Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Mercedes-Benz E 200 4MATIC
Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

În primul rând dacă este să vorbim despre exterior vom constata că principalele schimbări sunt la nivelul blocurilor optice, atât la faruri, cât și la stopuri, care au un design modificat, dar și la nivelul grilei. De asemenea, capota a primit două muchii proeminente, care schimbă destul de mult imaginea generală în partea din față. Dacă la exterior, schimbările aduc o notă distinctă față de versiunea fără facelift, la interior, modificările sunt și mai importante.

Trebuie menționat faptul că niciun Mercedes-Benz Clasa E, indiferent de echipare sau opționale, nu va mai putea fi echipat cu un instrumentar de bord analog, pentru că încă de la versiunea de bază, Clasa E vine echipată cu două ecrane digitale de 10,25 inchi, iar opțional sunt oferite unele de 12,3 inchi.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Foarte important este și faptul că ecranul din dreapta a devenit tactil, iar controlerul de pe consola centrală nu mai are comanda rotativă, ci doar suprafața tactilă, care beneficiază în continuare de un feedback haptic extrem de precis. Sistemul multimedia a trecut la noua generație, denumită MBUX și are o interfață grafică mai complexă, este mai rapid și integrează o multitudine de funcții pentru conectivitate, telefonie și setări multiple pentru ambianța interioară și confortul șoferului. Chiar și analizat în detaliu, noul sistem MBUX aproape că nu are minusuri, având o integrare ergonomică și o funcționalitate ridicată.

O altă schimbare importantă pentru interior este volanul, care are acum spițele orizontale duble și permite o priza excelentă, dar și acces ușor la toate comenzile de pe acesta, care deși sunt numeroase, au o poziționare ergonomică și necesită o minimă obișnuință.

Video review Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Odată cu noul facelift, Clasa E a făcut un pas important în materie de hibridizare, pentru că toate motorizările pe benzină sunt acum hibride (exceptând versiunea AMG de top), iar asta înseamnă că versiunea testată de noi, Mercedes-Benz E 200 4MATIC, are alături de motorul turbo de 2,0 litri pe benzină de 197 CP și un mic motor electric de 14 CP. Acesta din urmă are rol de starter și generator, ceea ce face ca orice pornire a motorului termic să fie extrem de rafinată și complet lipsită de vibrații.

Deși nu poate fi numită o limuzină sport, cu această motorizare Clasa E este destul de rapidă și reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 7,6 secunde. Însă, poate cel mai mare plus, este modul rafinat în care funcționează sistemul de propulsie, cu puțin zgomot transmis spre habitaclu și fără vibrații nedorite. Un mare aport este adus și de cutia de viteze automată cu 9 trepte, în carcasa căreia este integrat și motorul electric. Aceasta schimbă treptele aproape fără să se simtă și, chiar dacă nu este cea mai rapidă cutie automată din segment, aduce un plus uriaș pentru nivel de confort.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Tot la capitolul confort trebuie să subliniem că, deși mașina de test nu a fost echipată cu suspensia pneumatică, trenul de rulare și-a făcut treaba cu brio și punctează eficient la capitolul amortizare elastică, fără să piardă prea mult în ceea ce privește dinamismul. Așa cum era de așteptat, Clasa E nu face niciun compromis când vine vorba de confort, indiferent de capitolul la care ne raportăm.

Prețul de pornire pentru Mercerdes-Benz E 200 4MATIC este de 56.210 euro cu TVA, dar poate trece cu ușurință de 70.000 de euro, în cazul în care echiparea este una corectă pentru o limuzină premium de clasă mare, așa cum a fost cazul mașinii noastre de test.

Fișă tehnică – Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Motor – turbo, benzină, L4, 1991 cmc, 197 CP@5500-6100 rpm + motor electric 14 CP, 320 Nm@1650-4000 rpm / Transmisie – cutie automată cu 9 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 232 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,6 secunde / Portbagaj – 540 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4935/1852/1466, ampatament (mm) – 2939 / Consum mediu declarat – 7,0 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 56.210 (link configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.