În 1952 debuta Bentley R-Type Continental; un coupe cu o caroserie Mulliner ce atingea o viteză maximă puțin sub 120 mph. Era cea mai rapidă mașină cu patru locuri din lume și, foarte repede, și-a câștigat reputația de etalon pentru modelele de lux de mare viteză.
În 2003, se lansa Bentley Continental GT – prima mașină din epoca modernă Bentley. Inspirat de R-Type, primul Continental GT a creat un segment de piață complet nou – grand tourer de lux modern. De atunci, a fost reperul de necontestat pentru sectorul pe care l-a fondat, cu o medie de aproape 5.000 de exemplare pe an livrate clienților din întreaga lume.
Optsprezece ani mai târziu, artizanii pricepuți ai Bentley – dintre care mulți vor fi lucrat la primul exemplar de Continental GT (încă deținut de Bentley) – au finalizat mașina cu numărul 80.000. În această perioadă, stilul, tehnologia și ingineria mașinii au evoluat semnificativ, aducând o creștere de până la 27% a puterii de vârf, în timp ce modelele din gamă au realizat, de asemenea, o reducere cu 48% a emisiilor de carbon față de primul Continental GT.
Exemplarul cu numărul 80.000 este un Continental GT V8 atrăgător, culoarea Orange Flame, cu opționalele Blackline Specification și Styling Specification, ambele accentuând caracterul mașinii și sugerând capabilitățile de performanță ale modelului GT.
O sărbătoare în familie
Pentru a marca etapa de producție, Bentley s-a bazat pe flota sa de patrimoniu, arătând evoluția și realizările modelului Continental GT din 2003 până astăzi.
Au fost prezente, expunând drumul mașinii de-a lungul generațiilor: primul exemplar de serie Continental GT, VIN 0001, o mașină încă folosită pentru teste în flota Bentley, un coupe Continental Supersports, considerat de mulți vârful familiei GT de prima generație, un coupe Continental GT V8 S de a doua generație, finisat Jetstream și un GT Convertible, Dragon Red Continental, din flota curentă de mașini pentru presă
Recorduri
Primul record de viteză pe gheață GT, cu un model pilotat de cvadruplul campion mondial la raliuri Juha Kankkunen, care a doborât recordul mondial de viteză pe gheață în 2007, atingând o viteză medie de 321,65 km/h pe marea înghețată de pe coasta Finlandei.
Prima generație de curse Continental GT3, care a readus Bentley la câștiguri pe pista de curse în 2014 și a obținut victorii pe circuite din întreaga lume
Pikes Peak GT 2019, care deține în continuare recordul la Pikes Peak International Hill Climb. Condusă de triplul campion Rhys Millen, mașina a scos cu 8,4 secunde mai puțin decât recordul anterior de-a lungul traseului de 12,42 mile, urcând 5.000 ft prin 156 de viraje în doar 10 minute, 18,4 secunde.
Ice Race GT 2020, care a participat la GP Ice Race la Zell Am See în februarie anul trecut, în același weekend în care cel mai recent membru al grupului – ultima generație Continental GT3 – a câștigat cursa Bathurst 12 ore în Australia.