Bentley a produs exemplarul Continental GT cu numărul 80.000

Mașina cu numărul 80.000, un Bentley Continental GT V8 cu volan pe dreapta, în culoarea Orange Flame - a fost finalizată în prima fabrică din lume pentru producția de mașini de lux, neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.

În 1952 debuta Bentley R-Type Continental; un coupe cu o caroserie Mulliner ce atingea o viteză maximă puțin sub 120 mph. Era cea mai rapidă mașină cu patru locuri din lume și, foarte repede, și-a câștigat reputația de etalon pentru modelele de lux de mare viteză.

În 2003, se lansa Bentley Continental GT – prima mașină din epoca modernă Bentley. Inspirat de R-Type, primul Continental GT a creat un segment de piață complet nou – grand tourer de lux modern. De atunci, a fost reperul de necontestat pentru sectorul pe care l-a fondat, cu o medie de aproape 5.000 de exemplare pe an livrate clienților din întreaga lume.

Optsprezece ani mai târziu, artizanii pricepuți ai Bentley – dintre care mulți vor fi lucrat la primul exemplar de Continental GT (încă deținut de Bentley) – au finalizat mașina cu numărul 80.000. În această perioadă, stilul, tehnologia și ingineria mașinii au evoluat semnificativ, aducând o creștere de până la 27% a puterii de vârf, în timp ce modelele din gamă au realizat, de asemenea, o reducere cu 48% a emisiilor de carbon față de primul Continental GT.

Exemplarul cu numărul 80.000 este un Continental GT V8 atrăgător, culoarea Orange Flame, cu opționalele Blackline Specification și Styling Specification, ambele accentuând caracterul mașinii și sugerând capabilitățile de performanță ale modelului GT.

O sărbătoare în familie

Pentru a marca etapa de producție, Bentley s-a bazat pe flota sa de patrimoniu, arătând evoluția și realizările modelului Continental GT din 2003 până astăzi.

Au fost prezente, expunând drumul mașinii de-a lungul generațiilor: primul exemplar de serie Continental GT, VIN 0001, o mașină încă folosită pentru teste în flota Bentley, un coupe Continental Supersports, considerat de mulți vârful familiei GT de prima generație, un coupe Continental GT V8 S de a doua generație, finisat Jetstream și un GT Convertible, Dragon Red Continental, din flota curentă de mașini pentru presă

Recorduri

Primul record de viteză pe gheață GT, cu un model pilotat de cvadruplul campion mondial la raliuri Juha Kankkunen, care a doborât recordul mondial de viteză pe gheață în 2007, atingând o viteză medie de 321,65 km/h pe marea înghețată de pe coasta Finlandei.

Prima generație de curse Continental GT3, care a readus Bentley la câștiguri pe pista de curse în 2014 și a obținut victorii pe circuite din întreaga lume

Pikes Peak GT 2019, care deține în continuare recordul la Pikes Peak International Hill Climb. Condusă de triplul campion Rhys Millen, mașina a scos cu 8,4 secunde mai puțin decât recordul anterior de-a lungul traseului de 12,42 mile, urcând 5.000 ft prin 156 de viraje în doar 10 minute, 18,4 secunde.

Ice Race GT 2020, care a participat la GP Ice Race la Zell Am See în februarie anul trecut, în același weekend în care cel mai recent membru al grupului – ultima generație Continental GT3 – a câștigat cursa Bathurst 12 ore în Australia.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.