Renault Arkana primește pașaport european din 2021

Inițial rezervat pentru piața din Rusia, Renault Arkana va intra în oferta constructorului francez pentru piața europeană.

Pentru Rusia și restul piețelor, Renault Arkana are la bază platforma lui Duster, modelul putând fi comandată și cu tracțiune integrală.

Pentru piața europeană vorbim despre un alt Renault Arkana, unul care este frate cu noul Renault Captur. La fel ca Renault Samsung Motors XM3, noul Renault Arkana va fi fabricat la uzina din Busan, Coreea de Sud, și va intra pe piață în prima jumătate a anului 2021.

„Arkana este încă un exemplu al faptului că modernitatea și inovația sunt adânc înrădăcinate în ADN-ul Renault. Este un hibrid la toate nivelurile și îmbină perfect codul coupé-ului cu cel al SUV-ului, combinând capacitatea de reacție cu versatilitatea. Aduce un impuls nou segmentului de SUV-uri compacte mainstream, care este atât de important pe piața europeană.

  • Renault Arkana RS Line
  • Renault Arkana RS Line
  • Renault Arkana RS Line

Motoarele cu tehnologie hibridă care echipează modelul Renault Arkana sunt inovatoare și oferă o experiență unică de conducere, cu sistemul E-TECH Hybrid, garantând o experiență plăcută la volan, cu emisii reduse de CO2 și o eficiență îmbunătățită a consumului de combustibil.” François Laurent, Director Program Arkana

Renault Arkana măsoară 4.568 mm în lungime, 1.571 mm în înălțime și are un ampatament de 2.720 mm. Noul Arkana va fi lansat în șapte culori ale caroseriei: Opaque White, Pearl White, Metal Black, Metallic Grey, Zanzibar Blue, Fire Red și Valencia Orange (exclusiv pentru versiunea R.S. Line).

Un plafon negru opțional va îmbunătăți și mai mult aspectul dinamic al mașinii și vor fi disponibile trei tipuri de jante de 17” și 18”. Echiparea R.S. Line va fi disponibilă pe noul motor E-TECH Hybrid al modelului Arkana, atât în combinaţie cu motorul pe benzină TCe 140, cât și cu viitorul motor TCe 160.

Renault Arkana are o planșă de bord digitală, cu un ecran color de 4,2”, 7” sau 10,2” (în funcție de versiuni), oferind o experiență de conducere personalizată și intuitivă. În plus, are un ecran central de 7” sau 9,3”, prin urmare modelul se remarcă prin una dintre cele mai mari suprafețe de afișare din categoria sa. Practic vorbim de aceeași planșă de bord cu a lui Captur.

Pe lângă încărcarea wireless, noul Renault Arkana are și patru porturi USB (două în față, două în spate) pentru conectarea dispozitivelor electronice. Buzunarul fiecărei portiere este suficient de încăpător încât să poată depozita sticle de 1,5 litri.

Noul Arkana oferă un nivel fără precedent de spațiu pentru un model coupé, în special în spate, cu 211 mm de spațiu pentru genunchi – cel mai mare din categoria sa. Spațiul pentru picioare de 305 mm este, de asemenea, un punct de reper pe piață.

Noul Renault Arkana are o capacitate de încărcare generoasă, cu un portbagaj de 513 litri (438 litri pentru versiunea E-TECH Hybrid). De asemenea, are o podea înaltă care poate fi coborâtă pentru a crește capacitatea de încărcare sau ridicată pentru a transporta bagaje mai grele. În această configurație, bancheta pasagerilor poate fi pliată 2/3-1/3 pentru a obține o podea plană.

Noul Arkana va fi echipat cu motor TCe cu o capacitate cilindrică de 1,3 litri, în patru cilindri, cu injecție directă, disponibil pe toate nivelurile de echipare. Combinat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC, acesta va fi disponibil mai întâi în versiunea de 140 CP, apoi ca versiune de 160 CP.

Noul Arkana are, de asemenea, o caracteristică unică, nouă, sub capotă, un motor TCe micro-hibrid cu o capacitate cilindrică de 1,3 litri, cu un sistem suplimentar de alternator-starter asociat cu o baterie Litiu-Ion de 12V aflată sub scaunul pasagerului.

Această tehnologie îmbunătățește funcția Stop & Start și permite regenerarea energiei în timpul decelerării. De asemenea, asistă motorul în cele mai mari faze de consum de combustibil, la pornire sau la accelerare. Reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2 și asigură o repornire mai lină a motorului și un confort mai mare la conducere.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Noul BMW Seria 4 Cabriolet

Omul gospodar își face iarna car și vara sanie. BMW îți oferă șansa de a fi gospodar cu noul BMW Seria 4 Cabriolet.

Actualități