Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Ford Mustang Bullitt
Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

În primul rând să vorbim despre nume și despre cum s-a născut această serie limitată. În anul 1968, pe străzile din San Francisco, celebrul Steve McQueen juca rolul locotenentului de poliție Frank Bullitt. Într-una dintre epicele scenele hollywoodiene, Frank Bullitt, urmărit de doi asasini, a dat naștere uneia dintre cele mai spectaculoase urmăriri de mașini din istoria filmului, cu peste 13 minute de adrenalină pură la cele mai înalte standarde ale cinematografiei. Evident, Frank se afla la volanul unui Ford Mustang. De aici s-a născut numele și istoria acestei versiuni.

Dacă Ford Mustang Bullitt a existat și pentru generațiile din 2001 și 2008, este pentru prima dată când Ford aduce această versiune în Europa, în hainele noii generații, chiar dacă într-un număr limitat de exemplare. Așa cum era și normal, alăturarea numelui Bullitt și implicit a lui Steve McQueen cu o legendă precum Ford Mustang nu putea da naștere decât unei serii limitate spectaculoase. Una pe care probabil nu o vom mai putea vedea în viitor în Europa, așa cum ne este ea prezentată astăzi.

Ford Mustang Bullitt

În primul rând, piesa principală de rezistență a acestei versiuni este propulsorul V8 aspirat cu o cilindree de 5,0 litri. Acesta este probabil printre ultimii mohicani cu această configurație pe care îi putem vedea în Europa și este mare păcat. Motorul este absolut superb și dezvoltă puterea într-un mod inconfundabil, cu rezerve uriașe indiferent de turație. Nu are explozia unui motor turbo, dar are un parfum aparte, cu turații care trec cu ușurință de 7500 rpm. Pentru un V8 cu o cilindree atât de mare asta produce un adevărat spectacol, completat fabulos de evacuarea ce pare că vine de la o mașină de curse, direct din motorsport.

Deși are mai multe moduri de “gălăgie”, evacuarea va răsuna la sute de metri chiar dacă o selectezi modul cel mai silențios, iar dacă alegi modul Race, sunetul se poate compara cu cele mai spectaculoase evacuări pe care le-ai auzit la o mașină de stradă, indiferent că vorbim despre un Maserati aspirat sau de un AMG cu turbo. După aspectul vizual, este clar că evacuare reprezintă un punct de atracție pentru orice privitor și va fi un adevărat deliciu pentru șofer în fiecare secundă petrecută la volan.

Video review Ford Mustang Bullitt

Un alt reper important pentru Ford Mustang Bullitt este că poate fi comandat doar împreună cu o cutie manuală cu 6 trepte, ceea ce îl face și mai exotic. Etajarea este una destul de lungă, iar motorul îți permite să rulezi foarte des prin oraș chiar și la sub 1000 rpm fără să existe cea mai mică vibrație sau senzație de subturare. Spun asta în ideea că, probabil cel mai des, va trebui să faci față aglomerațiilor urbane, acolo unde chiar și cu transmisia manuală, Bullitt nu este deloc obositor, grație plajei largi de turații la care poate funcționa propulsorul aspirat. Ca idee, treapta a treia îți permite să rulezi de la 40 km/h până la 180 km/h.

Pentru cei aproximativ 50.000 de euro pe care trebuie să-i plătești pentru această mașină nu poți găsi un rival care să ofere la fel de multe – nume, prestigiu, imagine, performanțe, plăcere de a conduce. Pur și simplu, rețeta este una imbatabilă și este exact ceea ce a făcut ca Fost Mustang să devină o legendă a industriei auto de-a lungul timpului.

Din păcate, cel mai probabil, nu vom mai vedea asemenea mașini în viitorul apropiat, iar pe termen mediu și lung ele vor îmbrăca un cu totul alt fel de haine, așa că este ultimul strigăt al acestui tip de motoare. Acum este momentul.

Fișă tehnică – Ford Mustang Bullitt

Motor – benzină, aspirat, V8, 5038 cmc, 460 [email protected] rpm, 529 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune spate / Performanţe – 263 km/h v. max, 0-100 km/h în 4,6 secunde / Portbagaj – 408 litri / Rezervor – 61 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4789/1916/1382, ampatament – 2720 / Consum mediu declarat – 12,2 l/100 km / Preţ (euro cu TVA) – de la 50.000 (link configurator Ford)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități