Test Drive BMW X3 xDrive 20d xLine

Începi să simți ”povara” acestei meserii când deja ești martor la trei generații BMW X3. Dacă vechiul model a rafinat mesajul primei generații, noul X3 este altceva.

Designul a evoluat masiv. De la o caroserie care se dorea plăcută de fanii spațiului, de familiști… am ajuns la un model care încorporează mult testosteron. Subiectiv, asociez noul BMW X3 cu ciocanul lui Thor.

Deși la capitolul dimensiuni exterioare, mașina este aproape identică, schimbarea proporțiilor, a faptului că linia mediană nu mai urcă spre spate ci este orizontală, compun o caroserie puternică și elegantă. Avem un ampatament mai mare cu 5 cm, avem console față/ spate mai mici, avem o parte frontală mai ”voluminoasă”, capota este mai lungă decât la vechea generație… avem un model care se exprimă vizual mai mult pe orizontală decât pe verticală, ca în trecut.

Interesant este că varianta xLine – cu grilă a radiatorului şi alte detalii exterioare din aluminiu satinate şi jante speciale din aliaj uşor – accentuează robusteţea acestui Sports Activity Vehicle.

Noul BMW X3 a stat în garajul nostru aproape 3 săptămâni, iar testul nostru a însumat puțin peste 1.600 km rulați, prin urmare am avut timp să-l descoperim.

Interiorul este un loc spectaculos, și asta pentru că introduce în zona de volum BMW tot șarmul adus de noile generații Seria 7 și 5. Doar dacă privești în parale planșele de bord de la ultimele două generații conștientizezi evoluția, altfel poți fi obraznic și alerga la showroom să-ți ceri banii înapoi.

Masivitatea planșei de bord s-a diluat puțin, nu mai avem display-ul central integrat în plașa de bord, acum răsare din aceasta. Zona mediană a consolei centrale a devenit mai compactă, prin introducerea unor unități de comandă pentru climatizare și sistem audio mai subțiri. Astfel s-a eliberat loc la baza consolei centrale unde avem un spațiu de depozitare mai generos și mai ușor accesibil.

Calitatea percepută la interior în noul BMW X3 a înregistrat un salt major. Avem profile generos dimensionate care compun panourile interioare ale portierelor și care construiesc o imagine de robust, de masivitate, de atemporal… detaliu pe care îl întâlnești la modelele care joacă în liga de lux.

Vorbim despre un interior mult mai silențios, care te izolează mult mai bine de exterior, decât la vechea generație. Modelul testat, pe lângă parbrizul realizat din sticlă acustică – echipare standard, avea și geamurile și geamurile laterale față realizate din aceeași sticlă, fapt care contribuie la reducerea zgomotului aerodinamic produs de oglinzi resimțit la interior.

Ambianța locurilor față amintește și rivalizează cu cea întâlnită în X5. Norocul fratelui mai mare este că anul acesta se înnoiește și el. Locurile spate oferă un spațiu corect la nivelul picioarelor și capului, iar portbagajul de 550 litri este suficient de generos pentru nevoile unei familii.

Pachetul xLine aduce la interior câteva X-uri gravate în aluminiu. În continuare BMW se poate lăuda cu cel mai coerent pachet infotainment. BMW X3 a câștigat și el privilegiul de a putea fi echipat cu faruri LED adaptive, sau funcții avansate de asistare care îți permit în cazul rulării pe autostradă să poți citi un sms.

Mașina poate fi comandată cu BMW Personal CoPilot care se concentrează pe asistarea conducătorului şi condusul (semi)automat. BMW X3 poate fi comandat, opţional, cu cea mai recentă generaţie de tempomat activ şi pachetul de siguranţă Driving Assistant Plus, care include asistentul de direcţie şi menţinere a benzii şi asistentul de menţinere a benzii cu protecţie în caz de coliziune laterală.

Sistemele funcționează, îți dau încredere… uneori sunt derutate de lățimea benzilor de pe autostrăzile autohtone. Altceva… noul BMW X3 poate fi comandat și cu noua cheie cu display, dar și cu accesarea unor comenzi prin gesturi.

Să vorbim și despre cum merge acest nou BMW X3. Versiunea testată, un BMW X3 xDrive 20d, vine cu un propulsor diesel de 2 litri care dezvoltă 190 CP la 4.000 rpm și un cuplu motor de 400 Nm disponibil de la 1.750 rpm până la 2.500 rpm.

Pentru un tablou complet, mai adăugăm și faptul că puterea ajunge la punți via o cutie automată cu 8 trepte, iar BMW susține că mașina are o distribuție de 50:50 a maselor. Pachetul mecanic este extrem de rafinat, iar alături de sistemul xDrive, contribuie în bună măsură la anularea celor 1.825 kg ale mașinii.

BMW X3 este o mașină agilă, masa resimțindu-se doar ușor în cazul reprizelor. Pe undeva cei 190 CP și 400 Nm ar trebui să facă mașina o idee mai sprintenă. Oricum, performanțele sunt corecte, 8 secunde pentru a ajunge la 100 km/h și o viteză maximă de 213 km/h. În spiritul casei, motorul și cutia lucrează impecabil.

Propulsorul parcă este o idee cam prezent la interior, probabil și datorită faptului că un 4 în linie nu are aceeași melodicitate ca un 6 în linie. Suspensia ne-am fi dorit să fie cu un 15% mai moale. Ambianța interioară induc nevoia unei suspensii ceva mai suple. BMW X3 cu această motorizare, utilizat iarna, a consumat pe perioada testului între 6,5 și 10 litri, media pe cei 1.600 km fiind de 8,2 litri. Pentru un model de peste 1.800 kg… este bine.

Noul BMW X3 diluează ușor ideea de Sports Activity Vehicle, chiar dacă vine cu un design mai sportiv. Și asta pentru că la volan, confortul și starea de bine trimit pe bancheta spate partea cu ”sport”.

Fișă tehnică – BMWX3 xDrive 20d xLine

Motor – turbo diesel, L4, 1.995 cmc, 190 CP@4.000 rpm, 400 Nm@1.750-2.500 rpm., Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracțiune integrală permanentă, Performanțe – 213 km/h v. max, 0-100 km/h în 8 sec, Portbagaj – 550, Rezervor – 60 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.708/ 1.891/ 1.676, ampatament – 2.864, Consum mediu declarat – 5 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 8,2 litri/ 100 km, Preț model testat – 75.363 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.