Romanian Endurance Series: Ordine inversă la comenzi, același rezultat pentru West Competition Racing

Cea de-a doua cursă de o oră din cadrul primei etape a Romanian Endurance Series a avut un scenariu diferit pentru Alex Cascatău și Alexandru Șiclovan, însă la final victoria le-a revenit tot lor într-o zi perfectă.

După ce mantra primei curse a fost lead from the front, cu Alex Cascatău reușind să dicteze ritmul convenabil din pole position, cea de-a doua manșă a primei duminici de anduranță autohtonă a avut o altă desfășurare. Iar asta s-a datorat erorii comise de Alexandru Șiclovan în cadrul sesiunii de calificări din ziua precedentă, care l-a împiedicat să plaseze BMW-ul 325i în fruntea grilei.

Pauza forțată de anul trecut, cu atâtea schimbări greu de asimilat pentru echipa noastră, ne-a făcut să venim la prima etapă cu un nivel de încredere destul de scăzut. Asta se va schimba odată cu zeci și sute de tururi de reacomodare cu circuitul, însă faptul că pre-sezonul tuturor a fost afectat și de vremea proastă din martie ne-a adus destul de ”ruginiți” la start. De aceea, o eroare de apreciere în crucialul prim viraj a declanșat efectul-domino vizibil de la mare distanță prin două momente ulterioare de blocare a frânelor în virajele 4 și 6. Din fericire, daunele au fost doar materiale (cuantificate la 341 Euro – o anvelopă distrusă), restul fiind compensat cu brio în cursă.

Alexandru Șiclovan

Poziția a cincea pe grilă echivala de fapt cu o lansare de pe patru, de vreme ce modelul Renault Megane înscris de Lerato Racing fusese retras după problemele suferite în prima manșă. La stingerea semafoarelor, avantajul de putere al mașinii germane a putut fi exploatat, iar în primul viraj s-a intrat în ordinea Anton-Șiclovan-Ivan-Fulga. Cei doi din urmă și-au purtat bătălia lor, în timp ce Eduard Anton a dictat ritmul în prima jumătate a întrecerii, cu BMW-ul urmăritor reușind să stabilească cel mai rapid tur al cursei, însă fără a se implica într-o bătălie directă.

La deschiderea ferestrei de opriri obligatorii la standuri, Șiclovan a intrat cu prima ocazie pentru a maximiza timpul petrecut în mașină de către coechipierul său, iar Cascatău s-a întors imediat în zona timpilor din cursa precedentă – două minute pentru 4129 de metri pe Motorpark era un prag confortabil pe anvelope destul de uzate. Adversarul direct a reacționat după două tururi, ieșind de la boxe chiar în fața BMW-ului West Competition Racing. Cascatău a executat depășirea pentru prima poziție între virajele 12 și 13, în deplină siguranță, apoi a intrat într-un regim de cruise control care i-a permis să menajeze materialul tehnic.

În mod paradoxal, deși nici Anton nu a mai forțat, el a fost cel ce a încheiat cursa blocat în treapta a treia, având șansa de a nu pierde locul al doilea în clasamentul general RES Touring din cauza faptului că liderul a apucat să devanseze cu un tur Honda lui Alin Fulga chiar pe final. Asta a făcut ca pe podiumul diviziei să urce învingătorii celor trei clase – A2 (West Competition), A1 (BADI Racing) și Logan Cup (Ivan Motorsport).

Pentru învingătorii zilei a fost o sărbătoare deplină, la cinci ani de la prima cursă de anduranță a echipei (și totodată prima etapă din istoria RES): Alexandru Șiclovan a urcat în premieră pe prima treaptă a podiumului cu această mașină ex-VLN, iar Alex Cascatău și-a prelungit seria de pole position-uri (5) și victorii la clasă (10) în Romanian Endurance Series. 

Clasamente complete

RES Touring – Cursa 2

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.