Renault Megane eVision este un concept care ne oferă șansa de a privi spre viitoarele modele ale constructorului francez. Un studiu care pune accent pe cele trei valori Renault – emoție(design), inovație(interior) și tehnologie(electric).
Renault a adunat 10 ani de prezență pe piața modelelor electrice, comercializând până acum pe piața europeană peste 300.000 vehicule. Unul din cinci modele electrice vândute în Europa din 2010 și până în prezent este un Renault. Iar noul model Megane eVision va sosi în versiunea de serie anul viitor.
Secretul viitorului model electric compact Renault stă în noua platformă dedicată modelelor electrice. O platformă dezvoltată cu funcții menite a asigura stabilitatea rețelei electrice. Mașina poate decide când să înceapă încărcarea, poate transfera energie în rețea dacă este nevoie V2G(vehicle-to-grid).
CMF-EV este o platformă pe care vor fi construite viitoarele modele electrice ale alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.
Compartimentul motor este mult mai mic decât la o platformă care poate primi și motoare cu arde internă. Propulsoarele electrice sunt mult mai compacte. Astfel s-a putut mări ampatamentul, reduce consolele față/ spate. Ampatamentul maxim permis de platformă este de 2.77 metri. Megane eVision are o lungime de doar 4.21 metri, fiind cu 15 până la 30 cm mai scurt decât un model compact. Cu toate acestea, viitorul model va oferi spațiu interior impresionant pentru clasa compactă.
Megane eVision este anunțat cu o baterie de 60 kWh, francezii susțin că au dezvoltat pentru această platformă cea mai subțire baterie. mașina poate fi încărcată la stații DC de până la 130 kW.
Noua baterie a permis reducerea înălțimii viitoarelor modele, ceea ce va contribui la o aerodinamică optimizată, și de aici… un consum mai redus. Deja au fost parcurși peste 3 milioane de kilometri în procesul de dezvoltare a noii platforme. Studiul Megane eVision are o masă de 1.650 kg.
Megane eVision este echipat cu un motoe electric de 160 kW. 217 CP și 300 Nm. Permite o accelerație de la 0-100 km/h în mai puțin de 8 secunde. Motorul are o turație maximă de 14.000 rpm.