Racing League Romania powered by BMW – Etapa 2 / Sezonul 6

După ce a abandonat într-o primă manșă de pe Motorpark România câștigată de campionul en-titre Cristian Berindea, Dragoș Simion și-a devansat absolut toți adversarii în drum către un triumf de poveste.

Racing League Romania powered by BMW a revenit cu un scenariu familiar: după patru curse disputate, campionatul a oferit tot atâția învingători ce reprezintă echipe diferite. În urma succeselor de la Zandvoort înregistrate de Victor Nicolae (Smart Driving Team) și Lukas Hellmann (Transilana Racing), pe traseul de casă, Motorpark România, a fost rândul lui Cristian Berindea (Motul eSports) și Dragoș Simion (Willi Motorsport) să-și depună candidaturile la titlul sezonului al șaselea.

Cristian Berindea, un antidot la polemanul Victor Nicolae

În calificări, Victor Nicolae a fost unicul pilot ce a reușit să coboare sub pragul de 95 de secunde pe turul de 4,129 kilometri, trecându-și în cont pole position-ul pentru a doua etapă la rând. Pe grilă, acesta a fost urmat de Victor Taraș (Transilana Racing), Berindea și Simion, iar ocupantul poziției secunde s-a lansat mai bine la stingerea semafoarelor și a venit în paralel cu Nicolae în primul viraj. Următoarea perioadă de frânare a adus contactul dintre cei doi, Taraș fiind trimis în decor și constrâns la o cursă de recuperare.

Racing League Romania

De acest moment fierbinte a profitat Berindea, care s-a instalat la conducere și a rezistat apoi tuturor atacurilor lui Nicolae. Ritmul celor doi fiind similar, nu s-a ivit vreo oportunitate clară și tentativa lui Nicolae de a depăși în ultimul tur a dus la contact. Campionul en-titre a redresat modelul M3 GT2, fiind așteptat de către oponentul său și astfel a bifat primul succes stagional. Podiumul a fost completat de Andrei Bechir, după ce Dragoș Simion a fost constrâns la abandon tehnic pe când rula solitar pe poziția a treia. Bogdan Moldovan (RacingSim), Lukas Hellmann (Transilana Racing) și Cristian Moisescu (APR Competition) s-au clasat în Top 6.

Premieră absolută: victorie de pe ultimul loc al grilei pentru Simion

Andrei Morțilă (RacingSim) s-a lansat din pole pe grila inversată și încă de pe primii metri s-au pus bazele unei curse memorabile, în care cei mai rapizi piloți erau dornici să progreseze cât mai repede prin pluton. Manevre precipitate au dus la contacte repetate între protagoniști, mai toți urmăritorii liderului fiind surpinși dincolo de limitele circuitului în diverse momente. O neînțelegere între coechipierii Bechir și Berindea a fost urmată de contactul dintre Hellmann și Radu Dumitrescu (Smart Driving), de aceste incidente profitând cei ce greșiseră în debutul manșei, precum Alex Cascatău (APR Competition) sau Taraș.

Dragoș Simion a reintrat pe serverul RLR pentru manșa secundă și a plecat de pe ultima poziție, reușind apoi un start curat grație experienței dobândite în viața reală pe Motorpark România. La finele primului tur ajunsese deja pe poziția a zecea, apoi a prins grupul fruntaș și a profitat de tot ceea ce se întâmpla în jurul său. Morțilă a condus cursa până în ultimul tur, respingând orice atac, până când a venit din spate Simion și l-a depășit pe exterior în primul viraj. Alex Cascatău a încheiat pe poziția a treia a podiumului, după ce l-a devansat pe Robert Prepeliță (Adservio Racing Team). Multă vreme s-a aflat pe poziția secundă Mihai Rusu, însă o frânare ratată de acesta l-a retrogradat până pe poziția a opta.

Astfel, continuă seria noilor învingători în etapele din sezonul actual: prima victorie a lui Simion din Racing League Romania powered by BMW n-o vor uita prea curând nici autorul, nici adversarii săi.

Clasament piloți

  1. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 67p
  2. Victor Taraș (Transilana Racing) 58p
  3. Cristian Berindea (Motul eSports) 53p
  4. Dragoș Simion (Willi Motorsport) 47p
  5. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 43p
  6. Andrei Bechir (Motul eSports) 38p
  7. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 32p
  8. Bogdan Moldovan (RacingSim) 31p
  9. Alex Cascatău (APR Competition) 30p
  10. Cristian Moisescu (APR Competition) 28p

Clasament echipe

  1. Transilana Racing 101p
  2. Smart Driving Team 99p
  3. Motul eSports 91p
  4. APR Competition 58p
  5. RacingSim 57p

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

Calendar

6 iulie

Circuit Park Zandvoort

13 iulie

Motorpark România

27 iulie

Oschersleben

3 august

Road America

17 august

Laguna Seca

24 august

Virginia International Raceway (anduranță)

7 septembrie

Canadian Tire Motorsport Park

21 septembrie

Bathurst (anduranță)

5 octombrie

Watkins Glen

25 octombrie

Imola – Bucharest Gaming Week

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.