Mazda MX-30 a obținut cinci stele la testele Euro NCAP

Mazda MX-30 a primit numărul maxim de cinci stele la cele mai recente teste Euro NCAP, cu un punctaj de 91% pentru protecția adulților și 87% a copiilor pasageri.

Mazda MX-30 a obținut punctaj maxim la testele de impact lateral și la testele ce implică pasageri copii de 6 și 10 ani, atât pentru impactul frontal, cât și lateral. După Mazda6 din 2018 și Mazda3 și CX-30 anul trecut, aceasta este a patra Mazda care a obținut un rating general de cinci stele în conformitate cu noile criterii Euro NCAP 2018, mai stricte.

Mazda MX-30 s-a comportat impresionant la toate cele patru categorii de teste Euro NCAP: Pasager adult – 91%, Pasager copil – 87%, Pieton – 68% și Asistență de siguranță – 73%. Evaluarea este rezultatul a trei factori cheie: adoptarea celei mai recente Skyactiv-Vehicle Architecture, care prezintă o caroserie ușoară dar cu rigiditate ridicată, care absoarbe impactul; o gamă largă de tehnologii avansate de siguranță i-Activsense care ajută conducătorii auto să identifice riscurile potențiale și să reducă probabilitatea de daune sau vătămări și standarde înalte de protecție a pietonilor.

Un element de design remarcabil al modelului este dat de ușile Freestyle, o legătură cu Mazda RX-8 din 2003. Totuși, acest lucru nu afectează negativ siguranța. De fapt, „analiza elementului deformat de la testul frontal a indicat că structura MX-30 nu prezintă un risc ridicat pentru ocupanții unui vehicul implicat într-un eveniment cu impact frontal”, au spus responsabilii de teste.

„Atât la testul de impact lateral – reprezentând o coliziune cu un alt vehicul, cât și la mai severul impact lateral cu stâlpul, protecția tuturor zonelor critice ale caroseriei a fost bună, iar mașina a obținut maximum de puncte pentru aceste două teste.”

Dedicată unei societăți fără accidente auto, Mazda lucrează continuu pentru a crește performanțele de siguranță în conformitate cu filosofia Mazda Proactive Safety.

Dinamica superioară de conducere obținută ca urmare a tehnologiei Skyactiv Mazda contribuie, de asemenea, la noua reușită Mazda MX-30 de cinci stele Euro NCAP, oferind o experiență de conducere foarte intuitivă, plăcută, complet electrică. Tehnologiile fac mașina mai ușor de condus și sigură și reduc potențialul de accidente fără a compromite caracterul specific Mazda – fun to drive.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.