Bentley a produs exemplarul Continental GT cu numărul 80.000

Mașina cu numărul 80.000, un Bentley Continental GT V8 cu volan pe dreapta, în culoarea Orange Flame - a fost finalizată în prima fabrică din lume pentru producția de mașini de lux, neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.

În 1952 debuta Bentley R-Type Continental; un coupe cu o caroserie Mulliner ce atingea o viteză maximă puțin sub 120 mph. Era cea mai rapidă mașină cu patru locuri din lume și, foarte repede, și-a câștigat reputația de etalon pentru modelele de lux de mare viteză.

În 2003, se lansa Bentley Continental GT – prima mașină din epoca modernă Bentley. Inspirat de R-Type, primul Continental GT a creat un segment de piață complet nou – grand tourer de lux modern. De atunci, a fost reperul de necontestat pentru sectorul pe care l-a fondat, cu o medie de aproape 5.000 de exemplare pe an livrate clienților din întreaga lume.

Optsprezece ani mai târziu, artizanii pricepuți ai Bentley – dintre care mulți vor fi lucrat la primul exemplar de Continental GT (încă deținut de Bentley) – au finalizat mașina cu numărul 80.000. În această perioadă, stilul, tehnologia și ingineria mașinii au evoluat semnificativ, aducând o creștere de până la 27% a puterii de vârf, în timp ce modelele din gamă au realizat, de asemenea, o reducere cu 48% a emisiilor de carbon față de primul Continental GT.

Exemplarul cu numărul 80.000 este un Continental GT V8 atrăgător, culoarea Orange Flame, cu opționalele Blackline Specification și Styling Specification, ambele accentuând caracterul mașinii și sugerând capabilitățile de performanță ale modelului GT.

O sărbătoare în familie

Pentru a marca etapa de producție, Bentley s-a bazat pe flota sa de patrimoniu, arătând evoluția și realizările modelului Continental GT din 2003 până astăzi.

Au fost prezente, expunând drumul mașinii de-a lungul generațiilor: primul exemplar de serie Continental GT, VIN 0001, o mașină încă folosită pentru teste în flota Bentley, un coupe Continental Supersports, considerat de mulți vârful familiei GT de prima generație, un coupe Continental GT V8 S de a doua generație, finisat Jetstream și un GT Convertible, Dragon Red Continental, din flota curentă de mașini pentru presă

Recorduri

Primul record de viteză pe gheață GT, cu un model pilotat de cvadruplul campion mondial la raliuri Juha Kankkunen, care a doborât recordul mondial de viteză pe gheață în 2007, atingând o viteză medie de 321,65 km/h pe marea înghețată de pe coasta Finlandei.

Prima generație de curse Continental GT3, care a readus Bentley la câștiguri pe pista de curse în 2014 și a obținut victorii pe circuite din întreaga lume

Pikes Peak GT 2019, care deține în continuare recordul la Pikes Peak International Hill Climb. Condusă de triplul campion Rhys Millen, mașina a scos cu 8,4 secunde mai puțin decât recordul anterior de-a lungul traseului de 12,42 mile, urcând 5.000 ft prin 156 de viraje în doar 10 minute, 18,4 secunde.

Ice Race GT 2020, care a participat la GP Ice Race la Zell Am See în februarie anul trecut, în același weekend în care cel mai recent membru al grupului – ultima generație Continental GT3 – a câștigat cursa Bathurst 12 ore în Australia.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Opel Mokka-e

Test Drive Opel Mokka-e

Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Citește articol »

Primul test în România cu Dacia Spring

Am plecat cu așteptări moderate la testul cu Dacia Spring și am descoperit o mașină care a depășit ceea ce credeam că voi găsi, chiar dacă modelul testat este unul de preserie, care va primi îmbunătățiri pentru versiunea de client. Primul test cu modelul electric de la Dacia clarifică multe răspunsuri la întrebări pe care, pe bună dreptate, lumea le-a ridicat.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.