Cel mai mare potențial de progres poate fi obținut prin digitalizare. Prin urmare, se digitalizează tot ceea ce poate fi digitalizat. Acest principiu se aplică și pentru service-urile independente. Până în prezent, majoritatea proceselor digitale au fost implementate în partea de administrare a business-ului sau în cea logistică. Pe elevatoare, majoritatea conceptelor digitale s-au dovedit a fi prea complexe și s-au lovit de o acceptare redusă din partea mecanicilor.
Pornind de la aceste experiențe, TMD Friction vine cu o nouă soluție de software dezvoltată în atelier, pentru atelier: GaraShield. Această soluție poate fi utilizată direct pe vehicul, cu o operare foarte intuitivă:
- Mecanicul găsește o descriere clară a activității de lucru pentru modelul specific al vehiculului, indiferent dacă este vorba de o inspecție sau o reparație
- GaraShield oferă o interfață pentru utilizator interactivă: Etapele de lucru efectuate pot fi confirmate printr-un click, deficiențele vehiculului sau piesele deteriorate pot fi ușor descrise și chiar și documentate cu fotografii
- Deoarece GaraShield poate fi integrat în soluțiile IT existente, aceste informații pot fi puse în timp real la dispoziția tuturor părților implicate: intern, de exemplu, pentru a achiziționa piesele de schimb corespunzătoare și pentru a face transferul activității de muncă fiabil, sau extern, pentru a-l informa pe client despre starea reparației în orice moment.
Prin GaraShield, TMD Friction dorește să ajute service-urile independente să fie mai pregătite pentru viitor. Creșterea eficienței vine cu o contribuție importantă la acest lucru, dar digitalizare aduce și un alt potențial, mult mai important: noua achiziție de clienți.
„Datorită atitudinii schimbate față de conceptul de mașină, afacerea cu flote va deveni din ce în ce mai importantă. Contactul personal dintre service și șoferii auto individuali este redus din ce în ce mai mult”, spune Sören Kristensen, Vice President Global Marketing & Communication al TMD Friction.
Pentru a se adapta noilor cerințe viitoare, service-urile independente trebuie să aibă în vedere și categoria de flote, care vine propriile cerințe de asigurare a calității.
„Pentru ca service-urile independente să devină o alternativă pentru flote, este necesară transparența. Aceasta este unica modalitate de a demonstra calificările necesare și calitatea muncii – cele mai importante premise ale competitivității”, este convins Kristensen.
Contextul actual i-a făcut și pe managerii de flote să fie semnificativ mai conștienți de costuri. Aici se deschid noi oportunități pentru piața independentă de a opera în afacerea cu flote, ale cărei perspective pot fi crescute semnificativ prin utilizarea instrumentelor digitale pentru fluxul de lucru, cum ar fi GaraShield.
TMD Friction este un specialist recunoscut la nivel mondial pe piața sistemelor de frânare, în afacerea cu produse de serie (OEM sau OES) și piese de schimb. În acest context, politica companiei include deja de multă vreme deservirea pieței independente nu doar cu produse de primă clasă, ci și cu cele mai recente cunoștințe de specialitate, în mod direct sau prin intermediul dealerilor specializați.
Pe lângă informațiile tehnice, optimizarea proceselor devine din ce în ce mai importantă. Astfel, extinderea portofoliului către instrumente digitale precum GaraShield este numai o consecință.
„Rămânem fideli pieței noastre tradiționale. Distribuția platformei GaraShield se face exclusiv prin intermediul partenerilor noștri. Așadar, atelierul nu trebuie să învețe limba specialiștilor IT. Considerăm că acesta este un alt pas important în creșterea acceptării locale și în facilitarea accesului service-urilor independente la noile posibilități digitale”, a încheiat Clement de Valon, Executive Vice President Independent Aftermarket al TMD Friction.