Fără rival – Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi

Dacia Dokker Stepway este o declinare extrem de inspirată în gama vehiculelor comerciale ușoare.

Dacia a fost extrem de inspirată când a ales să lanseze pe piață două modele, oarecum concurente. Dacă inițial au pariat pe Lodgy, timpul a demonstrat că Dokker are mai mult șarm. În ciuda aerului de model comercial ușor, Dokker Stepway a dovedit că poate juca rolul unei mașini de familie mult mai dezinvolt decât generosul Lodgy care poate primi la bord chiar și 7 persoane.

Ce ne place!

Pornim de la exterior, plusul de testosteron adus de nivelul de echipare Stepway face bine unui MPV născut să nu aibă geamuri laterale și să fie încărcat cu pachete. Versiunea Dokker Stepway nu are nevoie de niciun upgrade la nivelul suspensiei, Dokker oferă grade rezonabile de libertate pentru a ieși de pe drumurile asfaltate.

Un interior spațios care nu va ridica probleme de claustrofobie ocupanților. Un portbagaj de 800 litri care la nevoie se poate transforma într-o peșteră de 3 mc. Tușele portocalii de la interior fac bine, un plus de culoare nu deranjează. Chiar dacă este opțiune, sistemul infotainment MediaNav merită bifat, mai ales că vine și cu asistență video la selectarea marșarier-ului.

Ne mai place că Dokker Stepway preia din ergonomia unui vehicul comercial ușor, prin urmare spații de depozitare generoase în partea superioară a planșei de bord.

Din punct de vedere tehnic, propulsorul 1.5 dCi este o mică stâncă. Nu mai are nevoie de recomandări. În versiunea de 90 CP și 200 Nm oferă resurse suficiente pentru a mișca cele 1.280 kg ale mașinii, nici cu toată familia și bagajele aferente nu vei simți vreo urmă de submotorizare.

Ce am rafina?

În primul rând poziția la volan, dacă s-ar putea aplica rețeta de la noul Duster și la Dokker Stepway … ar fi minunat. Nu am refuza nicio cutie cu șase trepte. În cazul ieșirii pe ceva drumuri de pământ, nu suspensia sau capacitatea de a trece peste obstacole este ceea ce notăm cu minus, nu… ele sunt bune pentru un astfel de model, dar am fost puțin penalizați de electronică. Decuplarea ESP-ului este o soluție doar până la atingerea pedalei de frână, moment în care se cuplează automat.

Concluzie…

Poate una dintre cele mai bune oferte dacă pui în balanță ce primești de banii dați pe mașină. Dokker Stepway poate fi o excelentă mașină de familie.

Fișă tehnică – Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi

Motor – turbo diesel, L4, 1.461cmc, 90 [email protected] rpm, 200 [email protected] rpm., Transmisie – cutie manuală 5 trepte, tracțiune față, Performanțe – 163 km/h v. max, 0-100 km/h în 13,3 secunde, Portbagaj – 800 litri, Rezervor – 50 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.388/ 1.767/ 1.814, ampatament – 2.810, Consum mediu declarat – 4,2 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 5,4 litri/ 100 km, Preț de bază – 12.300 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu și Andrei Toboșaru
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.