eVMP – noua platformă a Grupului PSA dedicată vehiculelor electrice

Platforma eVMP a grupului PSA
În perioada 2020-2025, Grupul PSA va trece treptat de la două platforme multi-energie la două platforme 100% electrificate. eVMP va fi prima lansată.

Noua platformă eVMP va servi drept bază pentru o gamă largă de vehicule electrice din segmentele C și D. eVMP va oferi performanțe ridicate, cu o autonomie de până la 650 km (conform ciclului WLTP) și o capacitate de stocare de referință, cu 50 kWh pe metru disponibil în ampatament.

eVMP concentrează tot know-how-ul ingineriei Grupului PSA, cu baterii de capacitate cuprinsă între 60 și 100 kWh și o arhitectură optimizată care exploatează în totalitate spațiul podelei, ce găzduiește bateria. Noua platformă reprezintă o referință pe piața automobilelor electrice, cu o capacitate de 50 kWh pe fiecare metru din ampatament. Autonomia oferită va fi cuprinsă între 400 și 650 km (conform ciclului WLTP), în funcție de caroserie.

„Prin platforma eVMP, PSA demonstrează încă o dată capacitatea Grupului de a inova prin dezvoltarea de tehnologii de ultimă generație și accesibile, datorită cumpătării care a permis reducerea semnificativă a investițiilor în cercetare, dezvoltare și industrializare.

Această platformă globală va face posibilă oferirea unei game de automobile care respectă în totalitate normele de mediu, răspund așteptărilor mereu în schimbare ale clienților și care garantează plăcere la condus și siguranță la bord, valori care au contribuit la reputația de azi a Grupului „, a declarat Nicolas Morel, Directorul Departamentului Cercetare&Dezvoltare din cadrul Grupului PSA.

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.