Revenirea echipei West Competition la categoria pe care a dominat-o în 2019 a fost marcată de emoția unei schimbări de line-up în ultimul moment. Alexandru Șiclovan a primit vineri vestea că Dinu Dumitrașcu, coechipierul său de acum doi ani, nu va putea participa la această primă etapă a noului sezon. Cea mai potrivită soluție pentru a-l înlocui nu se afla în vecinătate, ci tocmai la Londra, în persoana celui mai experimentat pilot al colectivului WCR: Alex Cascatău.
Acesta n-a ezitat să-și facă un nesperat debut competițional înaintea programului internațional din Supercar Challenge și a aruncat în grabă echipamentul de curse în bagaj. Prima parte a zilei de sâmbătă a fost petrecută de ambii piloți with fingers crossed să nu fie nicio întârziere în programul de zbor Londra-București sau în demersul de a închiria o mașină pentru a ajunge la circuit în timp util pentru cruciala sesiune de calificări. Odată ce toate aceste capitole s-au desfășurat fără abatere, cei doi au putut să se concentreze pe un proces de dezmorțire, căci se adunase invariabil ceva rugină după o iarnă petrecută departe de competiția reală.
Mai mult, dacă pentru Cascatău pauza era de doar jumătate de an, coechipierul său nu mai rulase într-o cursă din octombrie 2019, de la finala RES a acelui an ce adusese echipajului Dumitrașcu-Șiclovan poziția a treia în ierarhia sezonului la categoria A3 (2500cmc). Între timp, modelul BMW 325i ieșise din specificația de cupă din VLN, fiind mai ușor și mai puternic la primul start din 2021. Alex Cascatău a demonstrat adaptabilitatea specifică unui pilot trecut prin atâtea curse cu miză – timp de pole încă din primul tur lansat, îmbunătățit apoi la următoarea parcurgere (1:58.994). Astfel, prima cursă din istoria noii divizii rezervate turismelor (RES Touring) avea grila deschisă de BMW-ul West Competition Racing.
Din păcate, concurența la categoria A2 s-a rarefiat odată cu abandonul confirmat după calificări pentru celălalt BMW 325 pregătit de Willi Motorsport pentru Andrew și Alexander Prelea, iar modelul Renault Megane înscris de Lerato Racing, cu Leonard Pascu și Dragoș Trifonescu la comenzi, s-a retras după doar 10 tururi. Astfel, cursa lui Cascatău s-a transformat într-o comparație directă cu liderul categoriei A1, Eduard Anton (VW Lupo GTI), pilotul din Constanța reușind să pună o distanță de mai bine de un minut în secvența sa de aproape 35 de minute la volan. Alexandru Șiclovan a gestionat atât ecartul, cât și uzura anvelopelor ce aveau să fie folosite ulterior și în cea de-a doua cursă de o oră a după-amiezii.
RES Touring – Cursa 1
Povestea cursei a doua – va urma