Test Drive Isuzu D-MAX 2.5 Double Cab AT

Isuzu D-MAX, sau cum poate o mașină de aproape 2.200 kg să consume 5 litri, și mai este și un pick-up, are și cutie automată....

Isuzu D-MAX, un model care acum ani buni a reușit să fie vedetă la euroncap. Mai exact prin 2008, cei care dau cu mașinile de pereți pentru a afla cât de sigure sunt, au pus ochii și pe pick-up-ul nipon. A fost unul dintre crash testele care vor rămâne în istorie. Euroncap a avut bunăvoința să îi acorde totuși o stea. Dar așa stăteau lucrurile cu vechea generație.

A doua generație a fost lansată în 2012, și evident, cei de la euroncap… probabil însetați de sânge… au pus noul pick-up iar în fața zidului. Rezultatele au fost la polul opus, cel bun de această dat. Isuzu D-MAX a primit patru stele, dar este unul dintre cele mai sigure modele din clasă de pe piață.

Chiar dacă vorbim despre un model, hai să-i spunem utilitar, practic un pick-up este în esență o unealtă de pus a muncă. Dar realitatea, stilul de viață al zilelor noastre i-a împins pe clienți a privi spre modele polivalente… unele care să ofere spațiu interior pentru o familie cu până la 5 membri, dar și posibilitatea de a lua la bord bagaje, câteva biciclete, poate un ATV sau vreo două motociclete de cross.

Adică pick-up-urile au devenit modele extrem de atractive pentru cei amatori de ieșiri la final de săptămână spre locuri cât mai izolate, fie pentru relaxare, fie pentru practicarea unor altfel de sporturi decât alergarea în parc.

Așadar, estetic, a doua generație Isuzu D-MAX se califică și pentru a juca rolul de mașină personală. O parte frontală masivă, cu suficientă agresivitate pentru a completa perfect imaginea unui pick-up. Destul crom pentru a șterge aerul de utilitară, jante din aliaj…

La interior aerul de vehicul utilitar este ceva mai pregnant. Distractiv este că marea majoritate a comenzilor și butoanelor sunt supradimensionate, pentru a fi operate cu multă ușurință chiar dacă ai pe mâini o pereche de mănuși de șantier. Și plasticul de pe panourile portierelor sau planșa de bord este tare, dar nu este un reproș, este ceva firesc pentru un astfel de model.

Vei descoperi mici ciudățenii ergonomice la unele comenzi, în special pe consola centrală. Spre exemplu sistemul audio are butonul de volum în partea dreaptă, detalii specifice unui model care în versiunea de bază are volanul pe partea dreaptă. Isuzu are o clientelă fidelă în Oceania. Un atu al interiorului este spațiul și apoi multitudinea de spații de depozitare.

Isuzu D-MAX este un pick-up care nu abandonează rețeta clasică constructivă cu șasiu separat. Noi am avut la test versiunea duble cab și cutie de viteze automată, în echiparea de top. Adică acea versiune pe care o cumperi pentru familie și nu pentru șantier. Categoric cutia automată aduce un plus major de confort în utilizare, în special în mediul urban.

Este o cutie clasică automată cu 5 trepte care se achită decent de sarcinile primite. Isuzu D-MAX are ascuns în caroserie o mică minune, altfel nu pot numi propulsorul diesel twin turbo de 2.5 litri. Un propulsor care la prima vedere nu impresionează cu ai săi 163 CP livrați la 3.600 rpm și cei 400 Nm disponibili de la 1.400 rpm și până la 2.400 rpm.

Motorul chiar trage bine de la turații joase. Dar este un motor care nu prea consumă, asta pentru a formula cât mai anost performanțele impresionante la acest capitol. Fabrica zice 10,4 litri urban și 7,3 litri extraurban. Cel urban se confirmă în realitate, dar cel extraurban poate să coboare ușor și sub 6 litri. Dacă reușești să stai în jurul a 1.850 rpm… sunt șanse mari să descoperi un consum demn de un motor mai mic cu aproape un litru.

O mașină cu mult metal, are o masă de aproape 2.200 kg. Un sistem de frânare care se descurcă decent în a ține în frâu aceste kilograme. Trebuie avut grijă la rulatul pe suprafețe cu aderență redusă, inerția este mare și încă nu s-a născut cel care să o combată cu vreo ecuație. Bonus primiți o benă generoasă, cu un oblon destul de greu.

Isuzu D-MAX Double Cab AT

Preț 25.950 € ; Preț model testat: 30.790 € cu TAV inclus ; 0-100 km/h 5,7 sec; Viteză maximă 180 km/h; Consum mediu în test 6,9 litri/ 100 km; CO2 220/km; Masă 2.198 kg ; Motor L4, Twin turbo diesel, 2.499 cmc; Putere 163 CP la 3.600 rpm; Cuplu motor 400 Nm de la 1.400 – 2.000 rpm; Cutie de viteze automată cu 5 trepte.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.