Renault Arkana primește pașaport european din 2021

Inițial rezervat pentru piața din Rusia, Renault Arkana va intra în oferta constructorului francez pentru piața europeană.

Pentru Rusia și restul piețelor, Renault Arkana are la bază platforma lui Duster, modelul putând fi comandată și cu tracțiune integrală.

Pentru piața europeană vorbim despre un alt Renault Arkana, unul care este frate cu noul Renault Captur. La fel ca Renault Samsung Motors XM3, noul Renault Arkana va fi fabricat la uzina din Busan, Coreea de Sud, și va intra pe piață în prima jumătate a anului 2021.

„Arkana este încă un exemplu al faptului că modernitatea și inovația sunt adânc înrădăcinate în ADN-ul Renault. Este un hibrid la toate nivelurile și îmbină perfect codul coupé-ului cu cel al SUV-ului, combinând capacitatea de reacție cu versatilitatea. Aduce un impuls nou segmentului de SUV-uri compacte mainstream, care este atât de important pe piața europeană.

  • Renault Arkana RS Line
  • Renault Arkana RS Line
  • Renault Arkana RS Line

Motoarele cu tehnologie hibridă care echipează modelul Renault Arkana sunt inovatoare și oferă o experiență unică de conducere, cu sistemul E-TECH Hybrid, garantând o experiență plăcută la volan, cu emisii reduse de CO2 și o eficiență îmbunătățită a consumului de combustibil.” François Laurent, Director Program Arkana

Renault Arkana măsoară 4.568 mm în lungime, 1.571 mm în înălțime și are un ampatament de 2.720 mm. Noul Arkana va fi lansat în șapte culori ale caroseriei: Opaque White, Pearl White, Metal Black, Metallic Grey, Zanzibar Blue, Fire Red și Valencia Orange (exclusiv pentru versiunea R.S. Line).

Un plafon negru opțional va îmbunătăți și mai mult aspectul dinamic al mașinii și vor fi disponibile trei tipuri de jante de 17” și 18”. Echiparea R.S. Line va fi disponibilă pe noul motor E-TECH Hybrid al modelului Arkana, atât în combinaţie cu motorul pe benzină TCe 140, cât și cu viitorul motor TCe 160.

Renault Arkana are o planșă de bord digitală, cu un ecran color de 4,2”, 7” sau 10,2” (în funcție de versiuni), oferind o experiență de conducere personalizată și intuitivă. În plus, are un ecran central de 7” sau 9,3”, prin urmare modelul se remarcă prin una dintre cele mai mari suprafețe de afișare din categoria sa. Practic vorbim de aceeași planșă de bord cu a lui Captur.

Pe lângă încărcarea wireless, noul Renault Arkana are și patru porturi USB (două în față, două în spate) pentru conectarea dispozitivelor electronice. Buzunarul fiecărei portiere este suficient de încăpător încât să poată depozita sticle de 1,5 litri.

Noul Arkana oferă un nivel fără precedent de spațiu pentru un model coupé, în special în spate, cu 211 mm de spațiu pentru genunchi – cel mai mare din categoria sa. Spațiul pentru picioare de 305 mm este, de asemenea, un punct de reper pe piață.

Noul Renault Arkana are o capacitate de încărcare generoasă, cu un portbagaj de 513 litri (438 litri pentru versiunea E-TECH Hybrid). De asemenea, are o podea înaltă care poate fi coborâtă pentru a crește capacitatea de încărcare sau ridicată pentru a transporta bagaje mai grele. În această configurație, bancheta pasagerilor poate fi pliată 2/3-1/3 pentru a obține o podea plană.

Noul Arkana va fi echipat cu motor TCe cu o capacitate cilindrică de 1,3 litri, în patru cilindri, cu injecție directă, disponibil pe toate nivelurile de echipare. Combinat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC, acesta va fi disponibil mai întâi în versiunea de 140 CP, apoi ca versiune de 160 CP.

Noul Arkana are, de asemenea, o caracteristică unică, nouă, sub capotă, un motor TCe micro-hibrid cu o capacitate cilindrică de 1,3 litri, cu un sistem suplimentar de alternator-starter asociat cu o baterie Litiu-Ion de 12V aflată sub scaunul pasagerului.

Această tehnologie îmbunătățește funcția Stop & Start și permite regenerarea energiei în timpul decelerării. De asemenea, asistă motorul în cele mai mari faze de consum de combustibil, la pornire sau la accelerare. Reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2 și asigură o repornire mai lină a motorului și un confort mai mare la conducere.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.