Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Mercedes-Benz E 200 4MATIC
Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

În primul rând dacă este să vorbim despre exterior vom constata că principalele schimbări sunt la nivelul blocurilor optice, atât la faruri, cât și la stopuri, care au un design modificat, dar și la nivelul grilei. De asemenea, capota a primit două muchii proeminente, care schimbă destul de mult imaginea generală în partea din față. Dacă la exterior, schimbările aduc o notă distinctă față de versiunea fără facelift, la interior, modificările sunt și mai importante.

Trebuie menționat faptul că niciun Mercedes-Benz Clasa E, indiferent de echipare sau opționale, nu va mai putea fi echipat cu un instrumentar de bord analog, pentru că încă de la versiunea de bază, Clasa E vine echipată cu două ecrane digitale de 10,25 inchi, iar opțional sunt oferite unele de 12,3 inchi.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Foarte important este și faptul că ecranul din dreapta a devenit tactil, iar controlerul de pe consola centrală nu mai are comanda rotativă, ci doar suprafața tactilă, care beneficiază în continuare de un feedback haptic extrem de precis. Sistemul multimedia a trecut la noua generație, denumită MBUX și are o interfață grafică mai complexă, este mai rapid și integrează o multitudine de funcții pentru conectivitate, telefonie și setări multiple pentru ambianța interioară și confortul șoferului. Chiar și analizat în detaliu, noul sistem MBUX aproape că nu are minusuri, având o integrare ergonomică și o funcționalitate ridicată.

O altă schimbare importantă pentru interior este volanul, care are acum spițele orizontale duble și permite o priza excelentă, dar și acces ușor la toate comenzile de pe acesta, care deși sunt numeroase, au o poziționare ergonomică și necesită o minimă obișnuință.

Video review Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Odată cu noul facelift, Clasa E a făcut un pas important în materie de hibridizare, pentru că toate motorizările pe benzină sunt acum hibride (exceptând versiunea AMG de top), iar asta înseamnă că versiunea testată de noi, Mercedes-Benz E 200 4MATIC, are alături de motorul turbo de 2,0 litri pe benzină de 197 CP și un mic motor electric de 14 CP. Acesta din urmă are rol de starter și generator, ceea ce face ca orice pornire a motorului termic să fie extrem de rafinată și complet lipsită de vibrații.

Deși nu poate fi numită o limuzină sport, cu această motorizare Clasa E este destul de rapidă și reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 7,6 secunde. Însă, poate cel mai mare plus, este modul rafinat în care funcționează sistemul de propulsie, cu puțin zgomot transmis spre habitaclu și fără vibrații nedorite. Un mare aport este adus și de cutia de viteze automată cu 9 trepte, în carcasa căreia este integrat și motorul electric. Aceasta schimbă treptele aproape fără să se simtă și, chiar dacă nu este cea mai rapidă cutie automată din segment, aduce un plus uriaș pentru nivel de confort.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Tot la capitolul confort trebuie să subliniem că, deși mașina de test nu a fost echipată cu suspensia pneumatică, trenul de rulare și-a făcut treaba cu brio și punctează eficient la capitolul amortizare elastică, fără să piardă prea mult în ceea ce privește dinamismul. Așa cum era de așteptat, Clasa E nu face niciun compromis când vine vorba de confort, indiferent de capitolul la care ne raportăm.

Prețul de pornire pentru Mercerdes-Benz E 200 4MATIC este de 56.210 euro cu TVA, dar poate trece cu ușurință de 70.000 de euro, în cazul în care echiparea este una corectă pentru o limuzină premium de clasă mare, așa cum a fost cazul mașinii noastre de test.

Fișă tehnică – Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Motor – turbo, benzină, L4, 1991 cmc, 197 [email protected] rpm + motor electric 14 CP, 320 [email protected] rpm / Transmisie – cutie automată cu 9 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 232 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,6 secunde / Portbagaj – 540 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4935/1852/1466, ampatament (mm) – 2939 / Consum mediu declarat – 7,0 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 56.210 (link configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Actualități