Continental a pornit propriul sistem inovativ de generare a energiei

Continental, companie tehnologică, a lansat propriul sistem inovativ de generare a energiei în cadrul locației automotive din Timișoara.

Noua tehnologie funcționează exclusiv pe bază de gaz, cu ajutorul căruia fabrica de componente electronice își asigură energia electrică necesară alimentării constante a echipamentelor vitale folosite în liniile de producție și a sistemelor de climatizare.

De asemenea, sistemul asigură și apă fierbinte la 90ºC cu dublă utilitate: utilizare directă pentru sistemul de încălzire a clădirii pe timpul iernii și răcirea acesteia prin intermediul răcitoarelor de absorbție. Apa răcită se producea utilizând energia electrică (de la furnizor privat), iar apa caldă utilizând centrale termice dedicate pe gaz.Continental Timișoara

„Investiția s-a ridicat la peste 2,5 milioane de euro. Datorită conceptelor inovatoare și a integrării inteligente a acestui sistem la nivelul locației, peste 90% din energia generată prin arderea gazului este folosită în mod activ (electric, apă caldă și apă rece). Acest lucru asigură o eficiență dublă față de soluțiile clasice de producere a energiei electrice“, spune Ralf Luchs, directorul fabricii de componente electronice Continental din Timișoara.

Prin conectarea echipamentelor vitale de producție la generator se evită întreruperea producției în cazul penelor neanticipate de curent. De exemplu, o secundă de întrerupere de tensiune înseamnă un timp de restart complet al producției de 30 minute și riscuri semnificative în calitatea produselor afectate.

Sistem inovativ generare energie

Astfel, eficiența în procesele de producție a crescut și, în același timp, a scăzut riscul aparițiilor în ceea ce privește deviațiile de calitate.
Independența parțială dobândită prin integrarea acestui sistem de energie regenerabilă sporește sustenabilitatea serviciilor oferite de către locația din Timișoara și diminuează considerabil costurile aferente consumului de energie electrică.

Noul concept are un impact pozitiv și asupra mediului prin reducerea cu 14% a emisiilor de gaze cu efect de seră și ai altor poluanți ai aerului datorată unui consum mai mic de combustibilul folosit pentru producerea energiei necesare și a eliminării pierderilor survenite prin distribuția uneori instabilă.

Acest proiect sprijină strategia de mediu deja comunicată de către concernul Continental, respectiv de a dispune de electricitate regenerativă în toate unitățile de producție din 2020 în direcția neutralității producției privind emisiile de CO2 până în 2040.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.