Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100 – Revoluția românească

Dacia Logan 1.0 TCe GPL
Despre Dacia Logan se pot scrie cărți de istorie pentru că povestea din jurul acestui model este una fascinantă și practic a dus la reinventarea mărcii românești. Acum, Logan se află în fața unui nou capitol, unul pornit de la o coală albă pentru că totul este nou, de la platformă, la motorizări și tehnologie. Am testat versiunea cu cel mai puternic motor, cu GPL din fabrică - Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100.

Niciodată Dacia Logan nu a trecut printr-o astfel de infuzie de tehnologie ca acum, nici măcar atunci când s-a lansat pentru prima dată, iar această revoluție pornește încă de la platformă, una complet nouă, modulabilă și avansată, utilizată și de noul Renault Clio, printre alte modele. De aici decurg o serie de avantaje, ce țin de confort, insonorizare, dinamică și tehnologie implementată, capitole unde noua Dacia Logan a progresat semnificativ. Dar să începem cu ceea ce putem percepe mai ușor.

Trebuie știut că noua generație Dacia Logan are o lungime de 4396 mm (+38 mm), o lățime de 1848 mm în timp ce înălțimea este de 1501 mm (-16 mm). Totodată, ampatamentul a crescut și el și măsoară acum 2649 mm (+14 mm), iar poziționarea ca segment nu s-a schimbat, Logan fiind un sedan de clasă mică.

Din punct de vedere al designului, Logan și-a păstrat identitatea, dar este mai dinamic ca impact vizual, are faruri redesenate care folosesc tehnologie LED mult mai eficientă (cu 37% față de vechea generație), dar și o siluetă mai joasă, completată de noi semnături luminoase pentru blocurile optice față și spate. La interior, calitatea a crescut sensibil, în special în versiunea de top, unde găsim materiale moi îmbrăcate în material textil în partea superioară a bordului, iar scaunele oferă mai mult confort, fiind generos dimensionate.

interior Dacia Logan 1.0 TCe GPL

Tot la interior trebuie să lăudăm excelentul sistem multimedia Media Nav (opțional pentru 100 de euro la versiunea de top), cu ecran tactil de 8 inchi, care dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto, ceea ce este impresionant la acest nivel de preț, mai ales că totul funcționează ireproșabil.

Spațiul disponibil la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate câștigă 42 mm și devine astfel unul din cele mai generoase de pe piață pentru un vehicul din acest segment. Spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane, lungimea măsuțelor putând fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Logan dispune de o banchetă spate care oferă spațiu suficient pentru trei adulți iar în funcție de versiune, aceasta poate fi rabatată în proporție de 1/3-2/3.

Dacia Logan 1.0 TCe GPL – benzină și GPL

Noua generație de motorizări disponibile la Dacia Logan aduce și ea surprize, iar motorizarea 1.0 ECO-G 100 este una dintre ele, fiind oferită din fabrică cu o instalație GPL, astfel încât autonomia combinată benzină+GPL depășește cu ușurință 1000 km. Trecerea de la un mod de alimentare la altul se face facil, la o simplă apăsare de buton, dar trebuie știut că performanțele maxime, inclusiv puterea de 100 CP, sunt atinse în modul GPL, în care și consumul este ușor mai mare. 

Din punct de vedere dinamic, deși multă lume critică nouă generație de motoare cu 3 cilindri de la Dacia, Logan punctează bine. Este clar că nu este cea mai rapidă mașină, însă cei 100 CP sunt mai mult decât suficienți pentru acest nivel. Motorul se turează relativ rapid, mai ales după 3000 rpm și permite efectuarea depășirilor destul de rapid. Mai mult despre cum se comportă acesta, dar și despre consum și confort la rulare am explicat pe larg în review-ul video de mai jos.

Video Dacia Logan 1.0 TCe GPL

Nu putem uita nici de sistemele de asistență active de generație nouă, precum frânarea automată de urgență între 7 și 170 km/h, senzorul de unghi mort, asistența la parcare cu senzori față-spate, dar și asistența la plecarea din rampă.  

Dacia Logan a făcut un progres uriaș la toate capitolele și nu doar că rămâne un best-buy al segmentului, ci își și consolidează poziția pentru că alături de spațiul interior generos oferă acum o multitudine de sisteme de generație nouă și un motor excelent, foarte eficient, cu o autonomie impresionantă și performanțe dinamice corecte. Prețul? În versiunea de top, echipată cu acest motor, trebuie să plătești 12.150 de euro, dar primești foarte multe, echiparea fiind mai mult decât generoasă, peste nivelul clasei mici.

Fisă tehnică – Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100

Motor – turbo, benzină, L3, 999 cmc, 100 CP@4600-5000 rpm, 170 Nm@2000-3500 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 186 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,6 secunde / Portbagaj – 528 litri / Rezervor (litri) – 50 benzină / 33 GPL / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4396/1848/1501, ampatament – 2649 / Consum mediu declarat – 5,1 / 6,5 GPL l/100 km / Preț de bază – de la 11.250 euro cu TVA (configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.