Mercedes-Benz eVito Tourer – soluția verde pentru transport

Mercedes-Benz a început comercializarea versiunii eVito Tourer în Germania, prețul fiind de 53.990 euro. În România modelul va fi disponibil în curând.

Mercedes-Benz Vito a primit un upgrade masiv anul acesta. Vorbim despre un noul motor diesel de 2 litri cu patru cilindri în linie – OM 654, dar și de versiunea electrică eVito Tourer.

Motorizări:

  • Vito 110 CDI cu 75 kW (102 CP) şi cuplu de 270 Nm (consum combinat de 6,5-6,4 l / 100 km, emisii combinate cu CO2 172-169 g / km);
  • Vito 114 CDIcu 100 kW (136 CP) şi cuplu de 330 Nm (consum combinat de 6,6-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  173-154 g / km);
  • Vito 116 CDIcu 120 kW (163 CP) şi cuplu de 380 Nm (consum combinat de 6,4-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  169-156 g / km);
  • Vito 119 CDI cu 140 kW (190 CP) şi cuplu de 440 Nm (consum combinat de 6,4-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  169-154 g / km).

De asemenea, Vito poate fi echipat și cu tracțiune integral, dar, în premieră, poate fi comandată suspensia Airmatic.

Cu noul Airmatic, Vito își extinde din nou spectrul deja variat de aplicații. Fie că este vorba despre un drum rural accidentat sau de o autostradă perfect plană, sistemul Airmatic ajustează suspensia la condițiile necesare. Datorită garzii la sol înalte, confortul călătoriei este asigurat chiar și pe teren accidentat. Disponibil pentru prima dată pentru modelele Vito, eVito și EQV din octombrie 2020, alături de Active Brake Assist, Distronic și oglinda retrovizoare digitală.  

Noul eVito Tourer electric

Noul Mercedes-Benz eVito Tourer păstrează design-ul consacrat al modelului Vito cu combustie internă. Însă, sub partea frontală se află transmisia electrică, care alimentează roțile de pe puntea față cu până la 150 kW. Motorul electric, transmisia cu un raport fix, sistemul de răcire și electronica de putere formează o unitate compactă.

Mercedes-Benz eVito Tourer, dispune de un încărcător de bord AC răcit cu apă, cu o putere de 11kW. Astfel, autovehiculul este pregătit și pentru încărcare acasă, sau în cadrul stațiilor publice de încărcare. Realimentarea are loc cu ajutorul unei prize CCS poziționate în stânga barei frontale de protecție. Aceasta poate fi folosită și pentru alimentarea la statiile de curent continuu DC.

Astfel, eVito Tourer poate fi încărcat de la 10% la 80% în aproximativ 45 de minute, la o stație rapidă de încărcare, datorită capacității sale maxime de 110kW. Bateria are o capacitate de utilizare de 90kW și asigură o autonomie de 421 km.

Întrucât bateria este amplasată sub caroserie, interiorul este extrem de spațios. eVito Tourer îndeplinește astfel cele mai exigente cerinte cu privire la funcționalitate și variabilitate din sfera transportului profesionist de persoane. Două variante de lungime vor fi disponibile pentru comandă pentru autovehicului comercial ușor cu 0 emisii: 5140mm sau 5370 mm.

Date tehnice Mercedes-Benz eVito Tourer

Emisii CO2

0 g/km

Consum combinat de putere

26.2 kWh/100 km

Autonomie

421 km

Timp de încărcare în stații publice de încărcare sau la wallbox (AC charging, max. 11 kW)

< 10 h (0 – 100 %)

Timp de încărcare la stații rapide de încărcare

DC, max. 50 kW standard

DC, max. 110 kW (optional)

 

approx. 80 min. (10 – 80 %)

approx. 45 min. (10 – 80 %)

Tracțiune

Tracțiune față

Putere maximă

150 kW (204 cp)

Putere 

70 kW (95 cp)

Cuplu max.

362 Nm

Baterie înaltă tensiune

Lithium-ion

Capacitatea bateriei (utilizabilă)

90 kWh

Capacitatea bateriei (instalată)

100 kWh

Lungime

5140 mm, 5370 mm

Capacitate compartiment bagaje

Long: 999 l, extra-long: 1390 l

Limitare de viteză

140 km/h (standard), 160 km/h (optional)

Masă maximă

3.500 kg

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.