Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100 – Revoluția românească

Dacia Logan 1.0 TCe GPL
Despre Dacia Logan se pot scrie cărți de istorie pentru că povestea din jurul acestui model este una fascinantă și practic a dus la reinventarea mărcii românești. Acum, Logan se află în fața unui nou capitol, unul pornit de la o coală albă pentru că totul este nou, de la platformă, la motorizări și tehnologie. Am testat versiunea cu cel mai puternic motor, cu GPL din fabrică - Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100.

Niciodată Dacia Logan nu a trecut printr-o astfel de infuzie de tehnologie ca acum, nici măcar atunci când s-a lansat pentru prima dată, iar această revoluție pornește încă de la platformă, una complet nouă, modulabilă și avansată, utilizată și de noul Renault Clio, printre alte modele. De aici decurg o serie de avantaje, ce țin de confort, insonorizare, dinamică și tehnologie implementată, capitole unde noua Dacia Logan a progresat semnificativ. Dar să începem cu ceea ce putem percepe mai ușor.

Trebuie știut că noua generație Dacia Logan are o lungime de 4396 mm (+38 mm), o lățime de 1848 mm în timp ce înălțimea este de 1501 mm (-16 mm). Totodată, ampatamentul a crescut și el și măsoară acum 2649 mm (+14 mm), iar poziționarea ca segment nu s-a schimbat, Logan fiind un sedan de clasă mică.

Din punct de vedere al designului, Logan și-a păstrat identitatea, dar este mai dinamic ca impact vizual, are faruri redesenate care folosesc tehnologie LED mult mai eficientă (cu 37% față de vechea generație), dar și o siluetă mai joasă, completată de noi semnături luminoase pentru blocurile optice față și spate. La interior, calitatea a crescut sensibil, în special în versiunea de top, unde găsim materiale moi îmbrăcate în material textil în partea superioară a bordului, iar scaunele oferă mai mult confort, fiind generos dimensionate.

interior Dacia Logan 1.0 TCe GPL

Tot la interior trebuie să lăudăm excelentul sistem multimedia Media Nav (opțional pentru 100 de euro la versiunea de top), cu ecran tactil de 8 inchi, care dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto, ceea ce este impresionant la acest nivel de preț, mai ales că totul funcționează ireproșabil.

Spațiul disponibil la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate câștigă 42 mm și devine astfel unul din cele mai generoase de pe piață pentru un vehicul din acest segment. Spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane, lungimea măsuțelor putând fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Logan dispune de o banchetă spate care oferă spațiu suficient pentru trei adulți iar în funcție de versiune, aceasta poate fi rabatată în proporție de 1/3-2/3.

Dacia Logan 1.0 TCe GPL – benzină și GPL

Noua generație de motorizări disponibile la Dacia Logan aduce și ea surprize, iar motorizarea 1.0 ECO-G 100 este una dintre ele, fiind oferită din fabrică cu o instalație GPL, astfel încât autonomia combinată benzină+GPL depășește cu ușurință 1000 km. Trecerea de la un mod de alimentare la altul se face facil, la o simplă apăsare de buton, dar trebuie știut că performanțele maxime, inclusiv puterea de 100 CP, sunt atinse în modul GPL, în care și consumul este ușor mai mare. 

Din punct de vedere dinamic, deși multă lume critică nouă generație de motoare cu 3 cilindri de la Dacia, Logan punctează bine. Este clar că nu este cea mai rapidă mașină, însă cei 100 CP sunt mai mult decât suficienți pentru acest nivel. Motorul se turează relativ rapid, mai ales după 3000 rpm și permite efectuarea depășirilor destul de rapid. Mai mult despre cum se comportă acesta, dar și despre consum și confort la rulare am explicat pe larg în review-ul video de mai jos.

Video Dacia Logan 1.0 TCe GPL

https://youtu.be/_BOHR6nipVE

Nu putem uita nici de sistemele de asistență active de generație nouă, precum frânarea automată de urgență între 7 și 170 km/h, senzorul de unghi mort, asistența la parcare cu senzori față-spate, dar și asistența la plecarea din rampă.  

Dacia Logan a făcut un progres uriaș la toate capitolele și nu doar că rămâne un best-buy al segmentului, ci își și consolidează poziția pentru că alături de spațiul interior generos oferă acum o multitudine de sisteme de generație nouă și un motor excelent, foarte eficient, cu o autonomie impresionantă și performanțe dinamice corecte. Prețul? În versiunea de top, echipată cu acest motor, trebuie să plătești 12.150 de euro, dar primești foarte multe, echiparea fiind mai mult decât generoasă, peste nivelul clasei mici.

Fisă tehnică – Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100

Motor – turbo, benzină, L3, 999 cmc, 100 CP@4600-5000 rpm, 170 Nm@2000-3500 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 186 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,6 secunde / Portbagaj – 528 litri / Rezervor (litri) – 50 benzină / 33 GPL / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4396/1848/1501, ampatament – 2649 / Consum mediu declarat – 5,1 / 6,5 GPL l/100 km / Preț de bază – de la 11.250 euro cu TVA (configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.