Vlad Neaga se impune în Campionatul Național de Motociclism Viteză în fața lui Adrian Rus

Vlad Neaga
O dublă victorie în ierarhia națională la Plevna (Bulgaria) i-a permis lui Vlad Neaga să cucerească și acest titlu, după cele de la supermoto și MotoRC.

După un weekend interesant la jumătatea lui august pe Motorpark România, pretendenții la titlurile naționale au primit vestea imposibilității unei deplasări în Grecia, la Serres. Astfel, devenea decisivă călătoria la Plevna, căci campionatul rămânea cu doar patru etape în total – practic o partidă tur-retur între România și Bulgaria în ierarhia balcanică pe care nu mulți puneau preț.

Titlul național rămâne însă un reper, căci peste ani puțini sunt cei care vor ști de câte rezultate a fost nevoie pentru a-l obține. Moda etapelor duble este mai degrabă întâlnită în lumea auto la competițiile entry-level precum autoslalom, iar obiceiul învechit de a elimina cel mai slab rezultat a fost abolit la scară mondială de foarte mult timp – în motomondial se iau în considerare toate cursele încă din 1977, iar în Formula 1 din 1991.

Și tocmai acest detaliu a făcut ca Vlad Neaga, fără îndoială cel mai rapid pilot român ce a rulat pe circuite în acest an, să poată surmonta handicapul de puncte creat din pricina greșelii de pe Motorpark. Rivalul său la categoria Superbike, Adrian Rus, a fost primul care a recunoscut că Neaga este un campion absolut meritoriu, care ar fi ajuns oricum să compenseze acel deficit într-un sezon obișnuit, cu mai multe curse în program.

Adrian Rus

Timișoreanul s-a impus în ierarhia piloților români în ambele curse de la Plevna, cu Rus și Ciprian Trifan însoțindu-l pe podium. Cătălin Marin a fost al patrulea în ambele zile, aceștia fiind singurii români care au continuat să se lupte, ceilalți patru înscriși în luna august pe Motorpark absentând în Bulgaria (Emil Drăghici, Bogdan Ungheanu, Andrei Guță, Cristian Guță).

Așadar, un traseu brutal și impropriu finețurilor de pilotaj a cântărit greu în economia campionatului, fiind antagonic cu dorința de a vedea curse de calitate și material tehnic de top, cu setări rafinate. Dacă pe Motorpark Vlad Neaga a lăsat o impresie puternică reușind să-i dea replica lui Martin Choy, la Plevna nu s-a putut apropia la mai puțin de șase secunde de acesta, ceea ce nu s-ar vedea pe niciun circuit european permanent. Pe o distanță de 40.8km (față de 57.8km pe Motorpark), Neaga a încheiat în medie la un minut și 14 secunde în urma lui Choy (raportat la doar 22 de secunde pe Motorpark).

Pozițiile alor noștri în clasamentul balcanic nu au mare relevanță la categoria-regină, de vreme ce nimeni nu s-a deplasat la celelalte două curse de la Plevna care nu contau și pentru campionatul românesc. Această practică a promovării unor rezultate complet colaterale, atunci când se punctează în mai multe ierarhii printr-un unic concurs, trage în jos lumea raliurilor din România de multă vreme. Statistica va consemna poziția a patra pentru Rus în spatele a trei piloți bulgari în 2020, cu Neaga pe șase.

În schimb, Ionel Pascotă avea drept obiectiv în acest an să ducă o luptă în campionatul balcanic cu Georgiev și Petrov, motiv pentru care a efectuat prima vizită la Plevna încă din iulie. Din păcate, multiplul campion român a suferit o accidentare atunci și astfel nu a putut să le pună probleme bulgarilor nici ulterior, pe Motorpark. Pascotă a revenit acum la Sud de Dunăre doar pentru a-și asigura titlul național la categoria Supersport 600 în fața lui Denis Brăescu și Florin Bîrlădeanu. Acest rezultat i-a adus și poziția a treia în ierarhia balcanică.

De altfel, au fost puține categorii în care vreun român a deranjat starea de fapt ce indică o superioritate netă a piloților bulgari. Fie că vorbim de vârfurile de lance, precum un Martin Choy care s-a oprit din numărat titluri (dar îî reamintim că sunt 26 doar cele naționale, la care se adaugă cele balcanice) și are cinci curse de 24 de ore la Le Mans la activ, sau de avantajul numeric al Bulgariei pe listele de înscrieri, situația e destul de sumbră:

  • SP 125: un singur pilot român, al șaselea din 9 concurenți;
  • Formula 600: primul român pe 8;
  • Formula 1000: Radu Balaș este vicecampion, unicul român din top 5;

Raza de soare este reprezentată de clasa SSP 300, unde podiumul balcanic este monopolizat de români: Daria Gănescu, Robertino Dumitru și Patrick Pascotă. De altfel, miza pe această cilindree este evidentă în țara noastră, însă doar Pascotă a concurat în 2020 în MotoRC la clasa echivalentă.

Clasament Național Superbike 2020

1. Vlad Neaga Suzuki 75p
2. Adrian Rus Yamaha 65p
3. Ciprian Trifan BMW 56p
4. Cătălin Marin BMW 39p
5. Emil Drăghici Yamaha 25p

Vlad Neaga (1000cmc), Ionel Pascotă (600cmc) și Radu Balaș (Debutanți 1000) se impun așadar în acest an în ambele competiții moto de circuit (MotoRC și campionatul național), în timp ce la categoria Debutanți 600 nimeni nu a mers să răstoarne ierarhiile la Plevna, așa că Bogdan Neagoe a cucerit titlul în urma succeselor din cele două manșe de pe Motorpark. Robertino Dumitru este campionul clasei 300 cmc.

2020 se încheie cu regretul multora că niciuna dintre competițiile românești nu a putut programa etape la Serres, iar faptul că o pistă de aeroport decide titlurile naționale ale unei țări ce dispune de circuite ar trebui să rămână doar o amintire tot mai îndepărtată în negura generațiilor care pot depăna în paddock povești de la Caransebeș. Pentru că una e șarmul istoriei traseelor stradale, iar alta e peisajul dezolant, marcă a neputinței și a compromisului, care exacerbează deficitul piloților noștri față de cei din țara vecină.

Clasamente finale naționale

Clasamentel finale balcanice

Jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al campionatului virtual Racing League Romania și fondator al echipei West Competition Racing.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Opel Mokka-e

Test Drive Opel Mokka-e

Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Citește articol »

Primul test în România cu Dacia Spring

Am plecat cu așteptări moderate la testul cu Dacia Spring și am descoperit o mașină care a depășit ceea ce credeam că voi găsi, chiar dacă modelul testat este unul de preserie, care va primi îmbunătățiri pentru versiunea de client. Primul test cu modelul electric de la Dacia clarifică multe răspunsuri la întrebări pe care, pe bună dreptate, lumea le-a ridicat.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.