Fără rival – Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi

Dacia Dokker Stepway este o declinare extrem de inspirată în gama vehiculelor comerciale ușoare.

Dacia a fost extrem de inspirată când a ales să lanseze pe piață două modele, oarecum concurente. Dacă inițial au pariat pe Lodgy, timpul a demonstrat că Dokker are mai mult șarm. În ciuda aerului de model comercial ușor, Dokker Stepway a dovedit că poate juca rolul unei mașini de familie mult mai dezinvolt decât generosul Lodgy care poate primi la bord chiar și 7 persoane.

Ce ne place!

Pornim de la exterior, plusul de testosteron adus de nivelul de echipare Stepway face bine unui MPV născut să nu aibă geamuri laterale și să fie încărcat cu pachete. Versiunea Dokker Stepway nu are nevoie de niciun upgrade la nivelul suspensiei, Dokker oferă grade rezonabile de libertate pentru a ieși de pe drumurile asfaltate.

Un interior spațios care nu va ridica probleme de claustrofobie ocupanților. Un portbagaj de 800 litri care la nevoie se poate transforma într-o peșteră de 3 mc. Tușele portocalii de la interior fac bine, un plus de culoare nu deranjează. Chiar dacă este opțiune, sistemul infotainment MediaNav merită bifat, mai ales că vine și cu asistență video la selectarea marșarier-ului.

Ne mai place că Dokker Stepway preia din ergonomia unui vehicul comercial ușor, prin urmare spații de depozitare generoase în partea superioară a planșei de bord.

Din punct de vedere tehnic, propulsorul 1.5 dCi este o mică stâncă. Nu mai are nevoie de recomandări. În versiunea de 90 CP și 200 Nm oferă resurse suficiente pentru a mișca cele 1.280 kg ale mașinii, nici cu toată familia și bagajele aferente nu vei simți vreo urmă de submotorizare.

Ce am rafina?

În primul rând poziția la volan, dacă s-ar putea aplica rețeta de la noul Duster și la Dokker Stepway … ar fi minunat. Nu am refuza nicio cutie cu șase trepte. În cazul ieșirii pe ceva drumuri de pământ, nu suspensia sau capacitatea de a trece peste obstacole este ceea ce notăm cu minus, nu… ele sunt bune pentru un astfel de model, dar am fost puțin penalizați de electronică. Decuplarea ESP-ului este o soluție doar până la atingerea pedalei de frână, moment în care se cuplează automat.

Concluzie…

Poate una dintre cele mai bune oferte dacă pui în balanță ce primești de banii dați pe mașină. Dokker Stepway poate fi o excelentă mașină de familie.

Fișă tehnică – Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi

Motor – turbo diesel, L4, 1.461cmc, 90 CP@3.750 rpm, 200 Nm@1.750 rpm., Transmisie – cutie manuală 5 trepte, tracțiune față, Performanțe – 163 km/h v. max, 0-100 km/h în 13,3 secunde, Portbagaj – 800 litri, Rezervor – 50 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.388/ 1.767/ 1.814, ampatament – 2.810, Consum mediu declarat – 4,2 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 5,4 litri/ 100 km, Preț de bază – 12.300 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu și Andrei Toboșaru
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.