BMW şi Opera de Stat Unter den Linden a lansat invitaţia la ediţia 2020 a evenimentului „Opera de Stat pentru Toţi”

Cu această ocazie s-au sărbătorit nu numai 250 de ani de naşterea lui Ludwig van Beethoven, ci şi 450 de ani de activitate a Capelei de Stat din Berlin.

Prin respectarea măsurilor de protecţie pentru evenimente, ediţia din acest an a „Opera de Stat pentru Toţi” a oferit un număr redus de locuri, pentru un total de 2.000 de spectatori. Concertul în aer liber a fost un semnal important pentru revenirea culturii.

Suplimentar, a fost şi un semn de apreciere oferit tuturor celor care au oferit sprijin indispensabil prin activitatea lor în domenii importante pentru societate precum serviciile de sănătate publică, retail şi logistică. O parte dintre bilete a fost rezervată pentru cei care lucrează într-unul dintre aceste domenii. Toate biletele disponibile au fost rezervate în câteva minute. Datorită BMW Berlin, intrarea la concert a fost oferită gratuit din nou.

  • SOFA 2020
  • SOFA 2020
  • SOFA 2020
  • SOFA 2020

„Opera de Stat pentru Toţi” se desfăşoară sub patronajul primarului din Berlin, Michael Müller. Mai mult, reprezentanţi de rang înalt din lumea politică şi a afacerilor, precum şi virologul Prof. Dr Christian Drosten, actriţa Iris Berben şi scriitoarea Katja Eichinger au participat ca invitaţi speciali. Concertul din acest an a avut-o ca moderator pe prezentatoarea ZDFkultur, Lisa Ruhfus.

De la ora 20.00 şi cu ocazia aniversării a 250 de ani de la naşterea lui Ludwig van Beethoven, Capela de Stat din Berlin a interpretat două romanţe pentru vioară cu Anne-Sophie Mutter ca solistă, Uvertura „Egmont” şi Simfonia No. 9, „Odă Bucuriei”, cu Julia Kleiter, Waltraud Meier, Andreas Schager şi René Pape ca solişti, precum şi Corul Operei de Stat. Concertul a fost disponibil online prin live stream. Spectacolul va fi transmis de postul german ZDF, duminică 13 septembrie, de la ora 22.15.

„Ce sentiment minunat să evoluăm în Bebelplatz în faţa a 2.000 de oameni şi în cele din urmă să simţim din nou energia publicului! Pentru mine a fost foarte important că am făcut parte dintr-un concert în aer liber care în primul rând a fost dedicat tuturor celor ale căror eforturi au contribuit semnificativ la societatea noastră în ultimele luni”, a declarat Anne-Sophie Mutter.

Matthias Schulz, directorul Operei de Stat Unter den Linden: „Am revenit – şi în ce manieră! Pentru noi toţi, cei de la Opera de Stat Unter den Linden, a fost esenţial să marcăm revenirea unei muzici simfonice deosebite şi, mai mult, să prezentăm un spectacol care a include parte vocală şi Corul Operei de Stat.

Sunt profund recunoscător partenerilor noştri, BMW şi ZDF, împreună cu care am continuat să credem în iniţiativa noastră chiar şi atunci când ne-am confruntat cu cele mai dificile condiţii. La Opera de Stat Unter den Linden şi în tot Berlinul şi împrejurimile sale, simţeam nevoia unor simboluri extrem de emoţionante de solidaritate şi de experienţele comune ale evenimentelor culturale”.

„Opera de Stat Unter den Linden şi BMW au început această serie de concerte în aer liber, «Opera de Stat pentru Toţi», în centrul istoric al capitalei germane în 2007. De atunci, am putut găzdui peste o jumătate de milion de spectatori la acest eveniment măreţ din Bebelplatz. În mod vizibil, acum au fost mai puţin spectatori în faţa acestui decor impresionant, întrucât a fost permis accesul doar pentru 2.000 de persoane din cauza Covid-19.

Prin urmare, suntem şi mai încântaţi că am putut organiza concertul în această formulă. În aceste vremuri incerte, muzica este cea care ne reaminteşte cu vigoare de forţa de care este capabilă umanitatea. Sper că «Opera de Stat pentru Toţi», cu «Oda Bucuriei» a lui Beethoven, a fost un simbol plin de inspiraţie în aceste vremuri dificile.

A fost o onoare deosebită să întâmpinăm mulţi oameni care lucrează în sectoare cruciale pentru societate şi care au contribuit prin angajamentul lor social. Suntem recunoscători pentru angajamentul lor neobosit”, a declarat Sebastian Mackensen, vicepreşedinte executiv BMW Group pentru Germania.

În 2020, Capela de Stat din Berlin sărbătoreşte 450 de ani de activitate şi marchează această ocazie specială de-a lungul stagiunilor 2019/2020 şi 2020/2021. Cu o tradiţie ce datează din 1570, Capela de Stat din Berlin este una dintre cele mai vechi orchestre din lume. Daniel Barenboim a fost numit director muzical general al Capelei de Stat în 1992.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.