Racing League Romania powered by BMW: Ultima reprezentație în mediul Assetto Corsa – BMW M1 Procar Revival la Bucharest Gaming Week

M1 Procar Racing League Romania Bucharest Gaming Week
Colectivul Racing League Romania vine pe scena celei de-a patra ediții a Bucharest Gaming Week cu un scenariu alternativ, legendarul M1 Procar fiind una dintre variantele luate în considerare la momentul alegerii mașinii pentru sezonul al șaselea.

La finele unui an cu profunde transformări pe scena de sim racing din România, reprezentanții celor două ligi de top din RLR se reunesc pentru o ultimă seară de acțiune intensă în Assetto Corsa la comenzile variantei de curse a primului supercar produs de BMW: M1 Procar. Pe de o parte, aceasta este o sărbătoare a nivelului atins în 2020, însă protagoniștii se vor duela în clasamentul ce desemnează Pilotul Anului, iar fanii vor avea ocazia de a câștiga premii din partea partenerilor RLR în cadrul transmisiunii găzduite de Alexandru Șiclovan și Mihai Fira.

Aceștia încheie un sezon în care au comentat pentru pasionații din România programele de uzină ale BMW din DTM și IMSA, precum și operațiunile de succes de customer racing din Intercontinental GT Challenge și Nurburgring 24h. Acum privesc cu emoție puntea peste timp ce se va construi la finele săptămânii. ”Nu voi putea uita vreodată ocazia de a fi pasagerul lui Harald Grohs într-un M1 Procar pe circuitul Hockenheim, dar nici întâlnirea cu Jochen Neerpasch pe linia boxelor de la Norisring, cu o conversație întreruptă periodic de vuietul celor 6 cilindri ai modelelor M1 de pe circuit. Acesta este micul nostru omagiu din RLR către un proiect care a transformat imposibilul într-o realitate. După mai bine de 40 de ani, este atât de viu în memoria fanilor, iar în sim racing aceste mașini vor rămâne nu doar eterne, ci și accesibile, un cuvânt pe care cu greu l-ai putea asocia altfel cu un M1 Procar, nu-i așa?” mărturisește Șiclovan.

M1 Procar Norisring Revival

Evoluția spectaculoasă a comunității de gaming din România

După trei ediții anuale ale Bucharest Gaming Week și trei maratoane de gaming care au atras audiențe comparabile cu cele mai mari festivaluri autohtone de muzică, domeniul a prins rădăcini ferme în România și crește într-un ritm accelerat. Racing League Romania powered by BMW a aderat la aceste inițiative prin prisma rolului de pionierat la nivel conceptual și de organizare a scenei autohtone de sim racing. Modelul RLR a fost ulterior adoptat și de alte comunități emergente, scopul declarat fiind de a reuni sub umbrela Simrace.ro toate inițiativele de profil, pe toate platformele de simulare ce și-au dovedit popularitatea în România – DIRT Rally (Romanian Rally League), F1 by Codemasters, Gran Turismo, RaceRoom și iRacing.

Assetto Corsa a reprezentat opțiunea cea mai populară în 2020, cu peste 400 de înscriși în cele două campanii ale RLR și în sezonul inaugural al Campionatului Național Digital de Circuit ce au totalizat peste 60 de ore de transmisiuni. RLR este primul campionat de sim racing ce a beneficiat de expunere TV, iar evoluția constantă și aprecierea comunității au reprezentat argumentele nominalizării la categoria Cel mai bun stream în cadrul Gaming Video Awards 2020.

M1 Procar Racing League Romania Bucharest Gaming Week

Racing League Romania, încotro?

Precum în Formula 1, ”dacă nu progresezi, ești lăsat în urmă”, astfel încât reprezentația din cadrul Bucharest Gaming Week 2020 va fi ultima în mediul Assetto Corsa. În istoria de mai bine de un deceniu a RLR, aceasta a fost cea de-a doua platformă după Live For Speed, iar dorința de a fi mereu deschizători de drumuri și exploratori ai celor mai avansate tehnologii face ca la final de 2020 să fie anunțată trecerea la cea de-a treia eră a Racing League Romania powered by BMW.

O nouă experiență ca gameplay, grafică și relevanță pentru tranziția de la virtual la pilotajul pe circuite reale este minuțios pregătită de către organizatori. Dacă există încă destul interes pentru o serie legacy în Assetto Corsa, acest lucru s-ar putea concretiza în plan secund. Campionatul s-a încheiat cu Victor Taraș, Mihai Șuțeanu și Andrei Bechir pe primele trei poziții, aceștia urmând să participe la un shootout organizat de Smart Driving pe circuitul Motorpark România pentru a desemna câștigătorul unei participări cu modelul BMW 228i la prima etapă ROTAC din 2021.

Take me back to 1979 – un playlist RLR dedicat erei BMW M1 Procar

Totodată, această ultimă seară de curse a anului contează în clasamentul cumulat al evenimentelor sancționate din 2020. BMW M1 Procar este ultima frontieră ce trebuie depășită pentru Pilotul Anului, o bătălie în care se va puncta masiv duminică, 22 noiembrie, începând de la ora 20:00.

M1 Procar Racing League Romania Bucharest Gaming Week

Pilotul anului 2020

  1. Andrei Bechir (Motul eSports) 535p
  2. Cristian Berindea (Motul eSports) 469p
  3. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 438p
  4. Victor Taraș (Transilana Racing) 427p
  5. Alex Cascatău (APR Competition) 336p
  6. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 324p
  7. Bogdan Moldovan (RacingSim) 317p
  8. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 264p
  9. Cristian Moisescu (APR Competition) 255p
  10. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 251p
  11. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 212p

M1 Procar Racing League Romania Bucharest Gaming Week

Despre BMW M1 Procar

Fondatorul diviziei BMW Motorsport, Jochen Neerpasch, a găsit o cale temerară de a răspunde la întrebarea ce există dintotdeauna în motorsport – cine ar fi cel mai rapid pilot dacă toți ar dispune de același material tehnic? Piloți de top din Formula 1, dar și din campionatul mondial de mașini sport sau din seria europeană de turisme și-au dat întâlnire timp de două sezoane pe traseele de Grand Prix din Europa. Cei mai rapizi cinci piloți din sesiunea de antrenamente de vineri a Formulei 1 primeau invitații pe grila Procar Series și ambele sezoane s-au încheiat cu campioni binecunoscuți: Niki Lauda (1979) și Nelson Piquet (1980).

Mașina de curse a ieșit din normele Grupei 4, Paul Rosche dezvoltând motorul M88/1 (470CP@9000rpm). Viteza maximă era de 311 km/h, iar prețul unui exemplar ajungea la 60.000$, ceea ce ar echivala cu aproximativ 215.000$ astăzi. Desigur, prețul acestora la licitații ajunge mult mai sus: au fost construite 399 de modele M1 de stradă (licitații încheiate recent între 368.000 și 577.000$) și 54 pentru curse (ce pot ajunge și la 800.000$). Ocazional, acestea sunt reunite la evenimente Procar Revival, cel mai recent având loc în 2019 la etapa DTM de la Norisring.

M1 Procar Norisring Revival

Două sezoane în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și curse variate în perioada dintre campanii (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race). Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.