că ecranul din dreapta a devenit tactil, iar controlerul de pe consola centrală nu mai are comanda rotativă, ci doar suprafața tactilă, care beneficiază în continuare de un feedback haptic extrem de precis. Sistemul multimedia a trecut la noua generație, denumită MBUX și are o interfață grafică mai complexă, este mai rapid și integrează o multitudine de funcții pentru conectivitate, telefonie și setări multiple pentru ambianța interioară și confortul șoferului. Chiar și analizat în detaliu, noul sistem MBUX aproape că nu are minusuri, având o integrare ergonomică și o funcționalitate ridicată.

O altă schimbare importantă pentru interior este volanul, care are acum spițele orizontale duble și permite o priza excelentă, dar și acces ușor la toate comenzile de pe acesta, care deși sunt numeroase, au o poziționare ergonomică și necesită o minimă obișnuință.

Video review Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Odată cu noul facelift, Clasa E a făcut un pas important în materie de hibridizare, pentru că toate motorizările pe benzină sunt acum hibride (exceptând versiunea AMG de top), iar asta înseamnă că versiunea testată de noi, Mercedes-Benz E 200 4MATIC, are alături de motorul turbo de 2,0 litri pe benzină de 197 CP și un mic motor electric de 14 CP. Acesta din urmă are rol de starter și generator, ceea ce face ca orice pornire a motorului termic să fie extrem de rafinată și complet lipsită de vibrații.

Deși nu poate fi numită o limuzină sport, cu această motorizare Clasa E este destul de rapidă și reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 7,6 secunde. Însă, poate cel mai mare plus, este modul rafinat în care funcționează sistemul de propulsie, cu puțin zgomot transmis spre habitaclu și fără vibrații nedorite. Un mare aport este adus și de cutia de viteze automată cu 9 trepte, în carcasa căreia este integrat și motorul electric. Aceasta schimbă treptele aproape fără să se simtă și, chiar dacă nu este cea mai rapidă cutie automată din segment, aduce un plus uriaș pentru nivel de confort.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Tot la capitolul confort trebuie să subliniem că, deși mașina de test nu a fost echipată cu suspensia pneumatică, trenul de rulare și-a făcut treaba cu brio și punctează eficient la capitolul amortizare elastică, fără să piardă prea mult în ceea ce privește dinamismul. Așa cum era de așteptat, Clasa E nu face niciun compromis când vine vorba de confort, indiferent de capitolul la care ne raportăm.

Prețul de pornire pentru Mercerdes-Benz E 200 4MATIC este de 56.210 euro cu TVA, dar poate trece cu ușurință de 70.000 de euro, în cazul în care echiparea este una corectă pentru o limuzină premium de clasă mare, așa cum a fost cazul mașinii noastre de test.

Fișă tehnică – Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Motor – turbo, benzină, L4, 1991 cmc, 197 [email protected] rpm + motor electric 14 CP, 320 [email protected] rpm / Transmisie – cutie automată cu 9 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 232 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,6 secunde / Portbagaj – 540 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4935/1852/1466, ampatament (mm) – 2939 / Consum mediu declarat – 7,0 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 56.210 (link configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Porsche Macan Turbo

Porsche Macan Turbo – Sfidând legile fizicii

Povestea de iubirea dintre SUV-uri și Porsche este una rațională, pentru că Macan și Cayenne reprezintă pilonii financiari care fac ca 911 să fie atât de spectaculos. Însă, dacă vorbim de Macan Turbo, alăturarea lui cu imaginea unui sportiv pur-sânge nu este una fără sens. Iată de ce.

Actualități