Porsche Engineering crește siguranța mobilității cu ajutorul aplicațiilor de gaming

Porsche Engineering România, subsidiara locală a furnizorului global de servicii de inginerie Porsche Engineering Group GmbH, folosește aplicații de gaming pentru a recrea mediul virtual necesar în vederea testării sistemelor avansate de asistență la condus.

Algoritmii Sistemelor Avansate de Asistență a Conducătorului (ADAS) necesită multă pregătire și validare. De exemplu, trebuie să învețe cum să detecteze o situație din trafic, extrem de rapid, folosind diferiți senzori și să cum reacționeze corespunzător, pe un anumit număr de kilometri de testare. Acest lucru ar necesita multe sesiuni de test drive reale, iar situațiile necesare pentru instruirea sistemelor de asistență nu ar putea fi create pe parcursul acestora cu aceeași rapiditate.

„Acesta este motivul pentru care nu mai facem doar teste reale, ci mutăm instruirea și în lumea virtuală”, spune Marius Mihailovici, Director General Porsche Engineering România. „Folosind inteligența artificială și aplicațiile de gaming, putem simula fiecare scenariu și orice tip de incident  – chiar și cele care nu pot fi replicate în viața reală din motive evidente, de siguranță; ca atunci când mașina din față frânează agresiv și în mod neașteptat sau un animal sare în fața mașinii, pe drum”.

Aplicațiile de gaming sunt pachete software care ajută designerii și inginerii să creeze lumi digitale, precum orașe, anumite tipuri de șosele sau situații cu vizibilitate redusă pentru senzori sau ochiul uman, toate acestea într-un mod complex și eficient.

Test-drive-urile simulate pe aplicațiile de gaming au avantajul major de a fi rulate în paralel de nenumărate ori cu un nivel de detalii imposibil de realizat în testarea reală.

De asemenea, cu introducerea acestor noi modalități de testare și optimizare virtuală, programatorii cu noi tipuri de specializări intră și în industria auto. Adăugând componenta de înțelegere a industriei auto pe lângă experiența lor de a crea medii virtuale dinamice folosind aplicații de gaming, aceștia pot modela viitorul mobilității în aceeași măsură ca experții în inteligență artificială și inginerii mecanici.

„În jurul fiecărui proiect avem o echipă completă de experți în software și dezvoltare pe baza aplicațiilor de gaming”, adaugă Tudor Ziman, Senior Manager Functional Software Development Porsche Engineering România. „Ei se asigură că sistemele de asistență evoluează și își îndeplinesc scopul final de a susține viitorul unei mobilități mai sigure.”

Având în vedere că industria auto se îndreaptă decisiv spre vehiculele electrice și  importanța crescută a tehnologiilor avansate, cererea pentru portofoliul de servicii și tehnologii Porsche Engineering România crește constant. Numărul de proiecte de testare virtuală, dezvoltare de software și noi funcții in domeniul conducerii automate va crește și el, în continuare.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.