Mazda MX-30 a obținut cinci stele la testele Euro NCAP

Mazda MX-30 a primit numărul maxim de cinci stele la cele mai recente teste Euro NCAP, cu un punctaj de 91% pentru protecția adulților și 87% a copiilor pasageri.

Mazda MX-30 a obținut punctaj maxim la testele de impact lateral și la testele ce implică pasageri copii de 6 și 10 ani, atât pentru impactul frontal, cât și lateral. După Mazda6 din 2018 și Mazda3 și CX-30 anul trecut, aceasta este a patra Mazda care a obținut un rating general de cinci stele în conformitate cu noile criterii Euro NCAP 2018, mai stricte.

Mazda MX-30 s-a comportat impresionant la toate cele patru categorii de teste Euro NCAP: Pasager adult – 91%, Pasager copil – 87%, Pieton – 68% și Asistență de siguranță – 73%. Evaluarea este rezultatul a trei factori cheie: adoptarea celei mai recente Skyactiv-Vehicle Architecture, care prezintă o caroserie ușoară dar cu rigiditate ridicată, care absoarbe impactul; o gamă largă de tehnologii avansate de siguranță i-Activsense care ajută conducătorii auto să identifice riscurile potențiale și să reducă probabilitatea de daune sau vătămări și standarde înalte de protecție a pietonilor.

Un element de design remarcabil al modelului este dat de ușile Freestyle, o legătură cu Mazda RX-8 din 2003. Totuși, acest lucru nu afectează negativ siguranța. De fapt, „analiza elementului deformat de la testul frontal a indicat că structura MX-30 nu prezintă un risc ridicat pentru ocupanții unui vehicul implicat într-un eveniment cu impact frontal”, au spus responsabilii de teste.

„Atât la testul de impact lateral – reprezentând o coliziune cu un alt vehicul, cât și la mai severul impact lateral cu stâlpul, protecția tuturor zonelor critice ale caroseriei a fost bună, iar mașina a obținut maximum de puncte pentru aceste două teste.”

Dedicată unei societăți fără accidente auto, Mazda lucrează continuu pentru a crește performanțele de siguranță în conformitate cu filosofia Mazda Proactive Safety.

Dinamica superioară de conducere obținută ca urmare a tehnologiei Skyactiv Mazda contribuie, de asemenea, la noua reușită Mazda MX-30 de cinci stele Euro NCAP, oferind o experiență de conducere foarte intuitivă, plăcută, complet electrică. Tehnologiile fac mașina mai ușor de condus și sigură și reduc potențialul de accidente fără a compromite caracterul specific Mazda – fun to drive.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.