Mercedes-Benz eVito Tourer – soluția verde pentru transport

Mercedes-Benz a început comercializarea versiunii eVito Tourer în Germania, prețul fiind de 53.990 euro. În România modelul va fi disponibil în curând.

Mercedes-Benz Vito a primit un upgrade masiv anul acesta. Vorbim despre un noul motor diesel de 2 litri cu patru cilindri în linie – OM 654, dar și de versiunea electrică eVito Tourer.

Motorizări:

  • Vito 110 CDI cu 75 kW (102 CP) şi cuplu de 270 Nm (consum combinat de 6,5-6,4 l / 100 km, emisii combinate cu CO2 172-169 g / km);
  • Vito 114 CDIcu 100 kW (136 CP) şi cuplu de 330 Nm (consum combinat de 6,6-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  173-154 g / km);
  • Vito 116 CDIcu 120 kW (163 CP) şi cuplu de 380 Nm (consum combinat de 6,4-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  169-156 g / km);
  • Vito 119 CDI cu 140 kW (190 CP) şi cuplu de 440 Nm (consum combinat de 6,4-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  169-154 g / km).

De asemenea, Vito poate fi echipat și cu tracțiune integral, dar, în premieră, poate fi comandată suspensia Airmatic.

Cu noul Airmatic, Vito își extinde din nou spectrul deja variat de aplicații. Fie că este vorba despre un drum rural accidentat sau de o autostradă perfect plană, sistemul Airmatic ajustează suspensia la condițiile necesare. Datorită garzii la sol înalte, confortul călătoriei este asigurat chiar și pe teren accidentat. Disponibil pentru prima dată pentru modelele Vito, eVito și EQV din octombrie 2020, alături de Active Brake Assist, Distronic și oglinda retrovizoare digitală.  

Noul eVito Tourer electric

Noul Mercedes-Benz eVito Tourer păstrează design-ul consacrat al modelului Vito cu combustie internă. Însă, sub partea frontală se află transmisia electrică, care alimentează roțile de pe puntea față cu până la 150 kW. Motorul electric, transmisia cu un raport fix, sistemul de răcire și electronica de putere formează o unitate compactă.

Mercedes-Benz eVito Tourer, dispune de un încărcător de bord AC răcit cu apă, cu o putere de 11kW. Astfel, autovehiculul este pregătit și pentru încărcare acasă, sau în cadrul stațiilor publice de încărcare. Realimentarea are loc cu ajutorul unei prize CCS poziționate în stânga barei frontale de protecție. Aceasta poate fi folosită și pentru alimentarea la statiile de curent continuu DC.

Astfel, eVito Tourer poate fi încărcat de la 10% la 80% în aproximativ 45 de minute, la o stație rapidă de încărcare, datorită capacității sale maxime de 110kW. Bateria are o capacitate de utilizare de 90kW și asigură o autonomie de 421 km.

Întrucât bateria este amplasată sub caroserie, interiorul este extrem de spațios. eVito Tourer îndeplinește astfel cele mai exigente cerinte cu privire la funcționalitate și variabilitate din sfera transportului profesionist de persoane. Două variante de lungime vor fi disponibile pentru comandă pentru autovehicului comercial ușor cu 0 emisii: 5140mm sau 5370 mm.

Date tehnice Mercedes-Benz eVito Tourer

Emisii CO2

0 g/km

Consum combinat de putere

26.2 kWh/100 km

Autonomie

421 km

Timp de încărcare în stații publice de încărcare sau la wallbox (AC charging, max. 11 kW)

< 10 h (0 – 100 %)

Timp de încărcare la stații rapide de încărcare

DC, max. 50 kW standard

DC, max. 110 kW (optional)

 

approx. 80 min. (10 – 80 %)

approx. 45 min. (10 – 80 %)

Tracțiune

Tracțiune față

Putere maximă

150 kW (204 cp)

Putere 

70 kW (95 cp)

Cuplu max.

362 Nm

Baterie înaltă tensiune

Lithium-ion

Capacitatea bateriei (utilizabilă)

90 kWh

Capacitatea bateriei (instalată)

100 kWh

Lungime

5140 mm, 5370 mm

Capacitate compartiment bagaje

Long: 999 l, extra-long: 1390 l

Limitare de viteză

140 km/h (standard), 160 km/h (optional)

Masă maximă

3.500 kg

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Prim contact cu BMW Seria 4

M-am întâlnit cu noul BMW Seria 4 acum aproape două săptămâni, dar libertatea de a povesti a fost descătușată astăzi. Așadar, despre un surprinzător BMW 430i degustat pe circuitul Motorpark.

Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Actualități