BMW, partener în sezon 2020 competițional ROTAC

Primul campionat de Time Attack din România, ROTAC, a ajuns la sezonul cu numărul 6 și se bucură anul acesta de susținerea BMW Group România.

O serie de Safety Cars spectaculoase ale diviziei BMW M vor fi puse în serviciul siguranţei la fiecare etapă ROTAC, iar marca va oferi Trofeul Fairplay la finalul calendarului competițional 2020.

ROTAC a adus până acum la start peste 300 de concurenți unici din România, Moldova, Ucraina, Bulgaria, Slovenia, Franța si SUA. Fie că vorbim despre piloți amatori sau profesioniști, cu mașini sport sau automobile de concurs, ROTAC a setat standardele de profesionalism și siguranță în organizarea unei competiții auto pentru toți pasionații de motorsport aflați în căutarea unei noi provocări.

BMW aduce pe circuit cele mai noi modele din familia BMW M pentru a impune ritmul pe circuit şi construieşte pe o tradiţie internaţională foarte bogată a mărcii de modele safety car. Doi din protagoniştii principali ai acestui sezon vor fi unele din cele mai noi modele din familia BMW M – BMW Seria 2 M235i Gran Coupe şi BMW Seria 3 M340i Sedan.

Trofeul Fairplay powered by BMW

Începând cu acest an, ROTAC și BMW România introduc Trofeul Fairplay, care va premia pilotul ce își va demonstra din plin calitățile de gentleman driver de-a lungul sezonului, iar aprecierea o vor face chiar concurenții din competiție. Trofeul este susținut de BMW România, care va oferi atât cupa, cât și un premiu constând într-un ceas BMW Motorsport.

ROTAC BMW Safety Car

“La ROTAC, fairplay-ul reprezintă un element esențial pentru atingerea performanței. Competitorii adevărați, deși au o dorință intensă de a câștiga, nu o fac cu orice mijloc, iar cei ce câștigă trișând sau prin mijloace mai puțin onorabile dobândesc un simplu trofeu, nu o adevărată victorie.

Corectitudinea, cinstea, curtoazia și sportivitatea sunt valori pe care ROTAC a fost clădit și tocmai de aceea considerăm că piloții care le manifestă în mod constant merită să fie recunoscuți corespunzător. Mulțumim BMW România pentru susținere și împărtășirea acelorași valori”, declară Alex Roșiu și Octavian Drăgan, co-fondatori ROTAC.

“BMW înseamnă cu adevărat plăcerea de a conduce, nu este doar un slogan. Construim automobile dedicate experienţei de condus, cu performanţe excepţionale. Dar vrem ca această experienţă de condus să fie savurată în siguranţă şi responsabil, iar ROTAC este un exemplu excelent despre cum se poate face acest lucru.

Pentru noi ROTAC este nu doar o competiţie, ci şi o comunitate. Trofeul Fairplay by BMW pe care l-am pregătit împreună vrea să promoveze responsabilitatea şi respectul faţă de cei din jur, indiferent că vorbim de şosele sau circuit”, declară Alex Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.

Următoarele două etape ROTAC vor avea loc în 22 august și 26 septembrie, dorința organizatorilor fiind de a desfășura cel puțin una dintre curse la Transilvania Motor Ring, în măsura în care defecțiunile apărute la infrastructura circuitului vor fi remediate în timp util.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.