Maserati prezintă artileria grea – Ghibli și Quattroporte Trofeo

Maserati dă o viață nouă berlinelor sale introducând Ghibli și Quattroporte în versiunile Trofeo, cele mai rapide autovehicule produse vreodată de Maserati.

Inima celor două noi modele Trofeo este propulsorul V8 de 3.8 litri twin turbo care dezvoltă 580 CP la 6.750 rpm. Nu este un motor nou, este o evoluție a versiunii de pe Quattroporte GTS, configurație în care propulsorul dezvoltă 530 CP.

În versiunea Trofeo, Ghibli și Quattroporte au devenit cele mai rapide berline din istoria Tridentului. Ambele modele pot atinge o viteză de 326 km/h, Ghibli trofeo ajunge la 100 km/h în 4,3 secunde, în timp ce Quattroporte Trofeo are nevoie de 4,5 secunde.

  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • Maserati Quattroporte Trofeo

Puterea ajunge la puntea spate via o cutie automată ZF cu 8 trepte. Cine este intimidat de atâta putere pe puntea spate poate opta pentru Levante Trofeo, model echipat cu același pachet tehnic doar că dispune de tracțiune integrală.

Maserati a introdus un nou mod de rulare, Corsa, pe lângă cele trei clasice – Normal, I.C.E. și Sport. Modul Corsa optimizează răspunsul motorului, garda la sol este redusă, evacuarea devine mai vocală, iar controlul tracțiuni și ESP-ul devin mai tolerante.

De asemenea modul Corsa permite accesarea funcției Launch Control. Una din condițiile care trebuiesc îndeplinite pentru activarea funcției este ca toți ocupanții mașinii să aibă cuplată centura de siguranță.

Dacă pentru Quattroporte prezența unui V8 sub capotă nu este o noutate, pentru Ghibli vorbim despre o premieră.

  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo
  • Maserati Ghibli Trofeo

Noul V8 al Ghibli și Quattroporte Trofeo reprezintă o evoluție a unității V8 a Levante Trofeo, evoluată la rândul său din motorul reprezentativului Quattroporte GTS. Păstrează o cilindree de 3.799 cc și de aranjamentul la 90° V al modelului original.

În ultima variantă, în Europa acesta asigură  putere de 580 CP și un cuplu maxim masiv de 730 Nm de la doar 2.250 rpm până la 5.250 rpm. Raportul cai putere/litru este de 154. Ca și celelalte unități pe motorină ale Maserati, acest V8 a fost dezvoltat de Maserati Powertrain în cooperare cu Ferrari.Maserati V8

Debutul versiunilor Trofeo marcheză și introducerea unei restilizări care include redesenarea grupurilor optice spate, introducerea de noi culori – în cazul de față, gama Trofeo îmbracă culorile steagului Italiei. Sunt introduse și faruri full LED.

Evident sunt noutăți și la interior. Zona centrală a panoului de bord include un afișaj cu o nouă rezoluție, lansat cu MY21, mărit de la 8.4” la 10.1” cu funcționare multi-tactilă.

Pe Ghibli, Quattroporte și Levante V8 Trofeo sunt disponibile două sisteme de sunet: HARMAN KARDON Premium Sound System (4 difuzoare pentru frecvențe joase, 4 difuzoare pentru frecvențe înalte, 1 difuzor de mijloc și 1 sub cu amplificator, obținându-se un total de 650 W) sau, în mod alternativ, Sistemul de Sunet High Premium Bowers & Wilkins (15 difuzoare însumând 1.280 W).

  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
  • Maserati Levante Trofeo
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.