SRO eSports Sprint Europe: Sebastian Apostol punctează în premieră pentru România

Cea de-a doua cursă a sezonului european de sprint i-a regăsit în Top 15 la ambele categorii pe componenții echipei românești West Competition Racing.

Competițiile propuse de SRO eSports reunesc elita scenei de sim racing din mediul Assetto Corsa Competizone. Implicit, acest cadru reprezintă prima prioritate pentru colectivul West Competition Racing în 2023, după debutul entuziasmant de anul trecut. Sebastian Apostol a primit nominalizarea BMW Motorsport pentru seria europeană de sprint, iar în cea intercontinentală de anduranță au fost formate două echipaje care pot emite pretenții.

Sezonul a început cu runda de sprint de la Monza, unde atât Sebastian Apostol (categoria Pro), cât și Marco Jonkers (Țările de Jos/categoria Silver) au fost victimele incidentelor din debutul cursei de o oră și nu s-au regăsit în zona punctelor la finele orei. Revanșa acestora s-a produs în etapa a doua, la Paul Ricard, unde Sebastian s-a calificat pe 18 din cei 26 de piloți Pro, la un ecart de sub patru zecimi față de timpul de pole position. Marco se lansa de pe 10 din 24 printre piloții Silver, ambii având ca scop să acceadă în Top 15, unde se conferă puncte.

Startul în mijlocul plutonului nu a rămas fără urmări, daunele fiind reparate abia la mijlocul întrecerii, în momentul trecerii obligatorii pe la standuri. Într-o cursă liniară, fără multe răsturnări de situație, piloții West Competition Racing s-au luptat pentru fiecare poziție și nu au primit cadouri însemnate. Pentru a încheia pe 15 la categoria Pro, Apostol a fost nevoit să-l devanseze pe Dairé McCormack (Williams eSports), cel considerat de mulți drept cel mai rapid pilot al momentului în Assetto Corsa Competizione. Astfel, pilotul român se situează în clasamentul general în fața unor nume mari, precum pilotul de Formula 3 Alexander Smolyar, Bastian Richter (nominalizare a uzinei Mercedes) sau campionul Alpine eSports Jaroslav Honzik.

Marco Jonkers s-a clasat al zecelea la categoria Silver în etapa franceză, fiind acum în clasament în fața reprezentanților unor echipe precum Williams eSports sau Jean Alesi eSports. Obiectivul batavului este de încheia campania de sprint în Top 10, unde se alocă premiile în bani.

Racing League Romania, expunere și performanță

În perioada 12-14 mai, cele două trofee de campioni ai echipelor din Romanian Endurance Series obținute de Racing League Romania au fost expuse la două evenimente cu mare priză la public. Cupa din sezonul 2021 a putut fi admirată la East European Comic Con (Romexpo/București), dimpreună cu modelele BMW campioane en-titre ale RES Touring și MotoRC S1000.

Distincția din 2022 a însoțit prezentarea RES efectuată de piloții West Competition Alexandru Șiclovan, Radu Iordache și Dragoș Simion la Poli Auto Fest, împreună cu organizatorul campionatului – Viorel Nicolae – și cu modelul BMW M4 GT4 (G82) care a triumfat în cursa de 500 de kilometri de pe Motorpark România. În aceeași întrecere, victoriile de la categoriile A3 (Dan Florea/Cătălin Țuțuian) și Logan Cup (Iordache/Simion) au propulsat RLR pe prima poziție în clasamentul echipelor.

Un weekend mai târziu, pilotul de motociclism George Cațan a lăsat deoparte BMW-ul S1000 RR pentru a debuta pe patru roți în Radical Romanian Cup, unde s-a impus de la primul start la categoria sa (Pro 1500). Un rol important în pregătirea acestei dificile tranziții l-a avut simulatorul construit pentru antrenamente, fiindu-i oferit și conținutul original creat de Racing League Romania – varianta virtuală a traseului Motorpark România, în ambele sensuri de parcurgere.

Membrii RLR au conlucrat pentru a aduce României locul secund în prima ediție a campionatului balcanic de profil (Assetto Corsa Competizione, ianuarie-aprilie 2023). Echipajul campion a fost format din Victor Nicolae și Dragoș Simion (BMW M4 GT3), cei doi reușind succese în cursele de 3 ore de la Silverstone și Nurburgring. BMW a câștigat trofeul constructorilor din Balkan GT Challenge, cu contribuții ale reprezentanților din România, Grecia și Turcia.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.