BMW iX3 – preţuri şi disponibilitate pentru România

BMW iX3 va fi disponibil în România pentru precomenzi cu un preţ de pornire de 67.592 Euro cu TVA.

BMW iX3 va fi disponibil pentru precomenzi începând cu luna septembrie, iar primele livrări sunt aşteptate în Europa (inclusiv România) în primul trimestru al anului viitor. Preţul de început al BMW iX3 este de 56800 Euro fără TVA, 67592 Euro cu TVA, fără a lua în calcul eventualele programe Rabla şi Rabla Plus. Noul model vine cu două nivele de echipare: Inspiring, oferit standard, şi Impressive, ca alternativă superioară, disponibilă contra cost.

BMW iX3

Noul BMW iX3 dispune din standard de un nivel bogat de echipamente – de la jante pe 19 inch, trapă panoramică şi vopsea metalizată, până la sistemul de navigaţie BMW Live Cockpit Professional. Totul disponibil în pachetul Inspiring, Tot standard sunt disponibile şi sisteme de asistenţă şi conectivitate precum sistemul de condus semiautonom BMW Driving Assistent Professional, sistemul de asistenţă la parcare, pachetul de servicii BMW Connected Drive Plus (inclusiv cu funcţia remote), Drive Recorder şi faruri LED cu funcţii extinse.

Tot standard este şi sistemul de suspensii adaptive pe puntea faţă. La interior sunt oferite standard scaunele cu reglaj electric şi memorie, bord acoperit cu sensatec, butoane galvanizate şi pachetul de depozitare.

BMW iX3 este primul SUV electric al mărcii şi primul model care dispune de cea mai nouă generaţie, a cincea, a trenului de rulare electric. Noul motor electric AC sincron fără pământuri rare oferă un nou nivel de eficienţă şi, dispunând de un rotor excitat electric, poate să asigure mai multe nivele de regenerare şi, pentru prima dată, modul coasting.

BMW iX3
BMW iX3

Propulsorul dezvoltă 210 kW/286 CP şi asigură o acceleraţie 0-100 km/h în numai 6.8 secunde. Pentru agilitate şi performanţe dinamice, motorul amplasat spate antrenează puntea spate şi este asistat de un pachet de sisteme electronice, inclusiv noul sistem antipatinaj ultra-rapid ARB.

Noile baterii create de BMW pe baza celulelor furnizate de CATL vin cu o densitate energetică îmbunătăţită atât în raport cu masa, cât şi volumul. BMW iX3 dispune de o baterie de 74 kWh capacitate netă şi asigură o autonomie în testele WLTP de până la 460 km (520 km în ciclul NEDC). Puterea maximă de încărcare este de 150 kW la o staţie DC şi 11 kW la o staţie AC.

Mulţumită unui nivel fără precedent de eficienţă, aceasta înseamnă că noul model poate asigura o autonomie de 100 km după 10 minute de încărcare la 150 kW, respectiv 30 de minute la 50 kW.

În dezvoltarea şi construcţia lui BMW iX3 o atenţie deosebită a fost acordată impactului asupra mediului. BMW iX3, când este luat în calcul CO2 echivalent pentru mixul de energie europeană, are o amprentă de CO2 cu 30% mai mică faţă de BMW X3 xDrive20d. Când BMW iX3 este încărcat exclusiv cu energie verde, are o amprentă a emisiilor de CO2 cu 60% mai mică.

Folosirea pe scară largă a materiilor prime reciclate la fabricarea pieselor turnate din aluminiu şi a materialelor termoplastice, absenţa pământurilor rare datorită unui design inovator pentru motorul electric şi utilizarea la scară largă a energiei regenerabile în producţia noului BMW iX3, inclusiv fabricarea celulelor pentru bateria de înaltă tensiune, au avut şi un efect pozitiv asupra amprentei de mediu a maşinii.

Analiza şi concluziile evaluării de mediu pentru iX3, care acoperă întregul lanţ de valori şi întreg ciclul de viaţă al automobilului, vor fi verificate şi certificate de către un institut de testare independent până la începerea producţiei.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.