Romanian Endurance Series: Ordine inversă la comenzi, același rezultat pentru West Competition Racing

Cea de-a doua cursă de o oră din cadrul primei etape a Romanian Endurance Series a avut un scenariu diferit pentru Alex Cascatău și Alexandru Șiclovan, însă la final victoria le-a revenit tot lor într-o zi perfectă.

După ce mantra primei curse a fost lead from the front, cu Alex Cascatău reușind să dicteze ritmul convenabil din pole position, cea de-a doua manșă a primei duminici de anduranță autohtonă a avut o altă desfășurare. Iar asta s-a datorat erorii comise de Alexandru Șiclovan în cadrul sesiunii de calificări din ziua precedentă, care l-a împiedicat să plaseze BMW-ul 325i în fruntea grilei.

Pauza forțată de anul trecut, cu atâtea schimbări greu de asimilat pentru echipa noastră, ne-a făcut să venim la prima etapă cu un nivel de încredere destul de scăzut. Asta se va schimba odată cu zeci și sute de tururi de reacomodare cu circuitul, însă faptul că pre-sezonul tuturor a fost afectat și de vremea proastă din martie ne-a adus destul de ”ruginiți” la start. De aceea, o eroare de apreciere în crucialul prim viraj a declanșat efectul-domino vizibil de la mare distanță prin două momente ulterioare de blocare a frânelor în virajele 4 și 6. Din fericire, daunele au fost doar materiale (cuantificate la 341 Euro – o anvelopă distrusă), restul fiind compensat cu brio în cursă.

Alexandru Șiclovan

Poziția a cincea pe grilă echivala de fapt cu o lansare de pe patru, de vreme ce modelul Renault Megane înscris de Lerato Racing fusese retras după problemele suferite în prima manșă. La stingerea semafoarelor, avantajul de putere al mașinii germane a putut fi exploatat, iar în primul viraj s-a intrat în ordinea Anton-Șiclovan-Ivan-Fulga. Cei doi din urmă și-au purtat bătălia lor, în timp ce Eduard Anton a dictat ritmul în prima jumătate a întrecerii, cu BMW-ul urmăritor reușind să stabilească cel mai rapid tur al cursei, însă fără a se implica într-o bătălie directă.

La deschiderea ferestrei de opriri obligatorii la standuri, Șiclovan a intrat cu prima ocazie pentru a maximiza timpul petrecut în mașină de către coechipierul său, iar Cascatău s-a întors imediat în zona timpilor din cursa precedentă – două minute pentru 4129 de metri pe Motorpark era un prag confortabil pe anvelope destul de uzate. Adversarul direct a reacționat după două tururi, ieșind de la boxe chiar în fața BMW-ului West Competition Racing. Cascatău a executat depășirea pentru prima poziție între virajele 12 și 13, în deplină siguranță, apoi a intrat într-un regim de cruise control care i-a permis să menajeze materialul tehnic.

În mod paradoxal, deși nici Anton nu a mai forțat, el a fost cel ce a încheiat cursa blocat în treapta a treia, având șansa de a nu pierde locul al doilea în clasamentul general RES Touring din cauza faptului că liderul a apucat să devanseze cu un tur Honda lui Alin Fulga chiar pe final. Asta a făcut ca pe podiumul diviziei să urce învingătorii celor trei clase – A2 (West Competition), A1 (BADI Racing) și Logan Cup (Ivan Motorsport).

Pentru învingătorii zilei a fost o sărbătoare deplină, la cinci ani de la prima cursă de anduranță a echipei (și totodată prima etapă din istoria RES): Alexandru Șiclovan a urcat în premieră pe prima treaptă a podiumului cu această mașină ex-VLN, iar Alex Cascatău și-a prelungit seria de pole position-uri (5) și victorii la clasă (10) în Romanian Endurance Series. 

Clasamente complete

RES Touring – Cursa 2

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.