Racing League Romania powered by BMW – Etapa 10 / Sezonul 6

Racing League Romania Imola
Victorie pentru Alex Cascatău, titlurile sezonului acontate de Victor Taraș și Walk Racing

Victor Taraș a rezistat șarjei ofensive a lui Mihai Șuțeanu în finala de la Imola, un avans de doar trei puncte asigurându-i titlul de campion al sezonului al șaselea din Racing League Romania powered by BMW. În pofida absenței din primele două etape ale Ligii PRO, Walk Racing s-a impus în clasamentul echipelor încă din campania de debut a acestei grupări.

Cea de-a doua campanie a Racing League Romania în 2020 a ajuns la final cu o luptă pasionantă pe Autodromo Enzo e Dino Ferrari, traseul italan de Grand Prix fiind gazda unei runde decisive în care patru piloți și trei echipe au vizat titlurile de campioni. Emanuel Gaczella și Andrei Bechir au ieșit din calcule la finele primei manșe, însă Mihai Șuțeanu a dat totul pentru a-i lua puncte lui Victor Taraș în ambele curse. Nu a fost însă suficient, Taraș păstrând un mic avans, în pofida unei penalizări post-cursă. Astfel, tânărul brașovean intră în galeria campionilor RLR, alături de Victor Nicolae, Alex Cascatău și Cristian Berindea.

Racing League Romania Imola

Victoria lui Șuțeanu l-a ținut în cărți

Mihai Șuțeanu a început seara cu un timp de 1:43.458 ce i-a adus cel mai detașat pole position al sezonului și trei puncte adiționale. Victor Taraș a venit însă în prima linie, iar Emanuel Gaczella a încheiat al treilea sesiunea de calificări, la trei sferturi de secundă de poleman. Andrei Bechir nu a reușit decât al șaptelea timp, la mai bine de o secundă de reperul lui Șuțeanu, împărțind linia a patra a grilei cu coechipierul Cristian Berindea.

Ordinea primilor trei nu s-a schimbat de-a lungul primei manșe de 30 de minute, în timp ce Bechir a urcat imediat după start până pe 4, dar a pierdut pozițiile ulterior și tot pe 7 a ajuns la sosire. În frunte, Șuțeanu a pus un avans de două secunde față de Taraș în prima jumătate a cursei, însă adversarul său a presat spre final și s-a apropiat. Nu a reușit să și depășească, dar s-a consolat cu punctul suplimentar aferent celui mai rapid tur, astfel păstrând un avans de 12 puncte înaintea ultimului start al sezonului. Gaczella și Bechir au fost scoși din lupta pentru titlul piloților, însă contau până la final în disputa echipelor.

Racing League Romania Imola

Prima victorie din 2020 pentru Alex Cascatău

Pe grila inversată, din prima linie se lansau Alex Cascatău și Cezar Toader. Cei doi aveau să aibă scenarii de cursă complet diferite. Campionul din Supercar Challenge a condus cursa cap-coadă, reușind să acceadă la timpi cu aproape o secundă mai buni față de cei din prima manșă. În urma lui Cascatău, Bechir a progresat până pe locul secund, dar nu a putut reduce semnificativ ecartul, fiind mai degrabă ocupat cu defensiva în fața unui grup ce conținea mulți piloți cu ritm similar.

Victor Nicolae a efectuat depășirile cruciale și a ajuns până pe poziția a doua, apoi s-a apropiat de Cascatău și a încercat un atac la ultima trecere prin Tamburello. Campionul sezonului al treilea al RLR s-a apărat și a învins pentru prima oară la bordul unui BMW, în timp ce Nicolae a rămas să împartă recordul de victorii din actualul sezon (4) cu Gaczella și Șuțeanu. Acesta din urmă a făcut tot ce ținea de el, devansându-l pe Taraș în ambele manșe de la Imola. Mai mult, Taraș a stat cu emoții până a doua zi, când comisia a decis sancțiunea pentru un contact cu Bechir. 20 de secunde l-au privat de câteva poziții, însă tot a fost suficient pentru a rămâne lider.

