Test Drive Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG

Vrei un MPV mare pentru familie. În opinia noastră, sunt doar două modele care ajung în finală, iar unul dintre ele este Volkswagen Multivan.

Cu cealaltă opțiune ne-am intersectat în vară. Acum a venit rândul acestei legende, Volkswagen Multivan T6. Volkswagen a transformat evoluția într-o marcă înregistrată, prin urmare senzația de deja-vu prezentă și transmisă de la o generație la alta nu putem spune că este o sincopă de moment, este o politică transformată în artă.

Îți trebuie talent pentru a oferi un produs familiar ca imagine, dar în același timp șă-ți ofere acel grad de prospețime care să te atragă. Volkswagen Multivan este mai mult despre interior, așadar…

Șoferul este alintat cu o poziție înaltă la volan, una specifică unui model comercial. Scaunul oferă un confort suprem, asta chiar dacă nu impresionează prin design. Singurul minus, pe care-l putem nota, în căutarea unei poziții ideale la volan, a fost lipsa posibilității ajustării coloanei de direcție în profunzime.

Postul de conducere se bucură de o ergonomie foarte bună, cu două amendamente. Au fost momente în care mi-aș fi dorit ca display-ul sistemului infotainment să nu fie atât de plonjat spre înainte, iar mufa USB, singura găsită în planșa de bord, este ascunsă în spațiul de depozitare superior din partea dreaptă a planșei de bord.

În configurația 2+2+3, Volkswagen Multivan îți oferă pe lângă un acces extrem de facil la locuri, dar și posibilitatea de a te mișca lejer în mașină. Există un culoar median care îi permite, spre exemplu șoferului, să aibă acces la lucruri depozitate pe bancheta spate, evident, nu în mers.

Un alt plus al acestui interior este ușurința și modul intuitiv în care poate fi organizat interiorul. Volkswagen Multivan vine cu scaune individuale pentru rândul doi, scaune 360 de grade. Acestea pot fi rotite și blocate în orice direcție, lucru care uneori poate ajuta o persoană cu o mobilitate limitată să urce și să coboare mai ușor din mașină.

Suficiente spații de depozitare ascunse prin mașina asta pentru a te rătăci. Faptul că atât scaunele din mijloc cât și bancheta spate pot culisa pe șine, oferă posibilitatea exploatării spațiului interior extrem de ușor. Lucrurile se complică dacă la bord urcă 7 persoane și mai au și bagaje. Volumul portbagajului este limitat.

Versiunea testată era echipată cu propulsorul 2.0 TDI în versiunea de 204 CP și 450 N. Impresionante resursele acestui propulsor. Puterea este trimisă la puntea față via o cutie DSG cu 7 trepte.

Un model care are o masă de peste 2.300 kg, un model care este extrem de sprinten, reprizele sunt bune, iar viteza maximă este de 203 km/h. În cazul unor accelerații ceva mai puternice, la pornirea de pe loc sau la viteze reduse, își face apariția fenomenul de torque steer.

Modelul testat era echipat cu o suspensie mecanică. Nu avem ce să-i reproșăm la nivel de filtrare a imperfecțiunilor întâlnite pe calea de rulare, doar că este o idee cam zgomotoasă, lucru ce poate afecta gradul general de confort. Un model legendar acest Volkswagen Multivan, unul care îți poate oferi valori ale consumului mediu extraurban și sub 6 litri, dar unul care în urban poate ajunge și la 12 litri, în funcție de stilul de condus.

Test Drive Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG

Motor – turbo diesel, L4, 1.968 cmc, 204 CP@4.000 rpm, 450 Nm@1.400-2.400 rpm., Transmisie – cutie automată 7 trepte, tracțiune față, Performanțe – 199 km/h v. max, 0-100 km/h în nc, Portbagaj – nc, Rezervor – 70 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.904/ 1.904/ 1.970, ampatament – 3.000, Consum mediu declarat – 6,8 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 9,6 litri/ 100 km, Preț de bază – 38.856 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.