Renault Megane eVision

Renault Megane eVision
Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

Renault Megane eVision este un concept care ne oferă șansa de a privi spre viitoarele modele ale constructorului francez. Un studiu care pune accent pe cele trei valori Renault – emoție(design), inovație(interior) și tehnologie(electric).

Renault a adunat 10 ani de prezență pe piața modelelor electrice, comercializând până acum pe piața europeană peste 300.000 vehicule. Unul din cinci modele electrice vândute în Europa din 2010 și până în prezent este un Renault. Iar noul model Megane eVision va sosi în versiunea de serie anul viitor.

  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision

Secretul viitorului model electric compact Renault stă în noua platformă dedicată modelelor electrice. O platformă dezvoltată cu funcții menite a asigura stabilitatea rețelei electrice. Mașina poate decide când să înceapă încărcarea, poate transfera energie în rețea dacă este nevoie V2G(vehicle-to-grid).

  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault

CMF-EV este o platformă pe care vor fi construite viitoarele modele electrice ale alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.

Compartimentul motor este mult mai mic decât la o platformă care poate primi și motoare cu arde internă. Propulsoarele electrice sunt mult mai compacte. Astfel s-a putut mări ampatamentul, reduce consolele față/ spate. Ampatamentul maxim permis de platformă este de 2.77 metri. Megane eVision are o lungime de doar 4.21 metri, fiind cu 15 până la 30 cm mai scurt decât un model compact. Cu toate acestea, viitorul model va oferi spațiu interior impresionant pentru clasa compactă.

Megane eVision este anunțat cu o baterie de 60 kWh, francezii susțin că au dezvoltat pentru această platformă cea mai subțire baterie. mașina poate fi încărcată la stații DC de până la 130 kW.

Noua baterie a permis reducerea înălțimii viitoarelor modele, ceea ce va contribui la o aerodinamică optimizată, și de aici… un consum mai redus. Deja au fost parcurși peste 3 milioane de kilometri în procesul de dezvoltare a noii platforme. Studiul Megane eVision are o masă de 1.650 kg.

Megane eVision este echipat cu un motoe electric de 160 kW. 217 CP și 300 Nm. Permite o accelerație de la 0-100 km/h în mai puțin de 8 secunde. Motorul are o turație maximă de 14.000 rpm.   

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.