Porsche Engineering crește siguranța mobilității cu ajutorul aplicațiilor de gaming

Porsche Engineering România, subsidiara locală a furnizorului global de servicii de inginerie Porsche Engineering Group GmbH, folosește aplicații de gaming pentru a recrea mediul virtual necesar în vederea testării sistemelor avansate de asistență la condus.

Algoritmii Sistemelor Avansate de Asistență a Conducătorului (ADAS) necesită multă pregătire și validare. De exemplu, trebuie să învețe cum să detecteze o situație din trafic, extrem de rapid, folosind diferiți senzori și să cum reacționeze corespunzător, pe un anumit număr de kilometri de testare. Acest lucru ar necesita multe sesiuni de test drive reale, iar situațiile necesare pentru instruirea sistemelor de asistență nu ar putea fi create pe parcursul acestora cu aceeași rapiditate.

„Acesta este motivul pentru care nu mai facem doar teste reale, ci mutăm instruirea și în lumea virtuală”, spune Marius Mihailovici, Director General Porsche Engineering România. „Folosind inteligența artificială și aplicațiile de gaming, putem simula fiecare scenariu și orice tip de incident  – chiar și cele care nu pot fi replicate în viața reală din motive evidente, de siguranță; ca atunci când mașina din față frânează agresiv și în mod neașteptat sau un animal sare în fața mașinii, pe drum”.

Aplicațiile de gaming sunt pachete software care ajută designerii și inginerii să creeze lumi digitale, precum orașe, anumite tipuri de șosele sau situații cu vizibilitate redusă pentru senzori sau ochiul uman, toate acestea într-un mod complex și eficient.

Test-drive-urile simulate pe aplicațiile de gaming au avantajul major de a fi rulate în paralel de nenumărate ori cu un nivel de detalii imposibil de realizat în testarea reală.

De asemenea, cu introducerea acestor noi modalități de testare și optimizare virtuală, programatorii cu noi tipuri de specializări intră și în industria auto. Adăugând componenta de înțelegere a industriei auto pe lângă experiența lor de a crea medii virtuale dinamice folosind aplicații de gaming, aceștia pot modela viitorul mobilității în aceeași măsură ca experții în inteligență artificială și inginerii mecanici.

„În jurul fiecărui proiect avem o echipă completă de experți în software și dezvoltare pe baza aplicațiilor de gaming”, adaugă Tudor Ziman, Senior Manager Functional Software Development Porsche Engineering România. „Ei se asigură că sistemele de asistență evoluează și își îndeplinesc scopul final de a susține viitorul unei mobilități mai sigure.”

Având în vedere că industria auto se îndreaptă decisiv spre vehiculele electrice și  importanța crescută a tehnologiilor avansate, cererea pentru portofoliul de servicii și tehnologii Porsche Engineering România crește constant. Numărul de proiecte de testare virtuală, dezvoltare de software și noi funcții in domeniul conducerii automate va crește și el, în continuare.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.