Test Drive Renault Captur 1.5 dCi

Renault Captur a reușit să-și găsească propriul drum într-un segment unde oxigenul necesar supraviețuirii devine marfă de contrabandă.

Să fim sinceri, Renault Captur nu și-a găsit drumul este cel mai vândut model din clasă la nivel european. Da, l-a lăsat în urmă destul de mult și pe exoticul, dar deja bătrânul Nissan Juke.

Apropo, la nivel european, Dacia Duster, vechea generație, în prima partea a anului 2017 s-a situat pe un onorabil loc 4, iar în spate are nume grele.
Revenind la liderul european, facelift-ul a fost precum o cură la băi pentru micuțul crossover francez. Un exterior mult mai atent finisat, și cu mai mult șarm.

Un interior care a rămas în linii mari neschimbat, dar plusul oferit de noile materiale conduc la o calitate mult mai bună percepută la interior. În cazul versiunii diesel se poate remarca mult mai ușor e creștere a nivelului de antifonare. Este ceva mai multă liniște la interior. Acest lucru este valabil și când vorbim de suspensie, zgomotele de lucru sunt și ele o idee mai bine atenuate.

Spațiu interior este bun în față, pe bancheta spate, persoanele înalte vor simți nevoia de ceva mai mult spațiu la nivelul capului. Un portbagaj de 377 litri, valoare care pe alocuri este mai bună decât oferta unor modele compacte, îți oferă libertatea de a lua la bord bagaje pentru destinații îndepărtate.

Suspensia parcă nu mai scutură nici ea ca în trecut. Combinația dintre o suspensie care să controleze ruliul firesc al unui model înalt și un ampatament de clasă mică nu mai deranjează atât de mult la rularea pe suprafețe denivelate.

Am interacționat până acum cu versiunea 1.2 TCe și cutie automată cu dublu ambreiaj EDC. Acum a venit rândul pachetului 1.5 dCi și cutie manuală cu 6 trepte. Acest pachet se califică fără mari emoții în finala pentru cel mai agreabil model urban. Da, știu, mulți își doresc o cutie automată în oraș, Renault Captur oferă această posibilitate doar în asociere propulsorul 1.5 dCi de 90 CP.

Cei 110 CP și 260 Nm induc suficientă atitudine acestei citadine de 1.200 kg. Limitele acestei motorizări vor fi simțite cu mașina încărcată la viteze ridicate pe autostradă. Reprizele în zona 120-130 km/h sunt puțin mai lungi.

Deși acest pachet motor-cutie îți poate oferi niște valori incredibile la capitolul consum, rezervorul de doar 45 litri nu îți promite o autonomie de 1.000 km. Sau cel puțin nu obținerea ei ușor.

Fișă tehnică – Renault Captur 1.5 dCi

Motor – turbo diesel, L4, 1.461 cmc, 110 CP@4.000 rpm, 260 Nm@1.750 rpm., Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune față, Performanțe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,4 sec, Portbagaj – 377 litri, Rezervor – 45 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.122/ 1.778/ 1.556, ampatament – 2.606, Consum mediu declarat – 3,9 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 5,7 litri/ 100 km, Preț de bază – 12.800 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.