Test Drive Hyundai Kona 1.6 T-GDi

Hyundai Kona este răspunsul articulat al coreenilor pentru cei care caută un SUV din clasa subcompactă.

Până acum, Hyundai a mimat un răspuns pentru cei care căutau evadarea în segmentul B cu i20 Active. Acum lucrurile au evoluat, au evoluat masiv, iar concurența are motive de îngrijorare… până la un punct.

Pentru a nu risca un derapaj în anonimatul unei clase deja aglomerate, Hyundai a rezervat pentru Kona un design care din start are puterea de a genera contradicții. Hyundai Kona este fie o mașină care îți place, fie una care nu îți place, cale de mijloc nu prea există. Și parcă am mai văzut abordarea asta undeva… la Nissan Juke oare?

Nu voi începe acum să emit judecăți de valoare vis-a-vis de estetica lui Hyundai Kona, pot spune că în realitate mașina arată mult mai bine decât în imagini. Probabil calitatea finisării și asamblării asociată cu percepția volumelor contribuie la o compunere mai omogenă a designului.

Interesant este că noul SUV coreean se poziționează la limita superioară a clasei B, existând șansa ca modelul să fie considerat o alternativă pentru… să zicem un Hyundai Tucson. Un interior spațios, fără acea senzație ușor claustrofobă la nivelul umerilor, chiar și în cazul locurilor față. Un alt plus la capitolul calitate percepută vine din faptul că portierele îți dau o senzație de plin, de masivitate, nu sună a gol atunci când le închizi.

Ergonomic, postul de conducere este corect, te obișnuiești repede cu amplasarea comenzilor. Asortarea cromatică a interiorului cu vopseaua exterioară este un detaliu standard pentru Hyundai Kona. Iar echiparea de vârf își va alinta pasagerii, cel puțin pe cei față cu scaune încălzite și ventilate sau volan încălzit. Hyundai Kona vine și cu sistem de menținere a benzii de rulare, și cu head-up display, cu posibilitatea de încărcare wireless a telefonului mobil… da, ești în 2017 la volanul modelului coreean.

Aici mai adăugăm și un portbagaj cu un volum de 361 litri, o valoare bună, dar nu referința clasei.

Când vine vorba despre posibilitățile de personalizare, vorbim despre plafonul în două nuanțe. Cele 10 culori metalice de caroserie pot fi combinate cu trei tipuri de plafon (pentru un total de 28 combinații). Pentru exterior, clienții pot selectă între următoarele nuanțe: Phantom Black, Chalk White, Lake Silver, Dark Knight, Pulse Red, Tangerine Comet, Acid Yellow, Blue Lagoon, Ceramic Blue și Velvet Dune (gri deschis).

Designul interior reflectă aspectul elegant al exteriorului. Paletă de culori oferă clienților posibilitatea de a personaliza autovehiculul în funcție de preferințe: portocaliu, verde sau roșu. Nuanța selectată este prezența pe ramele fantelor de ventilație, în jurul schimbătorului de viteze, pe inelul butonului de pornire a motorului, cusătură tapițeriei, precum și pe volan. Volanul, îmbrăcat în piele semiperforata, conferă un plus de eleganță habitaclului.

În Spania am condus doar versiunea 1.6 T-GDi, un fel de ”hothatch” al versiunilor SUV subcompact. Vorbim de un pachet de propulsie împrumutat de la Tucson. Adică bifăm și cutia automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte dar și tracțiune integrală.

Cum vorbim despre o tracțiune integrală permanentă care variază raportul de cuplu motor trimis între punțile față/ spate în funcție de necesități, cei 177 CP și 265 Nm ajung extrem de eficient la sol. Sistemul de tracțiune veghează în permanență, nu am reușit să-l surprind cu mici ruperi de aderență ale punții față.

În cazul unui condus dinamic/ sportiv, mașina este neutră. Pe undeva surprinzător, așteptam o tendință subviratorie ceva mai timpurie. Sunt dese momentele în care sesizezi avantajul transferului de cuplu pe puntea spate pentru a avea un răspuns mai bun pe viraje.

Hyundai Kona vine cu o calibrare dinamică ”temperată”. Îți permite un ritm rapid, dar nu te îmbie la un condus sportiv în adevăratul sens al cuvântului. Dar nu este un reproș direct, este pe undeva unul indirect sugerat mai mult de cei 177 CP ascunși sub capotă. Cutia automată, chiar și în modul sport este ușor neintuitivă, de aceea recomand modul manual în cazul unui condus sportiv.

Versiunea cu tracțiune integrală se laudă cu o suspensie multi-link pe puntea spate, de aici un plus de rafinament în filtrarea imperfecțiunilor și o ținută de drum mai riguroasă. Sistemul de tracțiune integrală permite blocarea diferențialului central pentru o distribuție a cuplului motor egală între cele două punți, dar acest lucru este posibil până la o viteză de 40 km/h.

Fișă tehnică – Hyundai Kona 1.6 T-GDi

Motor – turbo, L4, 1.591 cmc, 177 CP@ 5.500 rpm, 265 Nm@1.500-4.500 rpm. / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj, 7 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 205 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,9 secunde / Portbagaj – 361 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.165/ 1.800/ 1.550, ampatament – 2.600/ Consum mediu declarat – 6,7 litri/ 100 km / Consum în test – 7,8 litri/ 100 km / Preț de bază– 21.146 euro cu TVA inclus

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.