Două mii de motive pentru a cuceri toate titlurile puse în joc – VN Motorsport atacă noul sezon cu Vlad Neaga și Adrian Rus

Nu doar în Formula 1 și MotoGP suntem în perioada lansărilor, ci și pe plan intern. VN Motorsport a ales să-și prezinte noile culori și un line-up puternic la Târgu Mureș, într-o zi plină ce a amintit de vremurile în care nu totul se desfășura online, ci imediat după prezentare se efectua un prim shakedown pe circuit.

Ziua a început în casa noului partener al echipei, Moto E Motion, unul dintre cei mai ambițioși jucători de pe piața vânzării de echipamente moto (și merchandise pentru fani!) din țară. Încă de la ora 10 s-au dat primele răspunsuri la întrebările insistente ale urmăritorilor fenomenului:

  • Ce număr va purta în acest sezon modelul Suzuki al lui Vlad Neaga? Numărul 1, al campionului, după titlurile cucerite în 2020 în MotoRC (categoria Stock 1000) și campionatele naționale de viteză (categoria Superbike) și supermoto (categoria S Open);
  • Cine este al doilea pilot al echipei VN Motorsport la categoria Stock 1000? Adrian ”Sinner” Rus (Yamaha), vicecampion național în stagiunea precedentă și cel mai important creator de conținut dedicat exclusiv motociclismului de circuit din țară, care vine cu susținerea tehnică a atelierului DAF Corse;
  • Ce culori va etala echipa în 2021? Vlad și Adrian s-au întâlnit undeva la mijloc între design-ul alb/negru al campionului și tematica recurentă roșie a vicecampionului. Rezultatul final te duce imediat cu gândul la modelele Ducati de uzină din mondialul de Superbike, sau la cel pilotat de Shane Byrne în BSB.

Lansare VN Motorsport 2021

Team managerul Horea Neaga a trasat direcțiile pentru 2021 în cuvinte puține și clare pentru ”trupele” sale: VN Motorsport nu se va mulțumi cu nimic altceva decât cu victorii și titluri de fiecare dată când se înscrie într-o competiție. Vlad i-a oglindit mesajul: ”Dacă anul trecut mi-a scăpat printre degete o victorie în MotoRC pentru a avea punctajul maxim, înseamnă că-mi pot propune asta ca obiectiv în acest sezon – să câștig 6 din 6.”

Cei doi veneau după sesiuni intense de antrenamente fizice, atât la sală, cât și pe traseele de motocross. Neaga și Rus sunt convinși că iarna aceasta s-au făcut progrese pe toate planurile, pentru a putea respinge ofensiva concurenței.

Lansare VN Motorsport 2021

Titlul la echipe în MotoRC by Rompetrol va fi deosebit de disputat, dacă este să privim perechea aliniată de Racing Academy – George Cațan a fost cel mai apropiat adversar al lui Neaga de câte ori a fost pe grilă în 2020, iar Cătălin Cazacu rămâne un reper cert, atât în calificări, cât și prin prisma științei cursei. Team BMR îl va avea drept vârf de lance pe vicecampionul MotoRC Bogdan Buleandră, IQ Motorsport mizează pe Ionuț Mistode care rămâne un model de pregătire pentru orice atlet din paddock, iar MTS îl readuce în arenă pe fostul campion al seriei, Bogdan Vrăjitoru.

Ajunși la Transilvania Motor Ring alături de VN Motorsport, razele soarelui îndemnau la optimism într-o primă zi în care motoarele puteau fi turate, după ce s-au anulat rând pe rând deplasările pentru teste în afara țării. Neaga și Rus au avut circuitul la dispoziție și au zburdat în voie în noile culori, dând de pâmânt cu toate preconcepțiile despre acest traseu, venite prin ”telefonul fără fir”.

Lansare VN Motorsport 2021

Da, sunt încă probleme, însă managerul Thomas Moldovan ne asigură că există și garanții referitoare la finanțarea necesară pentru a omologa circuitul la norme pretinse de autoritățile mondiale, FIA și FIM. Precum au evidențiat ambii piloți, cele două trasee de mare viteză din România sunt complementare, iar a concura pe amândouă îi va face pe piloți mai pregătiți să atace orice tip de viraj ce poate fi întâlnit în Europa.

Pentru prietenii din București, VN Motorsport și partenerii pun la cale un moment special de prezentare înaintea începerii sezonului, la care vor lua parte și tinerii componenți înscriși la categoriile Stock 600 și Stock 300. Prima etapă din MotoRC 2021 va avea loc pe 23-25 aprilie și va putea fi urmărită în direct pe Look Sport 3.

Foto: Ovidiu Sebezan, Mihai Fira, Alexandru Șiclovan

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.