BMW alături de Romanian Endurance Series şi Romanian Retro Racing în sezonul 2020

Romanian Endurance Series şi Romanian Retro Racing împart calendarul în acest sezon, alături de BMW pe circuitele din România.

BMW Group România este alături de cele două competiţii cu maşina oficială de Saftey Car, pregătind pentru fiecare etapă un automobil BMW M. În măsura în care condiţiile de distanţare socială o permit, vor fi organizate şi o serie de evenimente şi prezentări pentru un plus de spectacol oferit spectatorilor.

„Circuitele de motorsport erau un vis acum 10 ani în România. Acum avem deja primele campionate cu tradiţie de câţiva ani. Cel mai important – de la an la an observăm o evoluţie pozitivă importantă. Avem în faţă un drum lung în continuare şi ne bucurăm că putem să construim, pas cu pas, alături de partenerii noştri, o comunitate tot mai valoroasă a sporturilor cu motor pe circuit. Vrem să contribuim la spectacol cu modelele noastre în rol de Safety Car, BMW având o tradiţie foarte bogată în acest sens.

Cu noile circuite şi competiţii din România, BMW M are acum o scenă unde poate să îşi prezinte performanţele într-un cadru sigur. Vrem să arătăm că pasionaţii se pot bucura de viteză în siguranţă, într-un mediu controlat. Romanian Endurance Series şi Romanian Retro Racing atrag mulţi participanţi cu modele BMW şi sunt un bun exemplu în acest sens”, explică Alex Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.

 Primul Safety Car al noului sezon

Primul weekend competiţional a avut loc pe 20-21 iunie şi a atras un număr remarcabil de participanţi pe grila de start. Primul Safety Car al noului sezon a fost BMW M235i Gran Coupé – beneficiarul celui mai puternic motor de doi litri care a echipat un model BMW de serie, care oferă 306 CP şi un cuplu maxim de 450 NM disponibil între 1.750 şi 4.500 rpm.

BMW M235i Gran Coupe Safety Car

BMW M235i dispune, de asemenea, de o serie de soluţii sofisticate pentru a asigura un comportament dinamic de excepţie: sistemul ARB pentru controlul patinajului roţilor, un diferenţial faţă Torsen, sistemul Performance Control şi sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive pentru a regla distribuţia dinamică a cuplului. Modelul Safety Car s-a prezentat în culoarea Snapper Rocks Blue şi a primit dungile specifice BMW M în formula clasică.

 Primul weekend competițional pe circuitul MotorPark România.

Lupta la general a fost una intensă la fiecare dintre cele două curse, Romanian Endurance Series, deși de fiecare dată s-a încheiat cu victoria echipajului Willi Motorsport, aflat la volanul unei Ginetta G55, condusă fără greșeală de Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi.

Prima cursă a fost una liniară pentru cei doi piloți, care au trecut rapid la conducere și nu au mai cedat poziția până la final, însă cea de-a două manşă i-a pus într-o postură inedită din cauza unor probleme tehnice în timpul calificărilor, astfel că au fost nevoiți să plece de pe ultimul loc.

Pe locul al doilea în ambele curse a sosit Eduard Anton, la volanul modelului Cupra TCR. Pe locul al treilea la general și câștigător al clasei CN a sosit echipajul Blitzwolf 2, la volanul unui model Radical SR3 RS, cu echipajul Horia Moldovan și Roberto Niculae.

Într-o grilă bogată, cu 19 echipaje, au fost prezente şi patru modele BMW – dintre care două modele BMW M3 E36, un BMW M3 E46 şi un BMW 325 Cup E46.

Romanian Retro Racing a aliniat o grilă bogată, care a asigurat spectacol pe circuit. Cursele de regularitate s-au remarcat încă o dată printr-un număr mare de participanţi şi o gamă variată de modele – de la Trabant P601 până la Chevrolet Corvette C3 sau Porsche 944, dar şi multe familii care formează echipaje de pilot-copilot.

În final, pe prima poziţie s-a clasat Adrian Georgescu, cu Renault 5 Alpine Turbo, cu un podium completat de Mihai Dăscălescu, cu Dacia 1100, pe poziţia a doua şi de Ștefan Cobori, cu BMW 325i, pe poziţia a treia.

Competiţia de viteză pe circuit a adus aceleaşi podium în ambele curse, cu Cătălin Ghigea pilotând redutabilul DeTomaso Pantera, Camil Perian pe poziţia a doua cu Porsche 911 Carrera RS şi Gunther Graef la comenzile unuia din cele trei modele BMW 2002 înscrise în concurs.

 Despre Romanian Endurance Series 2020

Romanian Endurance Series (RES) este un campionat de viteză pe circuit, ce respectă prevederile Codului Internațional Sportiv și anexele sale, precum și Prescripțiile generale FIA pentru circuit.

Campionatul este fundamentat pe un regulament ce are o componentă sportivă și una tehnică, în conformitate cu Anexa J a FIA. RES este un campionat de curse cu o lungime începând cu o oră și oferă o platformă pentru amatori și profesioniști. O mare varietate de mașini potrivite acestor formate de cursă este acceptată în acest campionat: turisme, GT, prototipuri, silhouette.

Automobilele cu roţi descoperite (monoposturi) nu sunt acceptate. Piloții cu o mai mare experiență (conform punctelor definite pe licența de circuit) au obligația de a-i respecta și proteja pe circuit pe ceilalți concurenți. Procesul de licențiere este asigurat de Federaţia Română de Automobilism Sportiv.

Sunt acceptate licențele internaționale FIA de la categoria D în sus și licențele naționale din Uniunea Europeană. Piloţii care se înscriu și participa în RES trebuie să fi absolvit înainte o şcoală de pilotaj de circuit agreată de FRAS şi organizator RES. Piloţii care nu au împlinit vârsta de 18 ani nu pot participa la etapele RES desfăşurate pe circuite stradale decât dacă aceştia au o experienţă de minim un an în RES.

Piloţii care au o vârstă mai mică de 16 ani nu au dreptul să participe în primul sezon RES decât la clasa A1 sau maxim A2. La finalul sezonului, fiecare clasă își va desemna campionul, iar prima poziție în ierarhia generală va primi titlul de Campion Naţional de Anduranţă pentru anul în curs.

Romanian Retro Racing

Piloții se întrec în două competiţii – Regularitate pe Circuit și Viteză pe Circuit. Totodată, datorită numărului în creștere al echipajelor feminine participante, organizatorii au adăugat, începând cu acest an, podiumul „Women in Motorsport”, în cadrul căreia vor fi premiate, în ordinea clasamentului Open la Regularitate, primele trei echipaje cu componență feminină (complet feminin sau mixt). Toți sportivii vor fi premiați la finalul anului la Gala Campionilor FRAS.

O premieră foarte spectaculoasă a acestui sezon este startul pe grilă şi în competiţia de Regularitate pe Circuit – un start care a adunat în primele curse ale sezonului peste 40 de echipaje.

Partenerii sezonului 2020 sunt: BMW România, Foerch, Motul, Oldtimer Studio, Retromobil Club România și publicația RacingWheels.

 Calendar competiţional provizoriu

Etapa 1: 20-21 iunie, MotorPark România, Adâncata.

Etapa 2: 11 iulie, MotorPark România, Adâncata.

Etapa 3: 8 august, MotorPark România, Adâncata.

Etapa 4: 17 octombrie, MotorPark România, Adâncata.

Etapa organizată pe Transilvania Ring urmează a fi confirmată.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.