Bentley a produs exemplarul Continental GT cu numărul 80.000

Mașina cu numărul 80.000, un Bentley Continental GT V8 cu volan pe dreapta, în culoarea Orange Flame - a fost finalizată în prima fabrică din lume pentru producția de mașini de lux, neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.

În 1952 debuta Bentley R-Type Continental; un coupe cu o caroserie Mulliner ce atingea o viteză maximă puțin sub 120 mph. Era cea mai rapidă mașină cu patru locuri din lume și, foarte repede, și-a câștigat reputația de etalon pentru modelele de lux de mare viteză.

În 2003, se lansa Bentley Continental GT – prima mașină din epoca modernă Bentley. Inspirat de R-Type, primul Continental GT a creat un segment de piață complet nou – grand tourer de lux modern. De atunci, a fost reperul de necontestat pentru sectorul pe care l-a fondat, cu o medie de aproape 5.000 de exemplare pe an livrate clienților din întreaga lume.

Optsprezece ani mai târziu, artizanii pricepuți ai Bentley – dintre care mulți vor fi lucrat la primul exemplar de Continental GT (încă deținut de Bentley) – au finalizat mașina cu numărul 80.000. În această perioadă, stilul, tehnologia și ingineria mașinii au evoluat semnificativ, aducând o creștere de până la 27% a puterii de vârf, în timp ce modelele din gamă au realizat, de asemenea, o reducere cu 48% a emisiilor de carbon față de primul Continental GT.

Exemplarul cu numărul 80.000 este un Continental GT V8 atrăgător, culoarea Orange Flame, cu opționalele Blackline Specification și Styling Specification, ambele accentuând caracterul mașinii și sugerând capabilitățile de performanță ale modelului GT.

O sărbătoare în familie

Pentru a marca etapa de producție, Bentley s-a bazat pe flota sa de patrimoniu, arătând evoluția și realizările modelului Continental GT din 2003 până astăzi.

Au fost prezente, expunând drumul mașinii de-a lungul generațiilor: primul exemplar de serie Continental GT, VIN 0001, o mașină încă folosită pentru teste în flota Bentley, un coupe Continental Supersports, considerat de mulți vârful familiei GT de prima generație, un coupe Continental GT V8 S de a doua generație, finisat Jetstream și un GT Convertible, Dragon Red Continental, din flota curentă de mașini pentru presă

Recorduri

Primul record de viteză pe gheață GT, cu un model pilotat de cvadruplul campion mondial la raliuri Juha Kankkunen, care a doborât recordul mondial de viteză pe gheață în 2007, atingând o viteză medie de 321,65 km/h pe marea înghețată de pe coasta Finlandei.

Prima generație de curse Continental GT3, care a readus Bentley la câștiguri pe pista de curse în 2014 și a obținut victorii pe circuite din întreaga lume

Pikes Peak GT 2019, care deține în continuare recordul la Pikes Peak International Hill Climb. Condusă de triplul campion Rhys Millen, mașina a scos cu 8,4 secunde mai puțin decât recordul anterior de-a lungul traseului de 12,42 mile, urcând 5.000 ft prin 156 de viraje în doar 10 minute, 18,4 secunde.

Ice Race GT 2020, care a participat la GP Ice Race la Zell Am See în februarie anul trecut, în același weekend în care cel mai recent membru al grupului – ultima generație Continental GT3 – a câștigat cursa Bathurst 12 ore în Australia.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.