Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Mercedes-Benz E 200 4MATIC
Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

În primul rând dacă este să vorbim despre exterior vom constata că principalele schimbări sunt la nivelul blocurilor optice, atât la faruri, cât și la stopuri, care au un design modificat, dar și la nivelul grilei. De asemenea, capota a primit două muchii proeminente, care schimbă destul de mult imaginea generală în partea din față. Dacă la exterior, schimbările aduc o notă distinctă față de versiunea fără facelift, la interior, modificările sunt și mai importante.

Trebuie menționat faptul că niciun Mercedes-Benz Clasa E, indiferent de echipare sau opționale, nu va mai putea fi echipat cu un instrumentar de bord analog, pentru că încă de la versiunea de bază, Clasa E vine echipată cu două ecrane digitale de 10,25 inchi, iar opțional sunt oferite unele de 12,3 inchi.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Foarte important este și faptul că ecranul din dreapta a devenit tactil, iar controlerul de pe consola centrală nu mai are comanda rotativă, ci doar suprafața tactilă, care beneficiază în continuare de un feedback haptic extrem de precis. Sistemul multimedia a trecut la noua generație, denumită MBUX și are o interfață grafică mai complexă, este mai rapid și integrează o multitudine de funcții pentru conectivitate, telefonie și setări multiple pentru ambianța interioară și confortul șoferului. Chiar și analizat în detaliu, noul sistem MBUX aproape că nu are minusuri, având o integrare ergonomică și o funcționalitate ridicată.

O altă schimbare importantă pentru interior este volanul, care are acum spițele orizontale duble și permite o priza excelentă, dar și acces ușor la toate comenzile de pe acesta, care deși sunt numeroase, au o poziționare ergonomică și necesită o minimă obișnuință.

Video review Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Odată cu noul facelift, Clasa E a făcut un pas important în materie de hibridizare, pentru că toate motorizările pe benzină sunt acum hibride (exceptând versiunea AMG de top), iar asta înseamnă că versiunea testată de noi, Mercedes-Benz E 200 4MATIC, are alături de motorul turbo de 2,0 litri pe benzină de 197 CP și un mic motor electric de 14 CP. Acesta din urmă are rol de starter și generator, ceea ce face ca orice pornire a motorului termic să fie extrem de rafinată și complet lipsită de vibrații.

Deși nu poate fi numită o limuzină sport, cu această motorizare Clasa E este destul de rapidă și reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 7,6 secunde. Însă, poate cel mai mare plus, este modul rafinat în care funcționează sistemul de propulsie, cu puțin zgomot transmis spre habitaclu și fără vibrații nedorite. Un mare aport este adus și de cutia de viteze automată cu 9 trepte, în carcasa căreia este integrat și motorul electric. Aceasta schimbă treptele aproape fără să se simtă și, chiar dacă nu este cea mai rapidă cutie automată din segment, aduce un plus uriaș pentru nivel de confort.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Tot la capitolul confort trebuie să subliniem că, deși mașina de test nu a fost echipată cu suspensia pneumatică, trenul de rulare și-a făcut treaba cu brio și punctează eficient la capitolul amortizare elastică, fără să piardă prea mult în ceea ce privește dinamismul. Așa cum era de așteptat, Clasa E nu face niciun compromis când vine vorba de confort, indiferent de capitolul la care ne raportăm.

Prețul de pornire pentru Mercerdes-Benz E 200 4MATIC este de 56.210 euro cu TVA, dar poate trece cu ușurință de 70.000 de euro, în cazul în care echiparea este una corectă pentru o limuzină premium de clasă mare, așa cum a fost cazul mașinii noastre de test.

Fișă tehnică – Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Motor – turbo, benzină, L4, 1991 cmc, 197 CP@5500-6100 rpm + motor electric 14 CP, 320 Nm@1650-4000 rpm / Transmisie – cutie automată cu 9 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 232 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,6 secunde / Portbagaj – 540 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4935/1852/1466, ampatament (mm) – 2939 / Consum mediu declarat – 7,0 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 56.210 (link configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.