Mercedes-Benz eVito Tourer – soluția verde pentru transport

Mercedes-Benz a început comercializarea versiunii eVito Tourer în Germania, prețul fiind de 53.990 euro. În România modelul va fi disponibil în curând.

Mercedes-Benz Vito a primit un upgrade masiv anul acesta. Vorbim despre un noul motor diesel de 2 litri cu patru cilindri în linie – OM 654, dar și de versiunea electrică eVito Tourer.

Motorizări:

  • Vito 110 CDI cu 75 kW (102 CP) şi cuplu de 270 Nm (consum combinat de 6,5-6,4 l / 100 km, emisii combinate cu CO2 172-169 g / km);
  • Vito 114 CDIcu 100 kW (136 CP) şi cuplu de 330 Nm (consum combinat de 6,6-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  173-154 g / km);
  • Vito 116 CDIcu 120 kW (163 CP) şi cuplu de 380 Nm (consum combinat de 6,4-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  169-156 g / km);
  • Vito 119 CDI cu 140 kW (190 CP) şi cuplu de 440 Nm (consum combinat de 6,4-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  169-154 g / km).

De asemenea, Vito poate fi echipat și cu tracțiune integral, dar, în premieră, poate fi comandată suspensia Airmatic.

Cu noul Airmatic, Vito își extinde din nou spectrul deja variat de aplicații. Fie că este vorba despre un drum rural accidentat sau de o autostradă perfect plană, sistemul Airmatic ajustează suspensia la condițiile necesare. Datorită garzii la sol înalte, confortul călătoriei este asigurat chiar și pe teren accidentat. Disponibil pentru prima dată pentru modelele Vito, eVito și EQV din octombrie 2020, alături de Active Brake Assist, Distronic și oglinda retrovizoare digitală.  

Noul eVito Tourer electric

Noul Mercedes-Benz eVito Tourer păstrează design-ul consacrat al modelului Vito cu combustie internă. Însă, sub partea frontală se află transmisia electrică, care alimentează roțile de pe puntea față cu până la 150 kW. Motorul electric, transmisia cu un raport fix, sistemul de răcire și electronica de putere formează o unitate compactă.

Mercedes-Benz eVito Tourer, dispune de un încărcător de bord AC răcit cu apă, cu o putere de 11kW. Astfel, autovehiculul este pregătit și pentru încărcare acasă, sau în cadrul stațiilor publice de încărcare. Realimentarea are loc cu ajutorul unei prize CCS poziționate în stânga barei frontale de protecție. Aceasta poate fi folosită și pentru alimentarea la statiile de curent continuu DC.

Astfel, eVito Tourer poate fi încărcat de la 10% la 80% în aproximativ 45 de minute, la o stație rapidă de încărcare, datorită capacității sale maxime de 110kW. Bateria are o capacitate de utilizare de 90kW și asigură o autonomie de 421 km.

Întrucât bateria este amplasată sub caroserie, interiorul este extrem de spațios. eVito Tourer îndeplinește astfel cele mai exigente cerinte cu privire la funcționalitate și variabilitate din sfera transportului profesionist de persoane. Două variante de lungime vor fi disponibile pentru comandă pentru autovehicului comercial ușor cu 0 emisii: 5140mm sau 5370 mm.

Date tehnice Mercedes-Benz eVito Tourer

Emisii CO2

0 g/km

Consum combinat de putere

26.2 kWh/100 km

Autonomie

421 km

Timp de încărcare în stații publice de încărcare sau la wallbox (AC charging, max. 11 kW)

< 10 h (0 – 100 %)

Timp de încărcare la stații rapide de încărcare

DC, max. 50 kW standard

DC, max. 110 kW (optional)

 

approx. 80 min. (10 – 80 %)

approx. 45 min. (10 – 80 %)

Tracțiune

Tracțiune față

Putere maximă

150 kW (204 cp)

Putere 

70 kW (95 cp)

Cuplu max.

362 Nm

Baterie înaltă tensiune

Lithium-ion

Capacitatea bateriei (utilizabilă)

90 kWh

Capacitatea bateriei (instalată)

100 kWh

Lungime

5140 mm, 5370 mm

Capacitate compartiment bagaje

Long: 999 l, extra-long: 1390 l

Limitare de viteză

140 km/h (standard), 160 km/h (optional)

Masă maximă

3.500 kg

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.