Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Ford Mustang Bullitt
Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

În primul rând să vorbim despre nume și despre cum s-a născut această serie limitată. În anul 1968, pe străzile din San Francisco, celebrul Steve McQueen juca rolul locotenentului de poliție Frank Bullitt. Într-una dintre epicele scenele hollywoodiene, Frank Bullitt, urmărit de doi asasini, a dat naștere uneia dintre cele mai spectaculoase urmăriri de mașini din istoria filmului, cu peste 13 minute de adrenalină pură la cele mai înalte standarde ale cinematografiei. Evident, Frank se afla la volanul unui Ford Mustang. De aici s-a născut numele și istoria acestei versiuni.

Dacă Ford Mustang Bullitt a existat și pentru generațiile din 2001 și 2008, este pentru prima dată când Ford aduce această versiune în Europa, în hainele noii generații, chiar dacă într-un număr limitat de exemplare. Așa cum era și normal, alăturarea numelui Bullitt și implicit a lui Steve McQueen cu o legendă precum Ford Mustang nu putea da naștere decât unei serii limitate spectaculoase. Una pe care probabil nu o vom mai putea vedea în viitor în Europa, așa cum ne este ea prezentată astăzi.

Ford Mustang Bullitt

În primul rând, piesa principală de rezistență a acestei versiuni este propulsorul V8 aspirat cu o cilindree de 5,0 litri. Acesta este probabil printre ultimii mohicani cu această configurație pe care îi putem vedea în Europa și este mare păcat. Motorul este absolut superb și dezvoltă puterea într-un mod inconfundabil, cu rezerve uriașe indiferent de turație. Nu are explozia unui motor turbo, dar are un parfum aparte, cu turații care trec cu ușurință de 7500 rpm. Pentru un V8 cu o cilindree atât de mare asta produce un adevărat spectacol, completat fabulos de evacuarea ce pare că vine de la o mașină de curse, direct din motorsport.

Deși are mai multe moduri de “gălăgie”, evacuarea va răsuna la sute de metri chiar dacă o selectezi modul cel mai silențios, iar dacă alegi modul Race, sunetul se poate compara cu cele mai spectaculoase evacuări pe care le-ai auzit la o mașină de stradă, indiferent că vorbim despre un Maserati aspirat sau de un AMG cu turbo. După aspectul vizual, este clar că evacuare reprezintă un punct de atracție pentru orice privitor și va fi un adevărat deliciu pentru șofer în fiecare secundă petrecută la volan.

Video review Ford Mustang Bullitt

Un alt reper important pentru Ford Mustang Bullitt este că poate fi comandat doar împreună cu o cutie manuală cu 6 trepte, ceea ce îl face și mai exotic. Etajarea este una destul de lungă, iar motorul îți permite să rulezi foarte des prin oraș chiar și la sub 1000 rpm fără să existe cea mai mică vibrație sau senzație de subturare. Spun asta în ideea că, probabil cel mai des, va trebui să faci față aglomerațiilor urbane, acolo unde chiar și cu transmisia manuală, Bullitt nu este deloc obositor, grație plajei largi de turații la care poate funcționa propulsorul aspirat. Ca idee, treapta a treia îți permite să rulezi de la 40 km/h până la 180 km/h.

Pentru cei aproximativ 50.000 de euro pe care trebuie să-i plătești pentru această mașină nu poți găsi un rival care să ofere la fel de multe – nume, prestigiu, imagine, performanțe, plăcere de a conduce. Pur și simplu, rețeta este una imbatabilă și este exact ceea ce a făcut ca Fost Mustang să devină o legendă a industriei auto de-a lungul timpului.

Din păcate, cel mai probabil, nu vom mai vedea asemenea mașini în viitorul apropiat, iar pe termen mediu și lung ele vor îmbrăca un cu totul alt fel de haine, așa că este ultimul strigăt al acestui tip de motoare. Acum este momentul.

Fișă tehnică – Ford Mustang Bullitt

Motor – benzină, aspirat, V8, 5038 cmc, 460 CP@7250 rpm, 529 Nm@4600 rpm. / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune spate / Performanţe – 263 km/h v. max, 0-100 km/h în 4,6 secunde / Portbagaj – 408 litri / Rezervor – 61 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4789/1916/1382, ampatament – 2720 / Consum mediu declarat – 12,2 l/100 km / Preţ (euro cu TVA) – de la 50.000 (link configurator Ford)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.