Instructorul Porsche Dennis Retera a făcut 210 ture pe cercul de drift, lung de 200 de metri, fără ca roțile din față să fie vreodată în aceeași direcție ca și curba: timp de 55 de minute, expertul în drifting a acoperit un total de 42,171 de kilometri.
Prin parcurgerea acestei distanțe maraton, Retera a obținut recordul mondial pentru cel mai lung drift continuu într-o mașină electrică. Viteza medie a fost de 46 km/h. Recordul a fost atins cu versiunea cu tracțiune spate a modelului Taycan, care este deja pusă în vânzare în China.
„Când sistemele de stabilitate sunt dezactivate, alunecarea cu un Porsche electric este extrem de ușoară, mai ales cu această variantă de model, care este propulsată exclusiv de roțile din spate”, spune Dennis Retera, „Ai permanent disponibilă putere suficientă, iar centrul de greutate scăzut și ampatamentul lung îți asigură stabilitatea.
Designul precis al șasiului și al direcției permite un control perfect în orice moment, chiar și la deplasarea laterală”. Olandezul este Instructor Șef la Porsche Experience Center Hockenheimring, dar anterior a concurat în karting, curse de monoposturi și de anduranță. „A fost, totuși, foarte obositor pentru mine să-mi mențin concentrația timp de 210 ture, mai ales că asfaltul irigat al circuitului de drift nu oferă aceeași aderență peste tot. M-am concentrat pe controlul driftului cu direcția – este mai eficient decât utilizarea pedalei de accelerație și reduce riscul de rotire.”
Tentativa de stabilire a unui nou record a avut loc sub supravegherea judecătorului oficial al Guinness World Records™ Joanne Brent, pe zona irigată de condus dinamic, din PEC. Brent supraveghează, de peste cinci ani, mai multe tipuri de tentative de înscriere în Guinness World Records™ :
„Am avut câteva încercări de recorduri de drift, dar una cu o mașină sport electrică este ceva foarte special și pentru noi. Aici Porsche a făcut o adevărată muncă de pionierat”, a spus ea. Expertul Guinness a documentat meticulos încercarea, cu o gamă întreagă de ajutoare tehnice și alți experți independenți: înainte de testare, un topograf local a măsurat diametrul de 80 de metri din zona Porsche Experience Center cu precizie milimetrică.
GPS-ul și senzorii de rotire din vehicul au fost folosiți în scopuri de documentare, la fel și o cameră instalată pe acoperișul turnului de control al pistei, care a filmat întreaga tentativă de stabilire a recordului.
Un alt expert independent implicat a fost Denise Ritzmann. De profesie inginer, ea a confirmat starea standard și tehnică a exemplarului pre-serie Taycan cu tracțiune spate, în numele organizației de testare DEKRA. Ritzmann știe totul despre drift: a fost campioană europeană la drift în 2018 și 2019 și a fost, în speță, cea care s-a asigurat că Taycan a fost permanent în drift pe tot parcursul tentativei de stabilire a noului record:
„Poți vedea imediat dacă roțile din față sunt îndreptate într-o altă direcție decât curba. Atâta timp cât acesta este cazul, mașina merge în derivă”, a explicat ea. Împreună cu Brent, ea a numărat și turele finalizate.
Porsche Taycan este deja deținător de recorduri în multe alte discipline: fie că este vorba de cursa de anduranță de 24 de ore, de peste 3.425 km pe pista de mare viteză din Nardò; cel mai bun timp din clasa sa de 7:42 minute pe Nürburgring-Nordschleife sau cele 26 de sprinturi de la zero la 200 km/h pe aerodromul din Lahr – recordurile primei mașini sport complet electrice de la Porsche sunt impresionante.