Personalului medical COVID-19 protejat de tehnologie F1

Un nou tip de scut aerosol proiectat de inginerii din Formula 1 pentru îmbunătățirea tratamentului pacienților COVID-19 și siguranța personalului clinic a fost aprobat pentru utilizare de către trustul lider NHS.

Colectivul de la Oxford University Hospitals (OUH) NHS Foundation Trust spun că noua „Oxford Box” ar putea marca o descoperire semnificativă în tratamentul pacienților COVID-19 în cadrul celor patru spitale ale sale.

Conceput pentru a menține în siguranță personalul de prim rang în timpul intubării pacienților, „Oxford Box-ul” inovator a fost dezvoltat de societățile din rețeaua Silverstone Technology Cluster (STC), incluzându-i pe Dr Cristiana Pace’s, Ambasadorul Cluster-ului Enovation Consultancy Ltd, și compania de inginerie pentru motorsport și membru STC, One Group Engineering.

Renault DP World Formula 1 Team care stăpânește o înțelegere avansată a calculului dinamicii fluidelor (CFD) și University of Oxford’s Oxford Simulation, Teaching & Research (OxSTaR) centre au jucat, de asemenea, roluri semnificative în dezvoltarea acestei inovații.

Cu o greutate de doar 7 kg, construcția ușoară și plată a Oxford Box-ului permite dispozitivului să fie realocat rapid în caz de urgență, depozitat cu ușurință și sterilizat mai eficient. Dispozitivul a fost dezvoltat având în vedere sustenabilitatea mediului, cu studii care arată că Oxford Box poate fi fabricat în număr mare din materiale plastice reciclate, reducând costurile și risipa resurselor.

După studii extinse la OxSTaR și pregătirea personalului clinic cheie, OUH a aprobat utilizarea Oxford Box în cele patru spitale ale sale: John Radcliffe, Churchill și Nuffield Ortopedic Center in Oxford și Horton General Hospital in Banbury. În prezent este evaluată o versiune de prototip pediatrică a dispozitivului.

Bianca Tingle, consultant anestezist la OUH, a fost implicată în dezvoltarea noului dispozitiv: „Credem că Oxford Box este cel mai bun scut de aerosoli disponibil. Suntem convinși că va fi folosit dincolo de pandemia COVID-19. Este unic pentru că este complet pliabil, ușor de depozitat – spațiul este un lucru prețios în spitale – și este mult mai ușor de curățat decât alte dispozitive similare care sunt dezvoltate, ceea ce ajută enorm la controlul infecțiilor. Acestea au fost principalele caracteristici pe care le-am căutat. Adăugă un plus vital de protecție pentru personalul clinic. Înlăturarea PPE („doffing”) este cel mai riscant moment pentru noi, dar păstrarea aerosolilor în Oxford Box reduce mult contaminarea noastră și a zonei înconjurătoare. ”

Cristiana Pace a comentat: „Rețeaua STC și Silverstone Park sunt o mare sursă de expertiză, în special în perioada pandemiei, când mulți dintre membrii săi au analizat modalități de reorganizare a afacerilor lor pentru a ajuta la provocările generate de COVID-19. Abilitățile de rezolvare a problemelor și agilitatea industriei noastre, combinate cu cunoștințele și expertiza clinică a spitalelor universitare din Oxford au dus la o soluție de ultimă generație din punct de vedere al costurilor, capabilă să mențină în siguranță clinicienii în timpul activității lor zilnice de neprețuit.

One Group Engineering și Renault DP World F1 Team au jucat un rol esențial în a obține acest rezultat într-un interval de timp atât de scurt.” Ea a adăugat: „Pe lângă faptul că analizăm ergonomia și designul conceptual, planificăm să evaluăm și să reducem amprentele de carbon ale acestui produs, subliniind responsabilitatea noastră de a trece la economia circulară.”

Ron Hartvelt, fondator One Group, a declarat: „Cea mai mare parte a activității noastre a fost concentrata în zona  automotive și motorsport, așa că a fost fantastic să lucram  cu OUH și OxSTaR pentru a dezvolta dispozitivul medical Oxford Box. În ceea ce privește înțelegerea provocărilor, inovația de proiectare și livrarea prototipurilor, cred că acest proiect demonstrează cât de puternică poate fi abordarea din motorsport. A fost un proiect interesant și plin de satisfacții, iar medicina este, cu siguranță, un sector în care am dori să continuăm să ne aplicăm abilitățile.”

Paul Cusdin, Renault DP World F1 Team’s Head of CFD, a declarat: „Am modelat viteza, direcția și fluxul de aer așa cum o facem în F1 și astfel am putut propune cea mai bună plasare, dimensiune și formă a cutiei pentru a găsi un  nivel de protecție de aproape 100% pentru tratamentul medicamentos.

Modelele au fost dificil de stabilit, dar aplicând principiile pe care le-am urma în dezvoltarea unei mașini, am putut îmbunătăți protecția și dezvoltarea condensului de la luni la săptămâni. F1 își dovedește încă o dată capacitatea de a-și aplica gândirea, tehnologia și procesele în accelerarea ajutorului pe care îl putem oferi celor cu nevoie reală. Sper că acesta va fi încă un instrument în lupta continuă împotriva COVID-19.”

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.