Renault Megane eVision

Renault Megane eVision
Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

Renault Megane eVision este un concept care ne oferă șansa de a privi spre viitoarele modele ale constructorului francez. Un studiu care pune accent pe cele trei valori Renault – emoție(design), inovație(interior) și tehnologie(electric).

Renault a adunat 10 ani de prezență pe piața modelelor electrice, comercializând până acum pe piața europeană peste 300.000 vehicule. Unul din cinci modele electrice vândute în Europa din 2010 și până în prezent este un Renault. Iar noul model Megane eVision va sosi în versiunea de serie anul viitor.

  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision
  • Renault Megane eVision

Secretul viitorului model electric compact Renault stă în noua platformă dedicată modelelor electrice. O platformă dezvoltată cu funcții menite a asigura stabilitatea rețelei electrice. Mașina poate decide când să înceapă încărcarea, poate transfera energie în rețea dacă este nevoie V2G(vehicle-to-grid).

  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault
  • Platforma CMF-EV Renault

CMF-EV este o platformă pe care vor fi construite viitoarele modele electrice ale alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.

Compartimentul motor este mult mai mic decât la o platformă care poate primi și motoare cu arde internă. Propulsoarele electrice sunt mult mai compacte. Astfel s-a putut mări ampatamentul, reduce consolele față/ spate. Ampatamentul maxim permis de platformă este de 2.77 metri. Megane eVision are o lungime de doar 4.21 metri, fiind cu 15 până la 30 cm mai scurt decât un model compact. Cu toate acestea, viitorul model va oferi spațiu interior impresionant pentru clasa compactă.

Megane eVision este anunțat cu o baterie de 60 kWh, francezii susțin că au dezvoltat pentru această platformă cea mai subțire baterie. mașina poate fi încărcată la stații DC de până la 130 kW.

Noua baterie a permis reducerea înălțimii viitoarelor modele, ceea ce va contribui la o aerodinamică optimizată, și de aici… un consum mai redus. Deja au fost parcurși peste 3 milioane de kilometri în procesul de dezvoltare a noii platforme. Studiul Megane eVision are o masă de 1.650 kg.

Megane eVision este echipat cu un motoe electric de 160 kW. 217 CP și 300 Nm. Permite o accelerație de la 0-100 km/h în mai puțin de 8 secunde. Motorul are o turație maximă de 14.000 rpm.   

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.