Autobuze Mercedes-Benz în flota 2020 de transport Oradea

Mercedes-Benz a livrat luni, 15 iunie, către Oradea Transport Local, primele șase autobuze Conecto, cărora li se va alătura și un model Citaro Hybrid.

Autobuzele au o lungime de 12 metri, podea coborâtă și o capacitate extinsă de transport călători, de până la 108 de pasageri, 27 pe scaune. Vehiculele de transport persoane îndeplinesc cele mai stricte standarde de poluare, respectiv Euro VI, etapa D.

„Ne bucură decizia autorităților orădene de reînnoire a flotei de transport public. Astfel, autobuzele Mercedes-Benz Conecto vor asigura îndeplinirea cu succes a celor două obiective principale ale autorităților: reducerea semnificativă a emisiilor poluante și a costurilor de operare. De asemenea, nivelul ridicat de echipare, prevăzut cu numeroase sisteme de siguranță și asistență, asigură un confort sporit pasagerilor și o experiență de conducere mult mai relaxată șoferilor”, a declarat Bogdan Aldea, Sales & Marketing Director Autobuze şi Autocare din cadrul Mercedes-Benz Trucks & Buses România.

Noile vehicule dispun de sisteme de informare, sunt prevăzute cu camere de supraveghere pentru siguranța călătorilor şi includ un sistem de monitorizare a numărului de pasageri. Postul de conducere ergonomic asigură accesul facil al șoferului la toate panourile de instrumente și este ferit de orice sursă de distragere a atenției.

În plus, autobuzele sunt dotate cu rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități, zonă dedicată pasagerilor cu mobilitate redusă și sunt prevăzute cu scaune capitonate pentru confortul călătorilor, precum și cu prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile.

Autobuzele se remarcă prin costul scăzut de operare, eficiența ridicată și consumul redus de combustibil. La aceasta se adaugă și întreținerea optimizată, prin care se reduc semnificativ timpii de imobilizare.

În prezent, Mercedes-Benz Conecto se află în operare în orașe importante, precum Varșovia, Istanbul, Casablanca.

 

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.