BMW Seria 4 şi robotul KUKA

Un proiect vizual spectaculos care continuă colaborarea dintre BMW şi studioul de artă şi tehnologie H3 în jurul robotului industrial KUKA cu un scurt metraj este prezentat în premieră astăzi, ora 20:12, pe mai multe posturi naţionale de televiziune.

Proiectul este completat de o şedinţă foto marca Ciprian Mihai, cu un outdoor special instalat în Bucureşti, pe Calea Dorobanţilor 172-178.

Un robot industrial KUKA KR210, care în trecut a fost folosit în fabrica BMW din Regensburg, a primit o nouă viaţă la studioul de artă şi tehnologie H3: de la instrument de producţie la proiect de artă. Transformarea a culminat cu spectacolul-instalaţie „Who Am I? A human-robot performance”, selectat la Festivalul Internaţional de Artă şi Tehnologie „Ars Electronica”, unde robotul KUKA a fost principalul protagonist într-un proiect alături de coregrafa Andrea Gavriliu şi actori ai Teatrului Odeon.

Debutul „Who Am I” a fost prezentat în cadrul proiectului multidisciplinar H3 Garden before detach() alături de o serie de concerte live şi a fost totodată scena prezentării în avanpremieră în România a unuia dintre cele mai sofisticate şi emoţionale modele ale mărcii, noul BMW Seria 4 Coupé.

Cei doi eroi, robotul KUKA şi BMW Seria 4 Coupé, aveau să se întâlnească la finalul proiectului pentru a fi protagoniştii unui proiect vizual unic: întâlnirea dintre un fost robot BMW şi cel mai nou model al mărcii. A fost o un experiment vizual semnat de regizorul Florina Titz într-un scurt metraj şi de fotograful Ciprian Mihai printr-o serie de imagini.

Proiectul va debuta într-o prezentare specială în această seară, de la ora 20:12, pe mai multe posturi naţionale:

ProTV – 20:12:27
Pro Cinema – 20:12:27
ProX – 20:12:27
Digi24 – 20:12:27
Eurosport 1 – 20:15:00
Eurosport 2 – 20:16:00
History Channel – 20:12:00
Commedy Central – 20:12:00

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.