Maserati prezintă artileria grea – Ghibli și Quattroporte Trofeo

Maserati dă o viață nouă berlinelor sale introducând Ghibli și Quattroporte în versiunile Trofeo, cele mai rapide autovehicule produse vreodată de Maserati.

Inima celor două noi modele Trofeo este propulsorul V8 de 3.8 litri twin turbo care dezvoltă 580 CP la 6.750 rpm. Nu este un motor nou, este o evoluție a versiunii de pe Quattroporte GTS, configurație în care propulsorul dezvoltă 530 CP.

În versiunea Trofeo, Ghibli și Quattroporte au devenit cele mai rapide berline din istoria Tridentului. Ambele modele pot atinge o viteză de 326 km/h, Ghibli trofeo ajunge la 100 km/h în 4,3 secunde, în timp ce Quattroporte Trofeo are nevoie de 4,5 secunde.

  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo

Puterea ajunge la puntea spate via o cutie automată ZF cu 8 trepte. Cine este intimidat de atâta putere pe puntea spate poate opta pentru Levante Trofeo, model echipat cu același pachet tehnic doar că dispune de tracțiune integrală.

Maserati a introdus un nou mod de rulare, Corsa, pe lângă cele trei clasice – Normal, I.C.E. și Sport. Modul Corsa optimizează răspunsul motorului, garda la sol este redusă, evacuarea devine mai vocală, iar controlul tracțiuni și ESP-ul devin mai tolerante.

De asemenea modul Corsa permite accesarea funcției Launch Control. Una din condițiile care trebuiesc îndeplinite pentru activarea funcției este ca toți ocupanții mașinii să aibă cuplată centura de siguranță.

Dacă pentru Quattroporte prezența unui V8 sub capotă nu este o noutate, pentru Ghibli vorbim despre o premieră.

  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo

Noul V8 al Ghibli și Quattroporte Trofeo reprezintă o evoluție a unității V8 a Levante Trofeo, evoluată la rândul său din motorul reprezentativului Quattroporte GTS. Păstrează o cilindree de 3.799 cc și de aranjamentul la 90° V al modelului original.

În ultima variantă, în Europa acesta asigură  putere de 580 CP și un cuplu maxim masiv de 730 Nm de la doar 2.250 rpm până la 5.250 rpm. Raportul cai putere/litru este de 154. Ca și celelalte unități pe motorină ale Maserati, acest V8 a fost dezvoltat de Maserati Powertrain în cooperare cu Ferrari.Maserati V8

Debutul versiunilor Trofeo marcheză și introducerea unei restilizări care include redesenarea grupurilor optice spate, introducerea de noi culori – în cazul de față, gama Trofeo îmbracă culorile steagului Italiei. Sunt introduse și faruri full LED.

Evident sunt noutăți și la interior. Zona centrală a panoului de bord include un afișaj cu o nouă rezoluție, lansat cu MY21, mărit de la 8.4” la 10.1” cu funcționare multi-tactilă.

Pe Ghibli, Quattroporte și Levante V8 Trofeo sunt disponibile două sisteme de sunet: HARMAN KARDON Premium Sound System (4 difuzoare pentru frecvențe joase, 4 difuzoare pentru frecvențe înalte, 1 difuzor de mijloc și 1 sub cu amplificator, obținându-se un total de 650 W) sau, în mod alternativ, Sistemul de Sunet High Premium Bowers & Wilkins (15 difuzoare însumând 1.280 W).

  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.