Volvo și Uber prezintă prima mașină autonomă

Volvo Cars și Uber au prezentat astăzi un model dezvoltat împreună capabil de deplasare autonomă, un pas înainte în colaborarea strategică dintre cele două companii.

Uber și Volvo Cars au semnat în 2016 un acord în urma căruia au dezvoltat mai multe prototipuri menite să accelereze dezvoltarea deplasării autonome. SUV-ul Volvo XC90 prezentat astăzi este prima mașină de producție care, dotată cu sistemul de deplasare autonomă al Uber, este capabil să circule fără intervenția șoferului.

Modelul XC90 este echipat cu caracteristici importante de siguranță, care permit Uber să-și instaleze cu ușurință propriul sistem de rulare autonomă, creând posibilitatea viitoarei integrări a mașinilor autonome în rețeaua Uber ca serviciu de ridesharing autonom.

Cea mai importante caracteristici ale autovehiculului autonom al Volvo Cars includ mai multe sisteme de back-up pentru funcțiile de frânare și direcție, precum și de back-up al bateriei. În eventualitatea în care oricare dintre sistemele primare s-ar defecta, sistemele de back-up sunt proiectate să oprească imediat mașina. Pe lângă aceste sisteme de back-up, o serie de senzori sunt proiectați pentru sistemul de conducere autonomă pentru a manevra vehicului în siguranță în mediu urban.

Volvo XC90
Volvo XC90

Atunci când va fi conectat la platforma Volvo, sistemul de conducere autonomă al Uber ar putea permite în viitor efectuarea de ridesharing autonom fără a mai fi nevoie de un Mission Specialist, un angajat Uber special instruit să opereze și să supravegheze vehiculul în anumite zone adecvate deplasării autonome.

Autovehiculul de producție prezentat astăzi face parte din acordul comercial dintre Volvo cars si Uber încheiat în 2016 pentru livrarea a zeci de mii de mașini pregătite de rulare autonomă în viitorii ani.

„Credem că tehnologia de conducere autonomă ne va permite să creștem siguranța, valoarea pe care este fondată compania noastră” a declarat Håkan Samuelsson, președinte și CEO al Volvo Cars. „Până la jumătatea deceniului viitor anticipăm că o treime din vânzări vor fi mașini complet autonome. Acordul nostru cu Uber reliefează hotărârea noastră de a fi furnizorul preferat al companiilor mondiale de ride-hailing”, a mai adăugat acesta.

„Colaborarea strânsă cu producători auto ca Volvo este esențială pentru construirea efectivă a unei flote autonome sigure și eficiente” a afirmat Eric Meyhofer, CEO al Uber Advanced Technologies Group. „Volvo Cars este cunoscută pentru dedicarea față de siguranță, care reprezintă fundamentul celui mai nou vehicul cu conducere autonomă. Împreună cu tehnologia noastră de conducere autonomă, acest vehicul va fi un ingredient-cheie în gama de produse autonome a Uber”.

Volvo Cars intenționează să folosească un concept similar de vehicul pentru introducerea viitoarelor mașini cu conducere autonomă la începutul deceniului 2020. Aceste tehnologii, care vor fi introduse pe noua generație de modele Volvo bazate pe arhitectura SPA2, vor include caracteristici menite să permită conducere autonomă nesupervizată în zone clar delimitate cum ar fi autostrăzi și șosele de centură.

Potrivit Volvo Cars, conducerea autonomă poate genera potențiale beneficii de siguranță rutieră pentru întreaga societate atunci când toate autovehiculele vor fi autonome. Până se va ajunge în acest punct, tehnologia le poate oferi clienților o experiență de condus mai bună, prin eliminarea manevrelor obositoare de oprire și pornire în condiții de trafic aglomerat.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.