Maserati prezintă artileria grea – Ghibli și Quattroporte Trofeo

Maserati dă o viață nouă berlinelor sale introducând Ghibli și Quattroporte în versiunile Trofeo, cele mai rapide autovehicule produse vreodată de Maserati.

Inima celor două noi modele Trofeo este propulsorul V8 de 3.8 litri twin turbo care dezvoltă 580 CP la 6.750 rpm. Nu este un motor nou, este o evoluție a versiunii de pe Quattroporte GTS, configurație în care propulsorul dezvoltă 530 CP.

În versiunea Trofeo, Ghibli și Quattroporte au devenit cele mai rapide berline din istoria Tridentului. Ambele modele pot atinge o viteză de 326 km/h, Ghibli trofeo ajunge la 100 km/h în 4,3 secunde, în timp ce Quattroporte Trofeo are nevoie de 4,5 secunde.

  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo

Puterea ajunge la puntea spate via o cutie automată ZF cu 8 trepte. Cine este intimidat de atâta putere pe puntea spate poate opta pentru Levante Trofeo, model echipat cu același pachet tehnic doar că dispune de tracțiune integrală.

Maserati a introdus un nou mod de rulare, Corsa, pe lângă cele trei clasice – Normal, I.C.E. și Sport. Modul Corsa optimizează răspunsul motorului, garda la sol este redusă, evacuarea devine mai vocală, iar controlul tracțiuni și ESP-ul devin mai tolerante.

De asemenea modul Corsa permite accesarea funcției Launch Control. Una din condițiile care trebuiesc îndeplinite pentru activarea funcției este ca toți ocupanții mașinii să aibă cuplată centura de siguranță.

Dacă pentru Quattroporte prezența unui V8 sub capotă nu este o noutate, pentru Ghibli vorbim despre o premieră.

  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo

Noul V8 al Ghibli și Quattroporte Trofeo reprezintă o evoluție a unității V8 a Levante Trofeo, evoluată la rândul său din motorul reprezentativului Quattroporte GTS. Păstrează o cilindree de 3.799 cc și de aranjamentul la 90° V al modelului original.

În ultima variantă, în Europa acesta asigură  putere de 580 CP și un cuplu maxim masiv de 730 Nm de la doar 2.250 rpm până la 5.250 rpm. Raportul cai putere/litru este de 154. Ca și celelalte unități pe motorină ale Maserati, acest V8 a fost dezvoltat de Maserati Powertrain în cooperare cu Ferrari.Maserati V8

Debutul versiunilor Trofeo marcheză și introducerea unei restilizări care include redesenarea grupurilor optice spate, introducerea de noi culori – în cazul de față, gama Trofeo îmbracă culorile steagului Italiei. Sunt introduse și faruri full LED.

Evident sunt noutăți și la interior. Zona centrală a panoului de bord include un afișaj cu o nouă rezoluție, lansat cu MY21, mărit de la 8.4” la 10.1” cu funcționare multi-tactilă.

Pe Ghibli, Quattroporte și Levante V8 Trofeo sunt disponibile două sisteme de sunet: HARMAN KARDON Premium Sound System (4 difuzoare pentru frecvențe joase, 4 difuzoare pentru frecvențe înalte, 1 difuzor de mijloc și 1 sub cu amplificator, obținându-se un total de 650 W) sau, în mod alternativ, Sistemul de Sunet High Premium Bowers & Wilkins (15 difuzoare însumând 1.280 W).

  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.