Test Drive Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG

Vrei un MPV mare pentru familie. În opinia noastră, sunt doar două modele care ajung în finală, iar unul dintre ele este Volkswagen Multivan.

Cu cealaltă opțiune ne-am intersectat în vară. Acum a venit rândul acestei legende, Volkswagen Multivan T6. Volkswagen a transformat evoluția într-o marcă înregistrată, prin urmare senzația de deja-vu prezentă și transmisă de la o generație la alta nu putem spune că este o sincopă de moment, este o politică transformată în artă.

Îți trebuie talent pentru a oferi un produs familiar ca imagine, dar în același timp șă-ți ofere acel grad de prospețime care să te atragă. Volkswagen Multivan este mai mult despre interior, așadar…

Șoferul este alintat cu o poziție înaltă la volan, una specifică unui model comercial. Scaunul oferă un confort suprem, asta chiar dacă nu impresionează prin design. Singurul minus, pe care-l putem nota, în căutarea unei poziții ideale la volan, a fost lipsa posibilității ajustării coloanei de direcție în profunzime.

Postul de conducere se bucură de o ergonomie foarte bună, cu două amendamente. Au fost momente în care mi-aș fi dorit ca display-ul sistemului infotainment să nu fie atât de plonjat spre înainte, iar mufa USB, singura găsită în planșa de bord, este ascunsă în spațiul de depozitare superior din partea dreaptă a planșei de bord.

În configurația 2+2+3, Volkswagen Multivan îți oferă pe lângă un acces extrem de facil la locuri, dar și posibilitatea de a te mișca lejer în mașină. Există un culoar median care îi permite, spre exemplu șoferului, să aibă acces la lucruri depozitate pe bancheta spate, evident, nu în mers.

Un alt plus al acestui interior este ușurința și modul intuitiv în care poate fi organizat interiorul. Volkswagen Multivan vine cu scaune individuale pentru rândul doi, scaune 360 de grade. Acestea pot fi rotite și blocate în orice direcție, lucru care uneori poate ajuta o persoană cu o mobilitate limitată să urce și să coboare mai ușor din mașină.

Suficiente spații de depozitare ascunse prin mașina asta pentru a te rătăci. Faptul că atât scaunele din mijloc cât și bancheta spate pot culisa pe șine, oferă posibilitatea exploatării spațiului interior extrem de ușor. Lucrurile se complică dacă la bord urcă 7 persoane și mai au și bagaje. Volumul portbagajului este limitat.

Versiunea testată era echipată cu propulsorul 2.0 TDI în versiunea de 204 CP și 450 N. Impresionante resursele acestui propulsor. Puterea este trimisă la puntea față via o cutie DSG cu 7 trepte.

Un model care are o masă de peste 2.300 kg, un model care este extrem de sprinten, reprizele sunt bune, iar viteza maximă este de 203 km/h. În cazul unor accelerații ceva mai puternice, la pornirea de pe loc sau la viteze reduse, își face apariția fenomenul de torque steer.

Modelul testat era echipat cu o suspensie mecanică. Nu avem ce să-i reproșăm la nivel de filtrare a imperfecțiunilor întâlnite pe calea de rulare, doar că este o idee cam zgomotoasă, lucru ce poate afecta gradul general de confort. Un model legendar acest Volkswagen Multivan, unul care îți poate oferi valori ale consumului mediu extraurban și sub 6 litri, dar unul care în urban poate ajunge și la 12 litri, în funcție de stilul de condus.

Test Drive Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG

Motor – turbo diesel, L4, 1.968 cmc, 204 CP@4.000 rpm, 450 Nm@1.400-2.400 rpm., Transmisie – cutie automată 7 trepte, tracțiune față, Performanțe – 199 km/h v. max, 0-100 km/h în nc, Portbagaj – nc, Rezervor – 70 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.904/ 1.904/ 1.970, ampatament – 3.000, Consum mediu declarat – 6,8 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 9,6 litri/ 100 km, Preț de bază – 38.856 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.