Racing League Romania Imola

Victor Taraș și revoluția noului val din sim racing

 Cristian Berindea a debutat în Racing League Romania în sezonul al patrulea și a obținut titlul la prima tentativă. Ulterior, a rămas reperul absolut de viteză în campania de primăvară cu BMW M3 E30, însă trecerea la noua mașină pentru actuala stagiune a deschis pur și simplu disputa pentru podium către un număr mare de piloți. Victor Taraș a fost aproape de mai multe victorii, însă mereu s-a interpus un adversar și astfel câștigă titlul după un parcurs similar cu ceea ce vedem la Joan Mir în MotoGP.

Debutul în acest sezon însemna o trecere de cel puțin două etape prin Liga Semi Pro, ceea ce i-a făcut pe Șuțeanu și Gaczella să ajungă să se lupte pentru supremație abia de la Oschersleben. Cei doi au făcut destul pentru a aduce titlul echipelor în premieră pentru Walk Raicng, reușind o medie de puncte per etapă superioară campionului. Contabilizarea incidentelor printr-un sistem centralizat de rating i-a scos din ecuație pe Victor Nicolae (prim lider al sezonului), Radu Dumitrescu și Bogdan Moldovan, în timp ce alții pur și simplu au admis că sunt tot mai mulți sim raceri dedicați, ce ajung pe merit să devanseze vechea gardă.

Niciun fost campion al seriei nu a încheiat așadar în primii 6 la general, acolo unde Andrei Bechir se putea considera veteran la finele celui de-al treilea său sezon, față de toți ceilalți care au la activ doar cursele RLR din 2020. Totodată, acest sezon a rescris un record de învingători diferiți, Cascatău fiind al optulea sim racer care reușește să-și treacă în cont o manșă.

Racing League Romania Imola

Marea oportunitate a pilotajului pe circuit

Ultima etapă de campionat nu înseamnă că Racing League Romania powered by BMW intră în vacanță. Luna noiembrie aduce mai întâi verdictul juriului în cadrul Gaming Video Awards, unde RLR este nominalizată la categoria ”cel mai bun stream” (locul al doilea din 33 de propuneri la faza votului publicului), apoi un eveniment demonstrativ în programul Bucharest Gaming Week 2020.

Totodată, contextul sanitar este determinant pentru a stabili momentul propice pentru gala de premiere a Racing League Romania, dar și pentru desfășurarea unui shootout între primii trei clasați (Victor Taraș, Mihai Șuțeanu și Andrei Bechir) pe Motorpark România la bordul modelelor BMW 228i. Tranziția de la virtual la real este dovedită pe plan mondial prin prestațiile unor piloți precum Norbert Michelisz (campion mondial FIA WTCR) sau James Baldwin (învingător în British GT), iar parteneriatele RLR cu Smart Driving și Motorpark România se axează tocmai pe descoperirea de noi piloți cu deprinderi transferabile din sim racing, câștigătorul acestei probe având o participare subvenționată la prima etapă a seriei de time attack ROTAC 2021.

Clasament piloți

  1. Victor Taraș (Transilana Racing) 251p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 248p
  3. Andrei Bechir (Motul eSports) 226p
  4. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 212p
  5. Bogdan Moldovan (RacingSim) 197p
  6. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 196p
  7. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 191p
  8. Cristian Berindea (Motul eSports) 161p
  9. Alex Cascatău (APR Competition) 136p
  10. Cezar Toader (Smart Driving Team) 110p

Clasament echipe

  1. Walk Racing 460p
  2. Transilana Racing 447p
  3. Motul eSports 419p
  4. Smart Driving Team 342p
  5. RacingSim 290p
  6. APR Competition 235p

Clasamente complete

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar această iterație a campionatului a reprezentat al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.