BMW, partener în sezon 2020 competițional ROTAC

Primul campionat de Time Attack din România, ROTAC, a ajuns la sezonul cu numărul 6 și se bucură anul acesta de susținerea BMW Group România.

O serie de Safety Cars spectaculoase ale diviziei BMW M vor fi puse în serviciul siguranţei la fiecare etapă ROTAC, iar marca va oferi Trofeul Fairplay la finalul calendarului competițional 2020.

ROTAC a adus până acum la start peste 300 de concurenți unici din România, Moldova, Ucraina, Bulgaria, Slovenia, Franța si SUA. Fie că vorbim despre piloți amatori sau profesioniști, cu mașini sport sau automobile de concurs, ROTAC a setat standardele de profesionalism și siguranță în organizarea unei competiții auto pentru toți pasionații de motorsport aflați în căutarea unei noi provocări.

BMW aduce pe circuit cele mai noi modele din familia BMW M pentru a impune ritmul pe circuit şi construieşte pe o tradiţie internaţională foarte bogată a mărcii de modele safety car. Doi din protagoniştii principali ai acestui sezon vor fi unele din cele mai noi modele din familia BMW M – BMW Seria 2 M235i Gran Coupe şi BMW Seria 3 M340i Sedan.

Trofeul Fairplay powered by BMW

Începând cu acest an, ROTAC și BMW România introduc Trofeul Fairplay, care va premia pilotul ce își va demonstra din plin calitățile de gentleman driver de-a lungul sezonului, iar aprecierea o vor face chiar concurenții din competiție. Trofeul este susținut de BMW România, care va oferi atât cupa, cât și un premiu constând într-un ceas BMW Motorsport.

ROTAC BMW Safety Car

“La ROTAC, fairplay-ul reprezintă un element esențial pentru atingerea performanței. Competitorii adevărați, deși au o dorință intensă de a câștiga, nu o fac cu orice mijloc, iar cei ce câștigă trișând sau prin mijloace mai puțin onorabile dobândesc un simplu trofeu, nu o adevărată victorie.

Corectitudinea, cinstea, curtoazia și sportivitatea sunt valori pe care ROTAC a fost clădit și tocmai de aceea considerăm că piloții care le manifestă în mod constant merită să fie recunoscuți corespunzător. Mulțumim BMW România pentru susținere și împărtășirea acelorași valori”, declară Alex Roșiu și Octavian Drăgan, co-fondatori ROTAC.

“BMW înseamnă cu adevărat plăcerea de a conduce, nu este doar un slogan. Construim automobile dedicate experienţei de condus, cu performanţe excepţionale. Dar vrem ca această experienţă de condus să fie savurată în siguranţă şi responsabil, iar ROTAC este un exemplu excelent despre cum se poate face acest lucru.

Pentru noi ROTAC este nu doar o competiţie, ci şi o comunitate. Trofeul Fairplay by BMW pe care l-am pregătit împreună vrea să promoveze responsabilitatea şi respectul faţă de cei din jur, indiferent că vorbim de şosele sau circuit”, declară Alex Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.

Următoarele două etape ROTAC vor avea loc în 22 august și 26 septembrie, dorința organizatorilor fiind de a desfășura cel puțin una dintre curse la Transilvania Motor Ring, în măsura în care defecțiunile apărute la infrastructura circuitului vor fi remediate în timp util.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.