BMW, partener în sezon 2020 competițional ROTAC

Primul campionat de Time Attack din România, ROTAC, a ajuns la sezonul cu numărul 6 și se bucură anul acesta de susținerea BMW Group România.

O serie de Safety Cars spectaculoase ale diviziei BMW M vor fi puse în serviciul siguranţei la fiecare etapă ROTAC, iar marca va oferi Trofeul Fairplay la finalul calendarului competițional 2020.

ROTAC a adus până acum la start peste 300 de concurenți unici din România, Moldova, Ucraina, Bulgaria, Slovenia, Franța si SUA. Fie că vorbim despre piloți amatori sau profesioniști, cu mașini sport sau automobile de concurs, ROTAC a setat standardele de profesionalism și siguranță în organizarea unei competiții auto pentru toți pasionații de motorsport aflați în căutarea unei noi provocări.

BMW aduce pe circuit cele mai noi modele din familia BMW M pentru a impune ritmul pe circuit şi construieşte pe o tradiţie internaţională foarte bogată a mărcii de modele safety car. Doi din protagoniştii principali ai acestui sezon vor fi unele din cele mai noi modele din familia BMW M – BMW Seria 2 M235i Gran Coupe şi BMW Seria 3 M340i Sedan.

Trofeul Fairplay powered by BMW

Începând cu acest an, ROTAC și BMW România introduc Trofeul Fairplay, care va premia pilotul ce își va demonstra din plin calitățile de gentleman driver de-a lungul sezonului, iar aprecierea o vor face chiar concurenții din competiție. Trofeul este susținut de BMW România, care va oferi atât cupa, cât și un premiu constând într-un ceas BMW Motorsport.

ROTAC BMW Safety Car

“La ROTAC, fairplay-ul reprezintă un element esențial pentru atingerea performanței. Competitorii adevărați, deși au o dorință intensă de a câștiga, nu o fac cu orice mijloc, iar cei ce câștigă trișând sau prin mijloace mai puțin onorabile dobândesc un simplu trofeu, nu o adevărată victorie.

Corectitudinea, cinstea, curtoazia și sportivitatea sunt valori pe care ROTAC a fost clădit și tocmai de aceea considerăm că piloții care le manifestă în mod constant merită să fie recunoscuți corespunzător. Mulțumim BMW România pentru susținere și împărtășirea acelorași valori”, declară Alex Roșiu și Octavian Drăgan, co-fondatori ROTAC.

“BMW înseamnă cu adevărat plăcerea de a conduce, nu este doar un slogan. Construim automobile dedicate experienţei de condus, cu performanţe excepţionale. Dar vrem ca această experienţă de condus să fie savurată în siguranţă şi responsabil, iar ROTAC este un exemplu excelent despre cum se poate face acest lucru.

Pentru noi ROTAC este nu doar o competiţie, ci şi o comunitate. Trofeul Fairplay by BMW pe care l-am pregătit împreună vrea să promoveze responsabilitatea şi respectul faţă de cei din jur, indiferent că vorbim de şosele sau circuit”, declară Alex Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.

Următoarele două etape ROTAC vor avea loc în 22 august și 26 septembrie, dorința organizatorilor fiind de a desfășura cel puțin una dintre curse la Transilvania Motor Ring, în măsura în care defecțiunile apărute la infrastructura circuitului vor fi remediate în timp util.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.