Maserati prezintă artileria grea – Ghibli și Quattroporte Trofeo

Maserati dă o viață nouă berlinelor sale introducând Ghibli și Quattroporte în versiunile Trofeo, cele mai rapide autovehicule produse vreodată de Maserati.

Inima celor două noi modele Trofeo este propulsorul V8 de 3.8 litri twin turbo care dezvoltă 580 CP la 6.750 rpm. Nu este un motor nou, este o evoluție a versiunii de pe Quattroporte GTS, configurație în care propulsorul dezvoltă 530 CP.

În versiunea Trofeo, Ghibli și Quattroporte au devenit cele mai rapide berline din istoria Tridentului. Ambele modele pot atinge o viteză de 326 km/h, Ghibli trofeo ajunge la 100 km/h în 4,3 secunde, în timp ce Quattroporte Trofeo are nevoie de 4,5 secunde.

  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo

Puterea ajunge la puntea spate via o cutie automată ZF cu 8 trepte. Cine este intimidat de atâta putere pe puntea spate poate opta pentru Levante Trofeo, model echipat cu același pachet tehnic doar că dispune de tracțiune integrală.

Maserati a introdus un nou mod de rulare, Corsa, pe lângă cele trei clasice – Normal, I.C.E. și Sport. Modul Corsa optimizează răspunsul motorului, garda la sol este redusă, evacuarea devine mai vocală, iar controlul tracțiuni și ESP-ul devin mai tolerante.

De asemenea modul Corsa permite accesarea funcției Launch Control. Una din condițiile care trebuiesc îndeplinite pentru activarea funcției este ca toți ocupanții mașinii să aibă cuplată centura de siguranță.

Dacă pentru Quattroporte prezența unui V8 sub capotă nu este o noutate, pentru Ghibli vorbim despre o premieră.

  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo

Noul V8 al Ghibli și Quattroporte Trofeo reprezintă o evoluție a unității V8 a Levante Trofeo, evoluată la rândul său din motorul reprezentativului Quattroporte GTS. Păstrează o cilindree de 3.799 cc și de aranjamentul la 90° V al modelului original.

În ultima variantă, în Europa acesta asigură  putere de 580 CP și un cuplu maxim masiv de 730 Nm de la doar 2.250 rpm până la 5.250 rpm. Raportul cai putere/litru este de 154. Ca și celelalte unități pe motorină ale Maserati, acest V8 a fost dezvoltat de Maserati Powertrain în cooperare cu Ferrari.Maserati V8

Debutul versiunilor Trofeo marcheză și introducerea unei restilizări care include redesenarea grupurilor optice spate, introducerea de noi culori – în cazul de față, gama Trofeo îmbracă culorile steagului Italiei. Sunt introduse și faruri full LED.

Evident sunt noutăți și la interior. Zona centrală a panoului de bord include un afișaj cu o nouă rezoluție, lansat cu MY21, mărit de la 8.4” la 10.1” cu funcționare multi-tactilă.

Pe Ghibli, Quattroporte și Levante V8 Trofeo sunt disponibile două sisteme de sunet: HARMAN KARDON Premium Sound System (4 difuzoare pentru frecvențe joase, 4 difuzoare pentru frecvențe înalte, 1 difuzor de mijloc și 1 sub cu amplificator, obținându-se un total de 650 W) sau, în mod alternativ, Sistemul de Sunet High Premium Bowers & Wilkins (15 difuzoare însumând 1.280 W).

  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.