Test Drive Renault Captur 1.5 dCi

Renault Captur a reușit să-și găsească propriul drum într-un segment unde oxigenul necesar supraviețuirii devine marfă de contrabandă.

Să fim sinceri, Renault Captur nu și-a găsit drumul este cel mai vândut model din clasă la nivel european. Da, l-a lăsat în urmă destul de mult și pe exoticul, dar deja bătrânul Nissan Juke.

Apropo, la nivel european, Dacia Duster, vechea generație, în prima partea a anului 2017 s-a situat pe un onorabil loc 4, iar în spate are nume grele.
Revenind la liderul european, facelift-ul a fost precum o cură la băi pentru micuțul crossover francez. Un exterior mult mai atent finisat, și cu mai mult șarm.

Un interior care a rămas în linii mari neschimbat, dar plusul oferit de noile materiale conduc la o calitate mult mai bună percepută la interior. În cazul versiunii diesel se poate remarca mult mai ușor e creștere a nivelului de antifonare. Este ceva mai multă liniște la interior. Acest lucru este valabil și când vorbim de suspensie, zgomotele de lucru sunt și ele o idee mai bine atenuate.

Spațiu interior este bun în față, pe bancheta spate, persoanele înalte vor simți nevoia de ceva mai mult spațiu la nivelul capului. Un portbagaj de 377 litri, valoare care pe alocuri este mai bună decât oferta unor modele compacte, îți oferă libertatea de a lua la bord bagaje pentru destinații îndepărtate.

Suspensia parcă nu mai scutură nici ea ca în trecut. Combinația dintre o suspensie care să controleze ruliul firesc al unui model înalt și un ampatament de clasă mică nu mai deranjează atât de mult la rularea pe suprafețe denivelate.

Am interacționat până acum cu versiunea 1.2 TCe și cutie automată cu dublu ambreiaj EDC. Acum a venit rândul pachetului 1.5 dCi și cutie manuală cu 6 trepte. Acest pachet se califică fără mari emoții în finala pentru cel mai agreabil model urban. Da, știu, mulți își doresc o cutie automată în oraș, Renault Captur oferă această posibilitate doar în asociere propulsorul 1.5 dCi de 90 CP.

Cei 110 CP și 260 Nm induc suficientă atitudine acestei citadine de 1.200 kg. Limitele acestei motorizări vor fi simțite cu mașina încărcată la viteze ridicate pe autostradă. Reprizele în zona 120-130 km/h sunt puțin mai lungi.

Deși acest pachet motor-cutie îți poate oferi niște valori incredibile la capitolul consum, rezervorul de doar 45 litri nu îți promite o autonomie de 1.000 km. Sau cel puțin nu obținerea ei ușor.

Fișă tehnică – Renault Captur 1.5 dCi

Motor – turbo diesel, L4, 1.461 cmc, 110 [email protected] rpm, 260 [email protected] rpm., Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune față, Performanțe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,4 sec, Portbagaj – 377 litri, Rezervor – 45 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.122/ 1.778/ 1.556, ampatament – 2.606, Consum mediu declarat – 3,9 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 5,7 litri/ 100 km, Preț de bază – 12.800 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Test drive Porsche 718 Cayman GTS 4.0

În viață trebuie să ai răbdare, lucrurile la care visezi îți pot bate la ușă. Cam așa au stat lucrurile și în cazul întâlnirea cu Porsche 718 Cayman GTS 4.0!

Renault Clio E-Tech Hybrid este disponibil în România

Renault Clio E-Tech Hybrid îți face debutul în gama constructorului francez. Noul model vine în 4 versiuni de echipare: ZEN, INTENS, Seria Limitată E-TECH și RS LINE, iar prețul de pornire este 18.750 euro, TVA inclus.

Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Test Drive Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

La volanul celei de a treia generații Dacia Logan. Nu am acoperit mulți kilometri, un test de prim contact, dar suficient pentru a înțelege dacă vorbim despre o revoluție sau nu. Să detaliem.

Oferte mai bune după Black Friday?

Black Friday este un fel de loterie, poți găsi oferte foarte bune, dar această ”sărbătoare” nu m-a convins până acum cu avalanșa de chilipiruri. Oferte cu adevărat bune am observat că apar după.

Plăcuțe de frână premium pentru camionul tău de la Textar

Să produci plăcuțe de frână pentru Bugatti Veyron este o certificare a expertizei pe care o ai în domeniul produselor de fricțiune. Să produci produse similare pentru vehicule comerciale, aici începe cu adevărat provocareapentru Textar.

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.

Ford E-Transit: primul model Transit 100% electric

Ford anunță E-Transit, pregătit pentru a fi lansat în primăvara anului 2022. Ford E-transit esteversiunea 100% electrică a celei mai vândute autoutilitare pentru transportul mărfurilor din lume beneficiază de tehnologii și servicii de conectivitate avansate, alături de capabilitățile specifice Transit.

Actualități

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.