Porsche Panamera semnează un nou record pe Nurburgring

Porsche Panamera Record
Cum poți anunța o evoluție a unui model decât prin stabilirea unui record pe Nürburgring Nordschleife. Porsche Panamera stabilește un nou record pe celebrul circuit.

Porsche Panamera se pregătește să se laude cu un facelift, dar pentru a fi sigură că lumea îi va acorda atenția cuvenită, a ieșit pe Nürburgring Nordschleife și a semnat cel mai rapid tur în categoria ei. Porsche Panamera a parcurs cei 20.832 metri ai turului de circuit în 7:29,81 minute.

Noul model este mai rapid cu aproximativ 13 secunde decât versiunea care a stabilit recordul în 2016. Lars Kern, pilot de teste Porsche, același pilot care a parcurs turul de circuit în 7:38,46 minute în 2016 la volanul unui model Porche Panamera Turbo, s-a aflat la volanul noului model.

Vechiul timp a fost realizat pe distanța de 20,6 km, lungimea recunoscută la acea dată pentru circuit. Între timp, lungimea circuitului a fost certificată la 20.832 metri. Noul Porsche Panamera Turbo va oferi un plus de 80 CP, adică vorbim despre o putere totala de 630 CP.

Modificări importante au fost aduse șasiului pentru a permite mașinii să suporte accelerații laterale mai mari. În plus, constructorul german a dezvoltat împreună cu Michelin un pneu cu o compoziție specială pentru acest model, este vorba despre Michelin Pilot Sport Cup 2. Pneul folosit pentru stabilirea recordului va fi lansat pe piață odată cu debutul modelului și va fi disponibil opțional.

  • Porsche Panamera record Nurburgring

Vechiul record a aparținut modelului Mercedes-AMG GT 63 S și a fost realizat în 2018. Timpul obținut de modelul celor de la Mercedes-Benz a fost de 7:30,11.

Pentru că vorbim despre un model de pre-serie, nu trebuie să mire faptul că mașina era echipată cu un scaun de curse și roll-cage.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.