Porsche Panamera semnează un nou record pe Nurburgring

Porsche Panamera Record
Cum poți anunța o evoluție a unui model decât prin stabilirea unui record pe Nürburgring Nordschleife. Porsche Panamera stabilește un nou record pe celebrul circuit.

Porsche Panamera se pregătește să se laude cu un facelift, dar pentru a fi sigură că lumea îi va acorda atenția cuvenită, a ieșit pe Nürburgring Nordschleife și a semnat cel mai rapid tur în categoria ei. Porsche Panamera a parcurs cei 20.832 metri ai turului de circuit în 7:29,81 minute.

Noul model este mai rapid cu aproximativ 13 secunde decât versiunea care a stabilit recordul în 2016. Lars Kern, pilot de teste Porsche, același pilot care a parcurs turul de circuit în 7:38,46 minute în 2016 la volanul unui model Porche Panamera Turbo, s-a aflat la volanul noului model.

Vechiul timp a fost realizat pe distanța de 20,6 km, lungimea recunoscută la acea dată pentru circuit. Între timp, lungimea circuitului a fost certificată la 20.832 metri. Noul Porsche Panamera Turbo va oferi un plus de 80 CP, adică vorbim despre o putere totala de 630 CP.

Modificări importante au fost aduse șasiului pentru a permite mașinii să suporte accelerații laterale mai mari. În plus, constructorul german a dezvoltat împreună cu Michelin un pneu cu o compoziție specială pentru acest model, este vorba despre Michelin Pilot Sport Cup 2. Pneul folosit pentru stabilirea recordului va fi lansat pe piață odată cu debutul modelului și va fi disponibil opțional.

  • Porsche Panamera record Nurburgring

Vechiul record a aparținut modelului Mercedes-AMG GT 63 S și a fost realizat în 2018. Timpul obținut de modelul celor de la Mercedes-Benz a fost de 7:30,11.

Pentru că vorbim despre un model de pre-serie, nu trebuie să mire faptul că mașina era echipată cu un scaun de curse și roll-cage.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.