Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100 – Revoluția românească

Dacia Logan 1.0 TCe GPL
Despre Dacia Logan se pot scrie cărți de istorie pentru că povestea din jurul acestui model este una fascinantă și practic a dus la reinventarea mărcii românești. Acum, Logan se află în fața unui nou capitol, unul pornit de la o coală albă pentru că totul este nou, de la platformă, la motorizări și tehnologie. Am testat versiunea cu cel mai puternic motor, cu GPL din fabrică - Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100.

Niciodată Dacia Logan nu a trecut printr-o astfel de infuzie de tehnologie ca acum, nici măcar atunci când s-a lansat pentru prima dată, iar această revoluție pornește încă de la platformă, una complet nouă, modulabilă și avansată, utilizată și de noul Renault Clio, printre alte modele. De aici decurg o serie de avantaje, ce țin de confort, insonorizare, dinamică și tehnologie implementată, capitole unde noua Dacia Logan a progresat semnificativ. Dar să începem cu ceea ce putem percepe mai ușor.

Trebuie știut că noua generație Dacia Logan are o lungime de 4396 mm (+38 mm), o lățime de 1848 mm în timp ce înălțimea este de 1501 mm (-16 mm). Totodată, ampatamentul a crescut și el și măsoară acum 2649 mm (+14 mm), iar poziționarea ca segment nu s-a schimbat, Logan fiind un sedan de clasă mică.

Din punct de vedere al designului, Logan și-a păstrat identitatea, dar este mai dinamic ca impact vizual, are faruri redesenate care folosesc tehnologie LED mult mai eficientă (cu 37% față de vechea generație), dar și o siluetă mai joasă, completată de noi semnături luminoase pentru blocurile optice față și spate. La interior, calitatea a crescut sensibil, în special în versiunea de top, unde găsim materiale moi îmbrăcate în material textil în partea superioară a bordului, iar scaunele oferă mai mult confort, fiind generos dimensionate.

interior Dacia Logan 1.0 TCe GPL

Tot la interior trebuie să lăudăm excelentul sistem multimedia Media Nav (opțional pentru 100 de euro la versiunea de top), cu ecran tactil de 8 inchi, care dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto, ceea ce este impresionant la acest nivel de preț, mai ales că totul funcționează ireproșabil.

Spațiul disponibil la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate câștigă 42 mm și devine astfel unul din cele mai generoase de pe piață pentru un vehicul din acest segment. Spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane, lungimea măsuțelor putând fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Logan dispune de o banchetă spate care oferă spațiu suficient pentru trei adulți iar în funcție de versiune, aceasta poate fi rabatată în proporție de 1/3-2/3.

Dacia Logan 1.0 TCe GPL – benzină și GPL

Noua generație de motorizări disponibile la Dacia Logan aduce și ea surprize, iar motorizarea 1.0 ECO-G 100 este una dintre ele, fiind oferită din fabrică cu o instalație GPL, astfel încât autonomia combinată benzină+GPL depășește cu ușurință 1000 km. Trecerea de la un mod de alimentare la altul se face facil, la o simplă apăsare de buton, dar trebuie știut că performanțele maxime, inclusiv puterea de 100 CP, sunt atinse în modul GPL, în care și consumul este ușor mai mare. 

Din punct de vedere dinamic, deși multă lume critică nouă generație de motoare cu 3 cilindri de la Dacia, Logan punctează bine. Este clar că nu este cea mai rapidă mașină, însă cei 100 CP sunt mai mult decât suficienți pentru acest nivel. Motorul se turează relativ rapid, mai ales după 3000 rpm și permite efectuarea depășirilor destul de rapid. Mai mult despre cum se comportă acesta, dar și despre consum și confort la rulare am explicat pe larg în review-ul video de mai jos.

Video Dacia Logan 1.0 TCe GPL

Nu putem uita nici de sistemele de asistență active de generație nouă, precum frânarea automată de urgență între 7 și 170 km/h, senzorul de unghi mort, asistența la parcare cu senzori față-spate, dar și asistența la plecarea din rampă.  

Dacia Logan a făcut un progres uriaș la toate capitolele și nu doar că rămâne un best-buy al segmentului, ci își și consolidează poziția pentru că alături de spațiul interior generos oferă acum o multitudine de sisteme de generație nouă și un motor excelent, foarte eficient, cu o autonomie impresionantă și performanțe dinamice corecte. Prețul? În versiunea de top, echipată cu acest motor, trebuie să plătești 12.150 de euro, dar primești foarte multe, echiparea fiind mai mult decât generoasă, peste nivelul clasei mici.

Fisă tehnică – Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100

Motor – turbo, benzină, L3, 999 cmc, 100 CP@4600-5000 rpm, 170 Nm@2000-3500 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 186 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,6 secunde / Portbagaj – 528 litri / Rezervor (litri) – 50 benzină / 33 GPL / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4396/1848/1501, ampatament – 2649 / Consum mediu declarat – 5,1 / 6,5 GPL l/100 km / Preț de bază – de la 11.250 euro cu TVA (configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.