BMW iX3 – preţuri şi disponibilitate pentru România

BMW iX3 va fi disponibil în România pentru precomenzi cu un preţ de pornire de 67.592 Euro cu TVA.

BMW iX3 va fi disponibil pentru precomenzi începând cu luna septembrie, iar primele livrări sunt aşteptate în Europa (inclusiv România) în primul trimestru al anului viitor. Preţul de început al BMW iX3 este de 56800 Euro fără TVA, 67592 Euro cu TVA, fără a lua în calcul eventualele programe Rabla şi Rabla Plus. Noul model vine cu două nivele de echipare: Inspiring, oferit standard, şi Impressive, ca alternativă superioară, disponibilă contra cost.

BMW iX3

Noul BMW iX3 dispune din standard de un nivel bogat de echipamente – de la jante pe 19 inch, trapă panoramică şi vopsea metalizată, până la sistemul de navigaţie BMW Live Cockpit Professional. Totul disponibil în pachetul Inspiring, Tot standard sunt disponibile şi sisteme de asistenţă şi conectivitate precum sistemul de condus semiautonom BMW Driving Assistent Professional, sistemul de asistenţă la parcare, pachetul de servicii BMW Connected Drive Plus (inclusiv cu funcţia remote), Drive Recorder şi faruri LED cu funcţii extinse.

Tot standard este şi sistemul de suspensii adaptive pe puntea faţă. La interior sunt oferite standard scaunele cu reglaj electric şi memorie, bord acoperit cu sensatec, butoane galvanizate şi pachetul de depozitare.

BMW iX3 este primul SUV electric al mărcii şi primul model care dispune de cea mai nouă generaţie, a cincea, a trenului de rulare electric. Noul motor electric AC sincron fără pământuri rare oferă un nou nivel de eficienţă şi, dispunând de un rotor excitat electric, poate să asigure mai multe nivele de regenerare şi, pentru prima dată, modul coasting.

BMW iX3
BMW iX3

Propulsorul dezvoltă 210 kW/286 CP şi asigură o acceleraţie 0-100 km/h în numai 6.8 secunde. Pentru agilitate şi performanţe dinamice, motorul amplasat spate antrenează puntea spate şi este asistat de un pachet de sisteme electronice, inclusiv noul sistem antipatinaj ultra-rapid ARB.

Noile baterii create de BMW pe baza celulelor furnizate de CATL vin cu o densitate energetică îmbunătăţită atât în raport cu masa, cât şi volumul. BMW iX3 dispune de o baterie de 74 kWh capacitate netă şi asigură o autonomie în testele WLTP de până la 460 km (520 km în ciclul NEDC). Puterea maximă de încărcare este de 150 kW la o staţie DC şi 11 kW la o staţie AC.

Mulţumită unui nivel fără precedent de eficienţă, aceasta înseamnă că noul model poate asigura o autonomie de 100 km după 10 minute de încărcare la 150 kW, respectiv 30 de minute la 50 kW.

În dezvoltarea şi construcţia lui BMW iX3 o atenţie deosebită a fost acordată impactului asupra mediului. BMW iX3, când este luat în calcul CO2 echivalent pentru mixul de energie europeană, are o amprentă de CO2 cu 30% mai mică faţă de BMW X3 xDrive20d. Când BMW iX3 este încărcat exclusiv cu energie verde, are o amprentă a emisiilor de CO2 cu 60% mai mică.

Folosirea pe scară largă a materiilor prime reciclate la fabricarea pieselor turnate din aluminiu şi a materialelor termoplastice, absenţa pământurilor rare datorită unui design inovator pentru motorul electric şi utilizarea la scară largă a energiei regenerabile în producţia noului BMW iX3, inclusiv fabricarea celulelor pentru bateria de înaltă tensiune, au avut şi un efect pozitiv asupra amprentei de mediu a maşinii.

Analiza şi concluziile evaluării de mediu pentru iX3, care acoperă întregul lanţ de valori şi întreg ciclul de viaţă al automobilului, vor fi verificate şi certificate de către un institut de testare independent până la începerea producţiei.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.