Să fim sinceri, Renault Captur nu și-a găsit drumul este cel mai vândut model din clasă la nivel european. Da, l-a lăsat în urmă destul de mult și pe exoticul, dar deja bătrânul Nissan Juke.
Apropo, la nivel european, Dacia Duster, vechea generație, în prima partea a anului 2017 s-a situat pe un onorabil loc 4, iar în spate are nume grele.
Revenind la liderul european, facelift-ul a fost precum o cură la băi pentru micuțul crossover francez. Un exterior mult mai atent finisat, și cu mai mult șarm.
Un interior care a rămas în linii mari neschimbat, dar plusul oferit de noile materiale conduc la o calitate mult mai bună percepută la interior. În cazul versiunii diesel se poate remarca mult mai ușor e creștere a nivelului de antifonare. Este ceva mai multă liniște la interior. Acest lucru este valabil și când vorbim de suspensie, zgomotele de lucru sunt și ele o idee mai bine atenuate.
Spațiu interior este bun în față, pe bancheta spate, persoanele înalte vor simți nevoia de ceva mai mult spațiu la nivelul capului. Un portbagaj de 377 litri, valoare care pe alocuri este mai bună decât oferta unor modele compacte, îți oferă libertatea de a lua la bord bagaje pentru destinații îndepărtate.
Suspensia parcă nu mai scutură nici ea ca în trecut. Combinația dintre o suspensie care să controleze ruliul firesc al unui model înalt și un ampatament de clasă mică nu mai deranjează atât de mult la rularea pe suprafețe denivelate.
Am interacționat până acum cu versiunea 1.2 TCe și cutie automată cu dublu ambreiaj EDC. Acum a venit rândul pachetului 1.5 dCi și cutie manuală cu 6 trepte. Acest pachet se califică fără mari emoții în finala pentru cel mai agreabil model urban. Da, știu, mulți își doresc o cutie automată în oraș, Renault Captur oferă această posibilitate doar în asociere propulsorul 1.5 dCi de 90 CP.
Cei 110 CP și 260 Nm induc suficientă atitudine acestei citadine de 1.200 kg. Limitele acestei motorizări vor fi simțite cu mașina încărcată la viteze ridicate pe autostradă. Reprizele în zona 120-130 km/h sunt puțin mai lungi.
Deși acest pachet motor-cutie îți poate oferi niște valori incredibile la capitolul consum, rezervorul de doar 45 litri nu îți promite o autonomie de 1.000 km. Sau cel puțin nu obținerea ei ușor.
Fișă tehnică – Renault Captur 1.5 dCi
Motor – turbo diesel, L4, 1.461 cmc, 110 CP@4.000 rpm, 260 Nm@1.750 rpm., Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune față, Performanțe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,4 sec, Portbagaj – 377 litri, Rezervor – 45 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.122/ 1.778/ 1.556, ampatament – 2.606, Consum mediu declarat – 3,9 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 5,7 litri/ 100 km, Preț de bază – 12.800 euro