Mazda MX-30 a obținut cinci stele la testele Euro NCAP

Mazda MX-30 a primit numărul maxim de cinci stele la cele mai recente teste Euro NCAP, cu un punctaj de 91% pentru protecția adulților și 87% a copiilor pasageri.

Mazda MX-30 a obținut punctaj maxim la testele de impact lateral și la testele ce implică pasageri copii de 6 și 10 ani, atât pentru impactul frontal, cât și lateral. După Mazda6 din 2018 și Mazda3 și CX-30 anul trecut, aceasta este a patra Mazda care a obținut un rating general de cinci stele în conformitate cu noile criterii Euro NCAP 2018, mai stricte.

Mazda MX-30 s-a comportat impresionant la toate cele patru categorii de teste Euro NCAP: Pasager adult – 91%, Pasager copil – 87%, Pieton – 68% și Asistență de siguranță – 73%. Evaluarea este rezultatul a trei factori cheie: adoptarea celei mai recente Skyactiv-Vehicle Architecture, care prezintă o caroserie ușoară dar cu rigiditate ridicată, care absoarbe impactul; o gamă largă de tehnologii avansate de siguranță i-Activsense care ajută conducătorii auto să identifice riscurile potențiale și să reducă probabilitatea de daune sau vătămări și standarde înalte de protecție a pietonilor.

Un element de design remarcabil al modelului este dat de ușile Freestyle, o legătură cu Mazda RX-8 din 2003. Totuși, acest lucru nu afectează negativ siguranța. De fapt, „analiza elementului deformat de la testul frontal a indicat că structura MX-30 nu prezintă un risc ridicat pentru ocupanții unui vehicul implicat într-un eveniment cu impact frontal”, au spus responsabilii de teste.

„Atât la testul de impact lateral – reprezentând o coliziune cu un alt vehicul, cât și la mai severul impact lateral cu stâlpul, protecția tuturor zonelor critice ale caroseriei a fost bună, iar mașina a obținut maximum de puncte pentru aceste două teste.”

Dedicată unei societăți fără accidente auto, Mazda lucrează continuu pentru a crește performanțele de siguranță în conformitate cu filosofia Mazda Proactive Safety.

Dinamica superioară de conducere obținută ca urmare a tehnologiei Skyactiv Mazda contribuie, de asemenea, la noua reușită Mazda MX-30 de cinci stele Euro NCAP, oferind o experiență de conducere foarte intuitivă, plăcută, complet electrică. Tehnologiile fac mașina mai ușor de condus și sigură și reduc potențialul de accidente fără a compromite caracterul specific Mazda – fun to drive.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.