Racing League Romania powered by BMW – Etapa 2 / Sezonul 6

După ce a abandonat într-o primă manșă de pe Motorpark România câștigată de campionul en-titre Cristian Berindea, Dragoș Simion și-a devansat absolut toți adversarii în drum către un triumf de poveste.

Racing League Romania powered by BMW a revenit cu un scenariu familiar: după patru curse disputate, campionatul a oferit tot atâția învingători ce reprezintă echipe diferite. În urma succeselor de la Zandvoort înregistrate de Victor Nicolae (Smart Driving Team) și Lukas Hellmann (Transilana Racing), pe traseul de casă, Motorpark România, a fost rândul lui Cristian Berindea (Motul eSports) și Dragoș Simion (Willi Motorsport) să-și depună candidaturile la titlul sezonului al șaselea.

Cristian Berindea, un antidot la polemanul Victor Nicolae

În calificări, Victor Nicolae a fost unicul pilot ce a reușit să coboare sub pragul de 95 de secunde pe turul de 4,129 kilometri, trecându-și în cont pole position-ul pentru a doua etapă la rând. Pe grilă, acesta a fost urmat de Victor Taraș (Transilana Racing), Berindea și Simion, iar ocupantul poziției secunde s-a lansat mai bine la stingerea semafoarelor și a venit în paralel cu Nicolae în primul viraj. Următoarea perioadă de frânare a adus contactul dintre cei doi, Taraș fiind trimis în decor și constrâns la o cursă de recuperare.

Racing League Romania

De acest moment fierbinte a profitat Berindea, care s-a instalat la conducere și a rezistat apoi tuturor atacurilor lui Nicolae. Ritmul celor doi fiind similar, nu s-a ivit vreo oportunitate clară și tentativa lui Nicolae de a depăși în ultimul tur a dus la contact. Campionul en-titre a redresat modelul M3 GT2, fiind așteptat de către oponentul său și astfel a bifat primul succes stagional. Podiumul a fost completat de Andrei Bechir, după ce Dragoș Simion a fost constrâns la abandon tehnic pe când rula solitar pe poziția a treia. Bogdan Moldovan (RacingSim), Lukas Hellmann (Transilana Racing) și Cristian Moisescu (APR Competition) s-au clasat în Top 6.

Premieră absolută: victorie de pe ultimul loc al grilei pentru Simion

Andrei Morțilă (RacingSim) s-a lansat din pole pe grila inversată și încă de pe primii metri s-au pus bazele unei curse memorabile, în care cei mai rapizi piloți erau dornici să progreseze cât mai repede prin pluton. Manevre precipitate au dus la contacte repetate între protagoniști, mai toți urmăritorii liderului fiind surpinși dincolo de limitele circuitului în diverse momente. O neînțelegere între coechipierii Bechir și Berindea a fost urmată de contactul dintre Hellmann și Radu Dumitrescu (Smart Driving), de aceste incidente profitând cei ce greșiseră în debutul manșei, precum Alex Cascatău (APR Competition) sau Taraș.

Dragoș Simion a reintrat pe serverul RLR pentru manșa secundă și a plecat de pe ultima poziție, reușind apoi un start curat grație experienței dobândite în viața reală pe Motorpark România. La finele primului tur ajunsese deja pe poziția a zecea, apoi a prins grupul fruntaș și a profitat de tot ceea ce se întâmpla în jurul său. Morțilă a condus cursa până în ultimul tur, respingând orice atac, până când a venit din spate Simion și l-a depășit pe exterior în primul viraj. Alex Cascatău a încheiat pe poziția a treia a podiumului, după ce l-a devansat pe Robert Prepeliță (Adservio Racing Team). Multă vreme s-a aflat pe poziția secundă Mihai Rusu, însă o frânare ratată de acesta l-a retrogradat până pe poziția a opta.

Astfel, continuă seria noilor învingători în etapele din sezonul actual: prima victorie a lui Simion din Racing League Romania powered by BMW n-o vor uita prea curând nici autorul, nici adversarii săi.

Clasament piloți

  1. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 67p
  2. Victor Taraș (Transilana Racing) 58p
  3. Cristian Berindea (Motul eSports) 53p
  4. Dragoș Simion (Willi Motorsport) 47p
  5. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 43p
  6. Andrei Bechir (Motul eSports) 38p
  7. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 32p
  8. Bogdan Moldovan (RacingSim) 31p
  9. Alex Cascatău (APR Competition) 30p
  10. Cristian Moisescu (APR Competition) 28p

Clasament echipe

  1. Transilana Racing 101p
  2. Smart Driving Team 99p
  3. Motul eSports 91p
  4. APR Competition 58p
  5. RacingSim 57p

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

Calendar

6 iulie

Circuit Park Zandvoort

13 iulie

Motorpark România

27 iulie

Oschersleben

3 august

Road America

17 august

Laguna Seca

24 august

Virginia International Raceway (anduranță)

7 septembrie

Canadian Tire Motorsport Park

21 septembrie

Bathurst (anduranță)

5 octombrie

Watkins Glen

25 octombrie

Imola – Bucharest Gaming Week

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.