Porsche Taycan intră în Guinness World Records™

Porsche Taycan intră în Guinness World Records™
Porsche Taycan a intrat în Guinness World Records™ pentru cel mai lung drift cu un automobil electric. Scena recordului mondial a fost Porsche Experience Center (PEC) Hockenheimring.

Instructorul Porsche Dennis Retera a făcut 210 ture pe cercul de drift, lung de 200 de metri, fără ca roțile din față să fie vreodată în aceeași direcție ca și curba: timp de 55 de minute, expertul în drifting a acoperit un total de 42,171 de kilometri.

Prin parcurgerea acestei distanțe maraton, Retera a obținut recordul mondial pentru cel mai lung drift continuu într-o mașină electrică. Viteza medie a fost de 46 km/h. Recordul a fost atins cu versiunea cu tracțiune spate a modelului Taycan, care este deja pusă în vânzare în China.

  • Porsche Experience Center (PEC) Hockenheimring
  • Porsche Taycan intră în Guinness World Records™
  • Instructorul Porsche Dennis Retera

„Când sistemele de stabilitate sunt dezactivate, alunecarea cu un Porsche electric este extrem de ușoară, mai ales cu această variantă de model, care este propulsată exclusiv de roțile din spate”, spune Dennis Retera, „Ai permanent disponibilă putere suficientă, iar centrul de greutate scăzut și ampatamentul lung îți asigură stabilitatea.

Designul precis al șasiului și al direcției permite un control perfect în orice moment, chiar și la deplasarea laterală”. Olandezul este Instructor Șef la Porsche Experience Center Hockenheimring, dar anterior a concurat în karting, curse de monoposturi și de anduranță. „A fost, totuși, foarte obositor pentru mine să-mi mențin concentrația timp de 210 ture, mai ales că asfaltul irigat al circuitului de drift nu oferă aceeași aderență peste tot. M-am concentrat pe controlul driftului cu direcția – este mai eficient decât utilizarea pedalei de accelerație și reduce riscul de rotire.”

Tentativa de stabilire a unui nou record a avut loc sub supravegherea judecătorului oficial al Guinness World Records™ Joanne Brent, pe zona irigată de condus dinamic, din PEC. Brent supraveghează, de peste cinci ani, mai multe tipuri de tentative de înscriere în Guinness World Records™ :

„Am avut câteva încercări de recorduri de drift, dar una cu o mașină sport electrică este ceva foarte special și pentru noi. Aici Porsche a făcut o adevărată muncă de pionierat”, a spus ea. Expertul Guinness a documentat meticulos încercarea, cu o gamă întreagă de ajutoare tehnice și alți experți independenți: înainte de testare, un topograf local a măsurat diametrul de 80 de metri din zona Porsche Experience Center cu precizie milimetrică.

  • Porsche Taycan intră în Guinness World Records™
  • Porsche Taycan intră în Guinness World Records™
  • Porsche Taycan intră în Guinness World Records™
  • Porsche Taycan intră în Guinness World Records™
  • Porsche Taycan intră în Guinness World Records™

GPS-ul și senzorii de rotire din vehicul au fost folosiți în scopuri de documentare, la fel și o cameră instalată pe acoperișul turnului de control al pistei, care a filmat întreaga tentativă de stabilire a recordului.

Un alt expert independent implicat a fost Denise Ritzmann. De profesie inginer, ea a confirmat starea standard și tehnică a exemplarului pre-serie Taycan cu tracțiune spate, în numele organizației de testare DEKRA. Ritzmann știe totul despre drift: a fost campioană europeană la drift în 2018 și 2019 și a fost, în speță, cea care s-a asigurat că Taycan a fost permanent în drift pe tot parcursul tentativei de stabilire a noului record:

„Poți vedea imediat dacă roțile din față sunt îndreptate într-o altă direcție decât curba. Atâta timp cât acesta este cazul, mașina merge în derivă”, a explicat ea. Împreună cu Brent, ea a numărat și turele finalizate.

Porsche Taycan este deja deținător de recorduri în multe alte discipline: fie că este vorba de cursa de anduranță de 24 de ore, de peste 3.425 km pe pista de mare viteză din Nardò; cel mai bun timp din clasa sa de 7:42 minute pe Nürburgring-Nordschleife sau cele 26 de sprinturi de la zero la 200 km/h pe aerodromul din Lahr – recordurile primei mașini sport complet electrice de la Porsche sunt impresionante.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.