Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Votul de încredere din partea BMW Motorsport încununează cei trei ani de progres ai scenei naționale de sim racing, pe fondul organizării sezoanelor competiționale interne din Racing League Romania și a participărilor internaționale tot mai meritorii. Sebastian Apostol a continuat să performeze după campania SRO eSports 2022, reușind să se claseze pe poziția a noua cu echipajul West Competition Racing în ierarhia cumulată a VCO x Simgrid World Cup și pe poziția a opta în cea mai importantă competiție a iernii – seria VCO x LFM Flextreme.

Prima prezență a echipei românești West Competition Racing în seria europeană de sprint de sub egida SRO eSports a avut loc în finala sezonului 2021. La Spa-Francorchamps reușeau să se califice atunci Victor Nicolae și Sebastian Apostol cu modelele BMW M6 GT3, lăsând pe dinafară piloți ai unor echipe ce beneficiau de susținerea uzinei. Gruparea autohtonă a rămas fidelă mărcii, reușind câteva repere importante: finalele BMW SIM Live pentru Victor Nicolae în 2021 și 2022, locul secund în IGTC la finele celor 12 ore de la Bathurst și locul al patrulea după 24 de ore la Spa, ambele rezultate la categoria Silver.

”Planul nostru de a fi în atenția uzinei a fost accelerat de noul calendar SRO, care separă grilele din Sim Pro Series (competiție offline) și Europe Sprint, ceea ce a deschis niște locuri pe lângă echipa-fanion BS+ Competition. În ultimele luni mereu am avut ca obiectiv să fim al doilea BMW după cel oficial, sau primul când aceștia absentau. Acum că am primit această șansă, trebuie să demonstrăm că Sebastian poate încheia sezonul de sprint pe primul loc între modelele M4 GT3”, a afirmat managerul Alexandru Șiclovan.

Planurile echipei pentru 2023 gravitează în jurul SRO eSports, organizatorul care reunește, prin prisma prestigiului și a fondului de premiere, elita disciplinei. ”Ar fi fost dificilă și lupta la categoria Silver a seriei europene de sprint, însă onoarea de a reprezenta BMW la categoria Pro se transformă imediat într-o mare responsabilitate pentru mine. Fondul de premiere aferent victoriei din Racing League Romania a fost deja investit într-o serie de upgrade-uri tehnice din partea producătorului Simagic, cu care mă simt încrezător că pot să evoluez solid în noul sezon”, precizează Sebastian Apostol.

West Competition Racing va reveni și în competiția mondială de anduranță (IGTC), pentru care a recrutat o serie de nume importante. În primul rând, revine Victor Nicolae la echipa care l-a consacrat: ”După o aventură de câteva luni în care am experimentat un alt mod de lucru, mă întorc cu convingerea că putem depăși reperele de anul trecut. Vrem titlul seriei de anduranță la categoria Silver, iar șansa pe care o primește acum Sebastian din partea BMW Motorsport mă face mândru, dar și responsabil să-i ofer susținerea de care sunt capabil.”

Pe lângă revenirea lui Victor, în ultimele luni au fost integrați în echipă Marco Jonkers (Țările de Jos), Tadas Juknevicius (Lituania), Harris Mitropoulos (Grecia), Zaahir Essa (Africa de Sud), Marco Wong (Hong Kong) și Geert Fischer (Țările de Jos). Toți aceștia iau parte în luna martie la calificările pentru competițiile SRO eSports 2023. Pregătirea în această perioadă are loc în campionatul RCI eSports, unde BMW-ul pilotat de Apostol și Miclea a reușit un fantastic loc secund la finele celor 6 ore de la Imola. Totodată, Apostol și Jonkers s-au aflat printre cei 16 piloți calificați în marea finală a regiunii EMEA din cadrul Logitech G Challenge.

Despre SRO ESPORTS 2023
Proiectul reuneşte 5 campionate – SIM PRO, seria mondială de anduranță Intercontinental GT Challenge (unde West Competition Racing are două echipaje calificate) şi 3 campionate continentale de sprint – Asia, America şi Europa, cu un buget total de premiere de 163.500 Euro. Campionatul European de sprint este cel mai important din seriile continentale, cu un buget de premiere de 12.000 Euro la categoria PRO, unde Sebastian a primit nominalizarea BMW Motorsport, iar pentru echipa românească WCR a mai reușit calificarea și Marco Jonkers.

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.