Ziua a început în casa noului partener al echipei, Moto E Motion, unul dintre cei mai ambițioși jucători de pe piața vânzării de echipamente moto (și merchandise pentru fani!) din țară. Încă de la ora 10 s-au dat primele răspunsuri la întrebările insistente ale urmăritorilor fenomenului:
- Ce număr va purta în acest sezon modelul Suzuki al lui Vlad Neaga? Numărul 1, al campionului, după titlurile cucerite în 2020 în MotoRC (categoria Stock 1000) și campionatele naționale de viteză (categoria Superbike) și supermoto (categoria S Open);
- Cine este al doilea pilot al echipei VN Motorsport la categoria Stock 1000? Adrian ”Sinner” Rus (Yamaha), vicecampion național în stagiunea precedentă și cel mai important creator de conținut dedicat exclusiv motociclismului de circuit din țară, care vine cu susținerea tehnică a atelierului DAF Corse;
- Ce culori va etala echipa în 2021? Vlad și Adrian s-au întâlnit undeva la mijloc între design-ul alb/negru al campionului și tematica recurentă roșie a vicecampionului. Rezultatul final te duce imediat cu gândul la modelele Ducati de uzină din mondialul de Superbike, sau la cel pilotat de Shane Byrne în BSB.
Team managerul Horea Neaga a trasat direcțiile pentru 2021 în cuvinte puține și clare pentru ”trupele” sale: VN Motorsport nu se va mulțumi cu nimic altceva decât cu victorii și titluri de fiecare dată când se înscrie într-o competiție. Vlad i-a oglindit mesajul: ”Dacă anul trecut mi-a scăpat printre degete o victorie în MotoRC pentru a avea punctajul maxim, înseamnă că-mi pot propune asta ca obiectiv în acest sezon – să câștig 6 din 6.”
Cei doi veneau după sesiuni intense de antrenamente fizice, atât la sală, cât și pe traseele de motocross. Neaga și Rus sunt convinși că iarna aceasta s-au făcut progrese pe toate planurile, pentru a putea respinge ofensiva concurenței.
Titlul la echipe în MotoRC by Rompetrol va fi deosebit de disputat, dacă este să privim perechea aliniată de Racing Academy – George Cațan a fost cel mai apropiat adversar al lui Neaga de câte ori a fost pe grilă în 2020, iar Cătălin Cazacu rămâne un reper cert, atât în calificări, cât și prin prisma științei cursei. Team BMR îl va avea drept vârf de lance pe vicecampionul MotoRC Bogdan Buleandră, IQ Motorsport mizează pe Ionuț Mistode care rămâne un model de pregătire pentru orice atlet din paddock, iar MTS îl readuce în arenă pe fostul campion al seriei, Bogdan Vrăjitoru.
Ajunși la Transilvania Motor Ring alături de VN Motorsport, razele soarelui îndemnau la optimism într-o primă zi în care motoarele puteau fi turate, după ce s-au anulat rând pe rând deplasările pentru teste în afara țării. Neaga și Rus au avut circuitul la dispoziție și au zburdat în voie în noile culori, dând de pâmânt cu toate preconcepțiile despre acest traseu, venite prin ”telefonul fără fir”.
Da, sunt încă probleme, însă managerul Thomas Moldovan ne asigură că există și garanții referitoare la finanțarea necesară pentru a omologa circuitul la norme pretinse de autoritățile mondiale, FIA și FIM. Precum au evidențiat ambii piloți, cele două trasee de mare viteză din România sunt complementare, iar a concura pe amândouă îi va face pe piloți mai pregătiți să atace orice tip de viraj ce poate fi întâlnit în Europa.
Pentru prietenii din București, VN Motorsport și partenerii pun la cale un moment special de prezentare înaintea începerii sezonului, la care vor lua parte și tinerii componenți înscriși la categoriile Stock 600 și Stock 300. Prima etapă din MotoRC 2021 va avea loc pe 23-25 aprilie și va putea fi urmărită în direct pe Look Sport 3.
Foto: Ovidiu Sebezan, Mihai Fira, Alexandru Șiclovan