SRO eSports Sprint Europe: Sebastian Apostol punctează în premieră pentru România

Cea de-a doua cursă a sezonului european de sprint i-a regăsit în Top 15 la ambele categorii pe componenții echipei românești West Competition Racing.

Competițiile propuse de SRO eSports reunesc elita scenei de sim racing din mediul Assetto Corsa Competizone. Implicit, acest cadru reprezintă prima prioritate pentru colectivul West Competition Racing în 2023, după debutul entuziasmant de anul trecut. Sebastian Apostol a primit nominalizarea BMW Motorsport pentru seria europeană de sprint, iar în cea intercontinentală de anduranță au fost formate două echipaje care pot emite pretenții.

Sezonul a început cu runda de sprint de la Monza, unde atât Sebastian Apostol (categoria Pro), cât și Marco Jonkers (Țările de Jos/categoria Silver) au fost victimele incidentelor din debutul cursei de o oră și nu s-au regăsit în zona punctelor la finele orei. Revanșa acestora s-a produs în etapa a doua, la Paul Ricard, unde Sebastian s-a calificat pe 18 din cei 26 de piloți Pro, la un ecart de sub patru zecimi față de timpul de pole position. Marco se lansa de pe 10 din 24 printre piloții Silver, ambii având ca scop să acceadă în Top 15, unde se conferă puncte.

Startul în mijlocul plutonului nu a rămas fără urmări, daunele fiind reparate abia la mijlocul întrecerii, în momentul trecerii obligatorii pe la standuri. Într-o cursă liniară, fără multe răsturnări de situație, piloții West Competition Racing s-au luptat pentru fiecare poziție și nu au primit cadouri însemnate. Pentru a încheia pe 15 la categoria Pro, Apostol a fost nevoit să-l devanseze pe Dairé McCormack (Williams eSports), cel considerat de mulți drept cel mai rapid pilot al momentului în Assetto Corsa Competizione. Astfel, pilotul român se situează în clasamentul general în fața unor nume mari, precum pilotul de Formula 3 Alexander Smolyar, Bastian Richter (nominalizare a uzinei Mercedes) sau campionul Alpine eSports Jaroslav Honzik.

Marco Jonkers s-a clasat al zecelea la categoria Silver în etapa franceză, fiind acum în clasament în fața reprezentanților unor echipe precum Williams eSports sau Jean Alesi eSports. Obiectivul batavului este de încheia campania de sprint în Top 10, unde se alocă premiile în bani.

Racing League Romania, expunere și performanță

În perioada 12-14 mai, cele două trofee de campioni ai echipelor din Romanian Endurance Series obținute de Racing League Romania au fost expuse la două evenimente cu mare priză la public. Cupa din sezonul 2021 a putut fi admirată la East European Comic Con (Romexpo/București), dimpreună cu modelele BMW campioane en-titre ale RES Touring și MotoRC S1000.

Distincția din 2022 a însoțit prezentarea RES efectuată de piloții West Competition Alexandru Șiclovan, Radu Iordache și Dragoș Simion la Poli Auto Fest, împreună cu organizatorul campionatului – Viorel Nicolae – și cu modelul BMW M4 GT4 (G82) care a triumfat în cursa de 500 de kilometri de pe Motorpark România. În aceeași întrecere, victoriile de la categoriile A3 (Dan Florea/Cătălin Țuțuian) și Logan Cup (Iordache/Simion) au propulsat RLR pe prima poziție în clasamentul echipelor.

Un weekend mai târziu, pilotul de motociclism George Cațan a lăsat deoparte BMW-ul S1000 RR pentru a debuta pe patru roți în Radical Romanian Cup, unde s-a impus de la primul start la categoria sa (Pro 1500). Un rol important în pregătirea acestei dificile tranziții l-a avut simulatorul construit pentru antrenamente, fiindu-i oferit și conținutul original creat de Racing League Romania – varianta virtuală a traseului Motorpark România, în ambele sensuri de parcurgere.

Membrii RLR au conlucrat pentru a aduce României locul secund în prima ediție a campionatului balcanic de profil (Assetto Corsa Competizione, ianuarie-aprilie 2023). Echipajul campion a fost format din Victor Nicolae și Dragoș Simion (BMW M4 GT3), cei doi reușind succese în cursele de 3 ore de la Silverstone și Nurburgring. BMW a câștigat trofeul constructorilor din Balkan GT Challenge, cu contribuții ale reprezentanților din România, Grecia și Turcia.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.