eVMP – noua platformă a Grupului PSA dedicată vehiculelor electrice

Platforma eVMP a grupului PSA
În perioada 2020-2025, Grupul PSA va trece treptat de la două platforme multi-energie la două platforme 100% electrificate. eVMP va fi prima lansată.

Noua platformă eVMP va servi drept bază pentru o gamă largă de vehicule electrice din segmentele C și D. eVMP va oferi performanțe ridicate, cu o autonomie de până la 650 km (conform ciclului WLTP) și o capacitate de stocare de referință, cu 50 kWh pe metru disponibil în ampatament.

eVMP concentrează tot know-how-ul ingineriei Grupului PSA, cu baterii de capacitate cuprinsă între 60 și 100 kWh și o arhitectură optimizată care exploatează în totalitate spațiul podelei, ce găzduiește bateria. Noua platformă reprezintă o referință pe piața automobilelor electrice, cu o capacitate de 50 kWh pe fiecare metru din ampatament. Autonomia oferită va fi cuprinsă între 400 și 650 km (conform ciclului WLTP), în funcție de caroserie.

„Prin platforma eVMP, PSA demonstrează încă o dată capacitatea Grupului de a inova prin dezvoltarea de tehnologii de ultimă generație și accesibile, datorită cumpătării care a permis reducerea semnificativă a investițiilor în cercetare, dezvoltare și industrializare.

Această platformă globală va face posibilă oferirea unei game de automobile care respectă în totalitate normele de mediu, răspund așteptărilor mereu în schimbare ale clienților și care garantează plăcere la condus și siguranță la bord, valori care au contribuit la reputația de azi a Grupului „, a declarat Nicolas Morel, Directorul Departamentului Cercetare&Dezvoltare din cadrul Grupului PSA.

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.