Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Votul de încredere din partea BMW Motorsport încununează cei trei ani de progres ai scenei naționale de sim racing, pe fondul organizării sezoanelor competiționale interne din Racing League Romania și a participărilor internaționale tot mai meritorii. Sebastian Apostol a continuat să performeze după campania SRO eSports 2022, reușind să se claseze pe poziția a noua cu echipajul West Competition Racing în ierarhia cumulată a VCO x Simgrid World Cup și pe poziția a opta în cea mai importantă competiție a iernii – seria VCO x LFM Flextreme.

Prima prezență a echipei românești West Competition Racing în seria europeană de sprint de sub egida SRO eSports a avut loc în finala sezonului 2021. La Spa-Francorchamps reușeau să se califice atunci Victor Nicolae și Sebastian Apostol cu modelele BMW M6 GT3, lăsând pe dinafară piloți ai unor echipe ce beneficiau de susținerea uzinei. Gruparea autohtonă a rămas fidelă mărcii, reușind câteva repere importante: finalele BMW SIM Live pentru Victor Nicolae în 2021 și 2022, locul secund în IGTC la finele celor 12 ore de la Bathurst și locul al patrulea după 24 de ore la Spa, ambele rezultate la categoria Silver.

”Planul nostru de a fi în atenția uzinei a fost accelerat de noul calendar SRO, care separă grilele din Sim Pro Series (competiție offline) și Europe Sprint, ceea ce a deschis niște locuri pe lângă echipa-fanion BS+ Competition. În ultimele luni mereu am avut ca obiectiv să fim al doilea BMW după cel oficial, sau primul când aceștia absentau. Acum că am primit această șansă, trebuie să demonstrăm că Sebastian poate încheia sezonul de sprint pe primul loc între modelele M4 GT3”, a afirmat managerul Alexandru Șiclovan.

Planurile echipei pentru 2023 gravitează în jurul SRO eSports, organizatorul care reunește, prin prisma prestigiului și a fondului de premiere, elita disciplinei. ”Ar fi fost dificilă și lupta la categoria Silver a seriei europene de sprint, însă onoarea de a reprezenta BMW la categoria Pro se transformă imediat într-o mare responsabilitate pentru mine. Fondul de premiere aferent victoriei din Racing League Romania a fost deja investit într-o serie de upgrade-uri tehnice din partea producătorului Simagic, cu care mă simt încrezător că pot să evoluez solid în noul sezon”, precizează Sebastian Apostol.

West Competition Racing va reveni și în competiția mondială de anduranță (IGTC), pentru care a recrutat o serie de nume importante. În primul rând, revine Victor Nicolae la echipa care l-a consacrat: ”După o aventură de câteva luni în care am experimentat un alt mod de lucru, mă întorc cu convingerea că putem depăși reperele de anul trecut. Vrem titlul seriei de anduranță la categoria Silver, iar șansa pe care o primește acum Sebastian din partea BMW Motorsport mă face mândru, dar și responsabil să-i ofer susținerea de care sunt capabil.”

Pe lângă revenirea lui Victor, în ultimele luni au fost integrați în echipă Marco Jonkers (Țările de Jos), Tadas Juknevicius (Lituania), Harris Mitropoulos (Grecia), Zaahir Essa (Africa de Sud), Marco Wong (Hong Kong) și Geert Fischer (Țările de Jos). Toți aceștia iau parte în luna martie la calificările pentru competițiile SRO eSports 2023. Pregătirea în această perioadă are loc în campionatul RCI eSports, unde BMW-ul pilotat de Apostol și Miclea a reușit un fantastic loc secund la finele celor 6 ore de la Imola. Totodată, Apostol și Jonkers s-au aflat printre cei 16 piloți calificați în marea finală a regiunii EMEA din cadrul Logitech G Challenge.

Despre SRO ESPORTS 2023
Proiectul reuneşte 5 campionate – SIM PRO, seria mondială de anduranță Intercontinental GT Challenge (unde West Competition Racing are două echipaje calificate) şi 3 campionate continentale de sprint – Asia, America şi Europa, cu un buget total de premiere de 163.500 Euro. Campionatul European de sprint este cel mai important din seriile continentale, cu un buget de premiere de 12.000 Euro la categoria PRO, unde Sebastian a primit nominalizarea BMW Motorsport, iar pentru echipa românească WCR a mai reușit calificarea și Marco Jonkers.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.