Renault Megane eVision

Renault Megane eVision
Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

Renault Megane eVision este un concept care ne oferă șansa de a privi spre viitoarele modele ale constructorului francez. Un studiu care pune accent pe cele trei valori Renault – emoție(design), inovație(interior) și tehnologie(electric).

Renault a adunat 10 ani de prezență pe piața modelelor electrice, comercializând până acum pe piața europeană peste 300.000 vehicule. Unul din cinci modele electrice vândute în Europa din 2010 și până în prezent este un Renault. Iar noul model Megane eVision va sosi în versiunea de serie anul viitor.

  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision

Secretul viitorului model electric compact Renault stă în noua platformă dedicată modelelor electrice. O platformă dezvoltată cu funcții menite a asigura stabilitatea rețelei electrice. Mașina poate decide când să înceapă încărcarea, poate transfera energie în rețea dacă este nevoie V2G(vehicle-to-grid).

  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault

CMF-EV este o platformă pe care vor fi construite viitoarele modele electrice ale alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.

Compartimentul motor este mult mai mic decât la o platformă care poate primi și motoare cu arde internă. Propulsoarele electrice sunt mult mai compacte. Astfel s-a putut mări ampatamentul, reduce consolele față/ spate. Ampatamentul maxim permis de platformă este de 2.77 metri. Megane eVision are o lungime de doar 4.21 metri, fiind cu 15 până la 30 cm mai scurt decât un model compact. Cu toate acestea, viitorul model va oferi spațiu interior impresionant pentru clasa compactă.

Megane eVision este anunțat cu o baterie de 60 kWh, francezii susțin că au dezvoltat pentru această platformă cea mai subțire baterie. mașina poate fi încărcată la stații DC de până la 130 kW.

Noua baterie a permis reducerea înălțimii viitoarelor modele, ceea ce va contribui la o aerodinamică optimizată, și de aici… un consum mai redus. Deja au fost parcurși peste 3 milioane de kilometri în procesul de dezvoltare a noii platforme. Studiul Megane eVision are o masă de 1.650 kg.

Megane eVision este echipat cu un motoe electric de 160 kW. 217 CP și 300 Nm. Permite o accelerație de la 0-100 km/h în mai puțin de 8 secunde. Motorul are o turație maximă de 14.000 rpm.   

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.