Cadillac Lyriq – primul SUV electric al americanilor vine în 2022

Cadillac Lyriq
Cadillac Lyriq este un show car și ne anunță cam cum va arăta primul SUV/ crossover electric al mărcii de lux de peste ocean.

Un oficial Cadillac a declarat că versiunea de serie va fi în proporție de 80-85% identic cu acest concept car. Din punct de vedere al dimensiunilor, vorbim despre un SUV/ crossover de segment D apropiat din punct de vedere al dimensiunilor de Cadillac XT5.

Versiunea de serie va fi construită pe noua platformă modulară GM dedicată vehiculelor electrice capabilă să adăpostească baterii cu capacitatea de până la 100 kWh și să ofere modelelor o autonomie de până la 500 km.

  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq
  • Cadillac Lyriq

Primul crossover electric produs de Cadillac va putea fi încărcat la stații de până la 150 kWh, și va putea fi comandat în versiune cu tracțiune spate sau integrală.

GM lucrează la un pachet de baterii nichel-cobalt-mangan-aluminiu, baterii care utilizează aluminiu în catod și astfel se reduce semnificativ nevoia de elemente rare precum cobaltul. General Motors anunță că noua baterie va avea nevoie cu 70% mai puțin cobalt. Mare parte din electronica bateriei va fi înglobată în celule, ceea ce va reduce cu 90% rețeaua de cabluri din baterie.

Cu adevărat spectaculos este interiorul, dar pe undeva firesc când vorbim despre un show car. Rămâne de văzut dacă display-ul de 33 inch, vorbim despre o singură piesă LED, va ajunge și în producția de serie. Cadillac susține că display-ul instalat la bordul lui Lyriq are cea mai mare densitate de pixeli din industria auto.

Pe versiunea de serie va debutat un noua sistem de anulare a zgomotului ambiant, sistemul va utiliza mai multe microfoane pentru a analiza sunetului, fiind capabil să anuleze sunetul la rulare a pneurilor. Mai avem 2 ani de așteptat pentru a vedea cât din acest show car va deveni realitate.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.