Romanian Endurance Series: Zbor de 2000 de kilometri pentru un prim pole position istoric

Încă dinainte de startul din Romanian Endurance Series, Alex Cascatău a câștigat cursa contra cronometru pentru a ajunge la circuit în timp util.

Revenirea echipei West Competition la categoria pe care a dominat-o în 2019 a fost marcată de emoția unei schimbări de line-up în ultimul moment. Alexandru Șiclovan a primit vineri vestea că Dinu Dumitrașcu, coechipierul său de acum doi ani, nu va putea participa la această primă etapă a noului sezon. Cea mai potrivită soluție pentru a-l înlocui nu se afla în vecinătate, ci tocmai la Londra, în persoana celui mai experimentat pilot al colectivului WCR: Alex Cascatău.

Acesta n-a ezitat să-și facă un nesperat debut competițional înaintea programului internațional din Supercar Challenge și a aruncat în grabă echipamentul de curse în bagaj. Prima parte a zilei de sâmbătă a fost petrecută de ambii piloți with fingers crossed să nu fie nicio întârziere în programul de zbor Londra-București sau în demersul de a închiria o mașină pentru a ajunge la circuit în timp util pentru cruciala sesiune de calificări. Odată ce toate aceste capitole s-au desfășurat fără abatere, cei doi au putut să se concentreze pe un proces de dezmorțire, căci se adunase invariabil ceva rugină după o iarnă petrecută departe de competiția reală.

Mai mult, dacă pentru Cascatău pauza era de doar jumătate de an, coechipierul său nu mai rulase într-o cursă din octombrie 2019, de la finala RES a acelui an ce adusese echipajului Dumitrașcu-Șiclovan poziția a treia în ierarhia sezonului la categoria A3 (2500cmc). Între timp, modelul BMW 325i ieșise din specificația de cupă din VLN, fiind mai ușor și mai puternic la primul start din 2021. Alex Cascatău a demonstrat adaptabilitatea specifică unui pilot trecut prin atâtea curse cu miză – timp de pole încă din primul tur lansat, îmbunătățit apoi la următoarea parcurgere (1:58.994). Astfel, prima cursă din istoria noii divizii rezervate turismelor (RES Touring) avea grila deschisă de BMW-ul West Competition Racing.

Din păcate, concurența la categoria A2 s-a rarefiat odată cu abandonul confirmat după calificări pentru celălalt BMW 325 pregătit de Willi Motorsport pentru Andrew și Alexander Prelea, iar modelul Renault Megane înscris de Lerato Racing, cu Leonard Pascu și Dragoș Trifonescu la comenzi, s-a retras după doar 10 tururi. Astfel, cursa lui Cascatău s-a transformat într-o comparație directă cu liderul categoriei A1, Eduard Anton (VW Lupo GTI), pilotul din Constanța reușind să pună o distanță de mai bine de un minut în secvența sa de aproape 35 de minute la volan. Alexandru Șiclovan a gestionat atât ecartul, cât și uzura anvelopelor ce aveau să fie folosite ulterior și în cea de-a doua cursă de o oră a după-amiezii.

RES Touring – Cursa 1

Povestea cursei a doua – va urma

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.