eVMP – noua platformă a Grupului PSA dedicată vehiculelor electrice

Platforma eVMP a grupului PSA
În perioada 2020-2025, Grupul PSA va trece treptat de la două platforme multi-energie la două platforme 100% electrificate. eVMP va fi prima lansată.

Noua platformă eVMP va servi drept bază pentru o gamă largă de vehicule electrice din segmentele C și D. eVMP va oferi performanțe ridicate, cu o autonomie de până la 650 km (conform ciclului WLTP) și o capacitate de stocare de referință, cu 50 kWh pe metru disponibil în ampatament.

eVMP concentrează tot know-how-ul ingineriei Grupului PSA, cu baterii de capacitate cuprinsă între 60 și 100 kWh și o arhitectură optimizată care exploatează în totalitate spațiul podelei, ce găzduiește bateria. Noua platformă reprezintă o referință pe piața automobilelor electrice, cu o capacitate de 50 kWh pe fiecare metru din ampatament. Autonomia oferită va fi cuprinsă între 400 și 650 km (conform ciclului WLTP), în funcție de caroserie.

“Prin platforma eVMP, PSA demonstrează încă o dată capacitatea Grupului de a inova prin dezvoltarea de tehnologii de ultimă generație și accesibile, datorită cumpătării care a permis reducerea semnificativă a investițiilor în cercetare, dezvoltare și industrializare.

Această platformă globală va face posibilă oferirea unei game de automobile care respectă în totalitate normele de mediu, răspund așteptărilor mereu în schimbare ale clienților și care garantează plăcere la condus și siguranță la bord, valori care au contribuit la reputația de azi a Grupului “, a declarat Nicolas Morel, Directorul Departamentului Cercetare&Dezvoltare din cadrul Grupului PSA.

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Prim contact cu BMW Seria 4

M-am întâlnit cu noul BMW Seria 4 acum aproape două săptămâni, dar libertatea de a povesti a fost descătușată astăzi. Așadar, despre un surprinzător BMW 430i degustat pe circuitul Motorpark.

Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Actualități