Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Ford Mustang Bullitt
Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

În primul rând să vorbim despre nume și despre cum s-a născut această serie limitată. În anul 1968, pe străzile din San Francisco, celebrul Steve McQueen juca rolul locotenentului de poliție Frank Bullitt. Într-una dintre epicele scenele hollywoodiene, Frank Bullitt, urmărit de doi asasini, a dat naștere uneia dintre cele mai spectaculoase urmăriri de mașini din istoria filmului, cu peste 13 minute de adrenalină pură la cele mai înalte standarde ale cinematografiei. Evident, Frank se afla la volanul unui Ford Mustang. De aici s-a născut numele și istoria acestei versiuni.

Dacă Ford Mustang Bullitt a existat și pentru generațiile din 2001 și 2008, este pentru prima dată când Ford aduce această versiune în Europa, în hainele noii generații, chiar dacă într-un număr limitat de exemplare. Așa cum era și normal, alăturarea numelui Bullitt și implicit a lui Steve McQueen cu o legendă precum Ford Mustang nu putea da naștere decât unei serii limitate spectaculoase. Una pe care probabil nu o vom mai putea vedea în viitor în Europa, așa cum ne este ea prezentată astăzi.

Ford Mustang Bullitt

În primul rând, piesa principală de rezistență a acestei versiuni este propulsorul V8 aspirat cu o cilindree de 5,0 litri. Acesta este probabil printre ultimii mohicani cu această configurație pe care îi putem vedea în Europa și este mare păcat. Motorul este absolut superb și dezvoltă puterea într-un mod inconfundabil, cu rezerve uriașe indiferent de turație. Nu are explozia unui motor turbo, dar are un parfum aparte, cu turații care trec cu ușurință de 7500 rpm. Pentru un V8 cu o cilindree atât de mare asta produce un adevărat spectacol, completat fabulos de evacuarea ce pare că vine de la o mașină de curse, direct din motorsport.

Deși are mai multe moduri de “gălăgie”, evacuarea va răsuna la sute de metri chiar dacă o selectezi modul cel mai silențios, iar dacă alegi modul Race, sunetul se poate compara cu cele mai spectaculoase evacuări pe care le-ai auzit la o mașină de stradă, indiferent că vorbim despre un Maserati aspirat sau de un AMG cu turbo. După aspectul vizual, este clar că evacuare reprezintă un punct de atracție pentru orice privitor și va fi un adevărat deliciu pentru șofer în fiecare secundă petrecută la volan.

Video review Ford Mustang Bullitt

Un alt reper important pentru Ford Mustang Bullitt este că poate fi comandat doar împreună cu o cutie manuală cu 6 trepte, ceea ce îl face și mai exotic. Etajarea este una destul de lungă, iar motorul îți permite să rulezi foarte des prin oraș chiar și la sub 1000 rpm fără să existe cea mai mică vibrație sau senzație de subturare. Spun asta în ideea că, probabil cel mai des, va trebui să faci față aglomerațiilor urbane, acolo unde chiar și cu transmisia manuală, Bullitt nu este deloc obositor, grație plajei largi de turații la care poate funcționa propulsorul aspirat. Ca idee, treapta a treia îți permite să rulezi de la 40 km/h până la 180 km/h.

Pentru cei aproximativ 50.000 de euro pe care trebuie să-i plătești pentru această mașină nu poți găsi un rival care să ofere la fel de multe – nume, prestigiu, imagine, performanțe, plăcere de a conduce. Pur și simplu, rețeta este una imbatabilă și este exact ceea ce a făcut ca Fost Mustang să devină o legendă a industriei auto de-a lungul timpului.

Din păcate, cel mai probabil, nu vom mai vedea asemenea mașini în viitorul apropiat, iar pe termen mediu și lung ele vor îmbrăca un cu totul alt fel de haine, așa că este ultimul strigăt al acestui tip de motoare. Acum este momentul.

Fișă tehnică – Ford Mustang Bullitt

Motor – benzină, aspirat, V8, 5038 cmc, 460 [email protected] rpm, 529 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune spate / Performanţe – 263 km/h v. max, 0-100 km/h în 4,6 secunde / Portbagaj – 408 litri / Rezervor – 61 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4789/1916/1382, ampatament – 2720 / Consum mediu declarat – 12,2 l/100 km / Preţ (euro cu TVA) – de la 50.000 (link configurator Ford)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Porsche Macan Turbo

Porsche Macan Turbo – Sfidând legile fizicii

Povestea de iubirea dintre SUV-uri și Porsche este una rațională, pentru că Macan și Cayenne reprezintă pilonii financiari care fac ca 911 să fie atât de spectaculos. Însă, dacă vorbim de Macan Turbo, alăturarea lui cu imaginea unui sportiv pur-sânge nu este una fără sens. Iată de ce.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid – autonomie electrică de peste 50 km

Cu cel puțin două motoare și acumulatori de dimensiuni medii, plug-in hibrizii au fost mereu modele cu greu accesibile din punct de vedere financiar pentru segmentul de mijloc, însă asta pare că începe să se schimbe. Cel mai bun reper în acest moment este Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid care, echipat extrem de bine, se poate cumpăra pentru 24.805 euro cu TVA după ce se scade bonificația de la Rabla Plus. Iată concluziile testului nostru.

BMW X5 xDrive45e exterior

BMW X5 xDrive45e – Next-Gen PHEV

Complet schimbat din punct de vedere tehnic față de generația anterioară, plug-in hybrid-ul lui BMW X5 se poate lăuda cu un motor termic mai mare și mai puternic, cu mai multă putere pentru motorul electric și cu o baterie uriașă pentru un PHEV, care îi permite să ruleze chiar și 90 km electric. Iată ce am descoperit după primul test.

Actualități